Foutief gelopen aankoop ven een uitlaat tussen 2 MF leden

Status
Niet open voor verdere reacties.

SoloMotard

MF veteraan
20 apr 2004
5.553
19
Mechelen (Vlaanderen)
Ik heb een heel teleurstellende ervaring meegemaakt deze week en wil hier even mijn verhaal kwijt. De partijen in heel dit prentje zijn ik en zichthuis

Ik koop en verkoop sinds een paar jaar online tot nu toe zonder slechte ervaringen. Tot deze week. Ik was op zoek naar een aftermarket demper voor mijn SV en had via motor-forum een aanbieding gevonden van een IXIL demper.Ik had 200 euro voorgesteld, nog steeds 2/3de van de nieuwprijs, indien deze in een degelijk staat is. Ik had gevraagd om me eerst hoge resolutie foto's te bezorgen alvorens een definitieve beslissing te nemen. De foto's in hoge resolutie zagen er mooi uit en er waren geen opvallende gebruikssporen behalve dan wat verkleuring van de RVS van de leiding maar dit is op de rest van het buizenstelsel ook zo dus dat leek mij geen zorg en een klein deukje aan de onderkant(wat niet zou opvallen na montage). De uitlaat is uiteindelijk aangekomen maar bleek verre van in perfecte staat te zijn en had 2 erg opvallende deuken. Ik heb de foto's nog eens bekeken samen met de uitlaat er bij. 'Toevallig' is er geen enkele foto genomen vanuit een hoek waarop de grootste deuk zichtbaar kon zijn. Vanzelf sprekend was ik hier niet erg gelukkig mee en ik heb de verkoper, Zichthuis hier dan ook op gewezen. Met een erg afwimpelend en naar mijn mening zelfs groffe reactie als gevolg. ik citeer:
jij bent een lekkere , deze deuk zat er niet in!!!!!

vervolgens dreigen ..
nou het is goed hoor..

zoek het maar lekker uit
Daarna heeft hij het op een stoiseins zwijgen gezet. Tot zover heeft de heer Kamermans nog steeds niet gereageerd. Ik heb de bewuste 9 foto's die ik voor de verkoop heb gekregen hieronder toegevoegd en ook de foto van de toch wel erg opvallende deuken die er bleken in te staan toen het pakje aankwam(in een onbeschadigde verpakking)

zijn foto's
PICT0008.JPG

PICT0009.JPG

PICT0010.JPG

PICT0011.JPG

PICT0012.JPG

PICT0013.JPG

PICT0014.JPG

PICT0015.JPG

PICT0016.JPG


mijn foto's
hpim1470.jpg

hpim1471.jpg

hpim1472.jpg

hpim1475.jpg

hpim1479.jpg
 
[edit]
Ik bemoei me er trouwens niet mee.
Vind het vervelend dat het gebeurt is, maar vind dit een persoonlijke kwestie.

[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Ik ben bang dat hier snel een slotje op komt, maar zoals jouw foto's erop staan lijkt ie idd een stuk slechter dan de foto's van de verkoper.

Ben bang dat dit het risico van online kopen is zonder het te zien irl...
 
De 2 deuken rond de klem zijn wel te zien op de verkoopfoto's die grote niet, en het lijkt er wel op dat de foto idd zo gemaakt is dat ie net buiten zicht valt.

Evengoed... in de (volgens jou onbeelfde reactie) staat ook dat ie het niet waardeerd dat je direct gaat dreigen. Waarbij jou email ook enige vraagtekens achterlaat?

En een tip voor de volgende keer, vraag ook een foto van de bovenkant omdat die offc. met de zijkant het meest in zicht valt en gauw beschadigt bij bijv. slechte montage (aanlopende passagierssteunen) ed.
 
laten we wel zijn we zitten hier toch niet om elkaar te besodemieteren. vind dat je tegenover elkaar maar ook daarbuiten dit soort dingen niet moet doen.
verder vind ik dat je je gal hier niet moet gaan spuien.heb in verleden ook gezeik gehad met een verkoop maar dat lekker persoonlijk opgelost,maw de goederen teruggenomen en netjes centjes terug gegeven was een goed Momientje toen haha
 
Lekker dan troep verkopen en ook nog gaan dreigen.....
En dat ook nog op MF ....
Is de deuk er niet met de post ingekomen..?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan