Ik ben het helemaal met hybride eens, in Nederland is de eigen verantwoordelijkheid zowat weggenomen en de infrastructuur niet berekend op zo'n drukte.
Stop teveel ratten in een kooi en...
Ik kom nogal eens in het buitenland en in Duitsland, Belgie en Luxemburg is het verkeer veel relaxter; zodra je Nederland binnenrijdt is het weer stressen: busjes gooien zich overal brutaal tussen [ in Duitsland KIJKEN mensen eerst voordat ze naar links komen, Nederlanders herken je daar dan ook direct aan hun asociale rijgedrag].
En die camera's hier overal en altijd, gek word je ervan.
Wat autopsychologie betreft; ik rij zelf al jaren BMW, maar als ik in het Corsaatje van mijn zus rijd krijg ik veel minder respect; ze blijven rustig links hangen, geven geen voorrang, etc. ; verschil is echt groot, erg vreemd.
Zelfs als ik rustig toer in mijn BMW cabrio rijden mensen de bushalte op om mij voorbij te laten?? en ik houd afstand, geef echt geen aanleiding, het is de Duitse neus in hun spiegel die blijkbaar intimideert.
De Burgman heeft dat effect [helaas?] niet
In de auto maak ik altijd ruimte voor motorrijders, maar vooral busjes gaan expres naar rechts of links zodat je met je Burgman niet tussen de auto's door kan. Snap dat gedrag niet.
Door tussen de auto's door te rijden maken wij de files korter!
Ik ga zelden met de auto naar de stad, auto is voor hele lange afstanden ideaal, voor de rest gebruik in de Burgman.
Maarrr... vorig weekend reed ik op de autobahn richting Luxemburg vanuit Stuttgart [altijd een zaligheid: weinig vrachtverkeer, ruimte, snelheid, etc.] en wat schetst mijn verbazing: rijdt daar een Honda Lead met 75km/u , legaal [denk ik] maar ronduit gevaarlijk! [zeker daar, is echt een heuvelachtige weg waar hard wordt gereden dus er is een groot snelheidsverschil ].
Toen dacht ik wel even: die is niet wijs...
Stop teveel ratten in een kooi en...
Ik kom nogal eens in het buitenland en in Duitsland, Belgie en Luxemburg is het verkeer veel relaxter; zodra je Nederland binnenrijdt is het weer stressen: busjes gooien zich overal brutaal tussen [ in Duitsland KIJKEN mensen eerst voordat ze naar links komen, Nederlanders herken je daar dan ook direct aan hun asociale rijgedrag].
En die camera's hier overal en altijd, gek word je ervan.
Wat autopsychologie betreft; ik rij zelf al jaren BMW, maar als ik in het Corsaatje van mijn zus rijd krijg ik veel minder respect; ze blijven rustig links hangen, geven geen voorrang, etc. ; verschil is echt groot, erg vreemd.
Zelfs als ik rustig toer in mijn BMW cabrio rijden mensen de bushalte op om mij voorbij te laten?? en ik houd afstand, geef echt geen aanleiding, het is de Duitse neus in hun spiegel die blijkbaar intimideert.
De Burgman heeft dat effect [helaas?] niet
In de auto maak ik altijd ruimte voor motorrijders, maar vooral busjes gaan expres naar rechts of links zodat je met je Burgman niet tussen de auto's door kan. Snap dat gedrag niet.
Door tussen de auto's door te rijden maken wij de files korter!
Ik ga zelden met de auto naar de stad, auto is voor hele lange afstanden ideaal, voor de rest gebruik in de Burgman.
Maarrr... vorig weekend reed ik op de autobahn richting Luxemburg vanuit Stuttgart [altijd een zaligheid: weinig vrachtverkeer, ruimte, snelheid, etc.] en wat schetst mijn verbazing: rijdt daar een Honda Lead met 75km/u , legaal [denk ik] maar ronduit gevaarlijk! [zeker daar, is echt een heuvelachtige weg waar hard wordt gereden dus er is een groot snelheidsverschil ].
Toen dacht ik wel even: die is niet wijs...
Laatst bewerkt: