Foutieve kentekenplaten Motoren

Gorefest

MF'er
11 jan 2004
47
0
Hengelo
Even voor jullie ter info :)

Twente 24-03-2005 - Motoren komen weer uit de winterstalling

Afgelopen weekend viel het agenten van de politie Twente op dat veel motorrijders zijn ontwaakt uit hun winterslaap en dat zij, onder aangename temperaturen, met hun glimmende bolides weer op straat kwamen.

Opvallend was echter dat velen van hen nog geen zogenaamde Gaik-kentekenplaat voeren. Op deze kentekenplaat is het Euro-teken zichtbaar. Sinds februari 2003 moeten ook motoren voorzien zijn van deze kentekenplaten.

De kentekenplaat kost ongeveer € 10,- terwijl een bekeuring voor het voeren van een verkeerde kentekenplaat € 65,- bedraagt.
 
wrom niet uitnodigen op het pliesiekantoor om het nieuwe plaatje te sjowen....ikke niet begrijp.
 
wrom niet uitnodigen op het pliesiekantoor om het nieuwe plaatje te sjowen....ikke niet begrijp.

ikke niet begrijp dat mensen al 3 jaar de tijd hebben gehad om er een andere plaat op te schroeven en het dan toch nog niet doen :?

Het is niet zo dat ze meteen bonnen zijn gaan schrijven toen die platen werden ingevoerd.
 
ikke niet begrijp dat mensen al 3 jaar de tijd hebben gehad om er een andere plaat op te schroeven en het dan toch nog niet doen :?

Het is niet zo dat ze meteen bonnen zijn gaan schrijven toen die platen werden ingevoerd.
Zo 'anders' is die plaat niet. Vinnik geen stijl om daar 65 pleuro voor te vragen, maja, wie ben ik :z
 
Oeps, de pliesie is wakker gemaakt. Uitkijken dus met mijn oude plaatje B|
30 jaar lang moesten we er mee rijden en nu is het in een keer Verboten. Zal de vooruitgang wel zijn...
 
Oeps, de pliesie is wakker gemaakt. Uitkijken dus met mijn oude plaatje B|
30 jaar lang moesten we er mee rijden en nu is het in een keer Verboten. Zal de vooruitgang wel zijn...
Net als de Euro. Oldtimers mogen gewoon nog met 'mooie' plaat rijden :)
 
Ik kom vrijwel elke dag zo'n gast tegen op een NX250, op de provinciale weg N214 bij Nieuw- Lekkerland. Hij rijdt dagelijks met z'n oude plaat rond hoor... :z ...

Zie nog regelmatig van die typische zomerrijders, die elk jaar wel 700 km max rijden, met zo'n overjarige plaat rijden. Maar ik zie ook dagelijks mensen bellen in hun koekblik, met het mobieltje in de hand, 138 pleuro boete is tenslotte nauwelijks goedkoper dan een simpel oortje aanschaffen... ;)
 
Ik kom vrijwel elke dag zo'n gast tegen op een NX250, op de provinciale weg N214 bij Nieuw- Lekkerland. Hij rijdt dagelijks met z'n oude plaat rond hoor... :z ...

Zie nog regelmatig van die typische zomerrijders, die elk jaar wel 700 km max rijden, met zo'n overjarige plaat rijden. Maar ik zie ook dagelijks mensen bellen in hun koekblik, met het mobieltje in de hand, 138 pleuro boete is tenslotte nauwelijks goedkoper dan een simpel oortje aanschaffen... ;)
Sterker nog, vaak zijn ze te beroerd om de carkit (die ze dus wel hebben) te gebruiken. Maar dat bellen brengt de verkeersveiligheid in gevaar, een andere plaat niet. Wie verzint toch de hoogte van een boete? ik zou de motivering in deze wel eens willen lezen :9
 
Sterker nog, vaak zijn ze te beroerd om de carkit (die ze dus wel hebben) te gebruiken. Maar dat bellen brengt de verkeersveiligheid in gevaar, een andere plaat niet. Wie verzint toch de hoogte van een boete? ik zou de motivering in deze wel eens willen lezen :9

Wat ik bedoel is dat je voor weinig centen een boete kan ontlopen, maar dat er aan de andere kant kennelijk niet genoeg naar gekeken wordt. Hardrijden is prio nr 1 eejj... ;)

Sommige van die motorrijders kijken je echt verbaasd aan als je zegt dat ze nog met de oude plaat rond rijden. Zo goed zijn ze bezig met hun hobby en natuurlijk komen ze van Mars en zien ze nooit een motor met een nieuwe plaat... :Z
 
Sommige van die motorrijders kijken je echt verbaasd aan als je zegt dat ze nog met de oude plaat rond rijden. Zo goed zijn ze bezig met hun hobby en natuurlijk komen ze van Mars en zien ze nooit een motor met een nieuwe plaat... :Z

sommige agenten kijken je ook verbaasd aan als je ze erop wijst dat oud blauw nog steeds mag :)
 
Leuk ls je geflitst wordt, krijg je iedere keer 2 boetes volgens mij. en die oude zijn nou niet bepaald mooier oid, dus dat kan het niet zijn.
 
nu we het toch over kenteken platen hebben, hoe krijgen jullie die kenteken plaat zo vies???? heb het met aarde enzo geprobeerd maar dat blijft niet plakken.

later van marvin
 
Ik ga het je nog sterker vertellen, bijna alle platen zijn verkeerd. Volgens de regels moeten de bovenste letters in het midden van het gele vlak staan! Dat houdt dus in dat ze niet in het midden van de plaat staan maar even ver van het blauwe euroteken staan als van de rand....
 
Ik ga het je nog sterker vertellen, bijna alle platen zijn verkeerd. Volgens de regels moeten de bovenste letters in het midden van het gele vlak staan! Dat houdt dus in dat ze niet in het midden van de plaat staan maar even ver van het blauwe euroteken staan als van de rand....


dit is op te lossen met een mf sticker.
 
Tsja maar dan heb je ook weer van die eikels die zeggen dat de MF sticker (bij mij zit ie er lekker wel op hoor) niet mag... in Italie mogen zulke dingen weer wel.. lekker vaag eregeld die europese wetgeving. Eenwording heet dat. NOT!

IMG_2606.jpg
 
een van de weinige dingen die ik bij mijn vorige fiets meteen eraf snukte... die grote pizzadoos van een nummerplaat... die nieuwere (kleinere) was iig veel mooier dan die oude geschaafde airbrake.
 
Op vrijdag 25 maart 2005 18:24 schreef marvin m het volgende:
ik rijd 360 dagen in het jaar, nog steeds niet vies, ga het nu proberen met schoensmeer

waarom probeer je geen thinner?
heb het ook eens gedaan was meteen mijn hele plaat knalgeel
 
Terug
Bovenaan Onderaan