Foutje gemaakt bij vs800 carburateur, hoe fix ik dit?

Daan Beijers

Rookie
7 jun 2020
5
0
Gelderland
Hallo allen,
Ik heb heel impulsief Schoef E losgedraaid bij het demonteren van mijn voorste carb (terwijl het wph duidelijk zegt dat het niet mag gebeuren:+)en die moet nu terug naar de fabrieksinstelling. Ik kan er echter niets over terugvinden op het internet of in het wph. Wie kan me hierover iets vertellen, over de werking of hoe ik hem terugzet?
Alvast bedankt voor de medewerking 😬

carbs10.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Die is van de gasklep en zorgt voor de synchronisatie van de carburateur. Je moet hem dus synchen om de afstelling weer correct te krijgen, er is dus geen vast aantal omwentelingen aan gekoppeld.
 
Zoals ik het zie is D inderdaad stationair. Als je synchroon wil afstellen en je hebt het er toch af liggen: pak 2 boortjes van dezelfde maat en leg die tussen de gasklep. Dan kun je ze 1 op oog synchroon stellen zodat het in elk geval blijft lopen. Daarna de carbtune eraan.
 
Tot zover bedankt voor de reacties👍
Van het stationair toerental afstellen met D en daarna synchroniseren is me het proces bekend.
'Schroef E' lijkt me een soort min/max aanslag, zodat de gasklep altijd iets open blijft staan ook al word schroef D helemaal uitgedraaid. Maar ik kon er helemaal niks over terugvinden, nergens ook niet in buitenlandse fora🙃
 
@k0en

Aangezien jij ervaring hebt met deze motoren zal het wel goed zitten, dan is dus mijn redenatie dat je met (a) carb No.1 afstelt en met (E) carb No.2 niet correct. Ik zie/zag namelijk geen andere mogelijkheid tot het stellen van de gasklep No.1 behalve (a).
 
@k0en

Aangezien jij ervaring hebt met deze motoren zal het wel goed zitten, dan is dus mijn redenatie dat je met (a) carb No.1 afstelt en met (E) carb No.2 niet correct. Ik zie/zag namelijk geen andere mogelijkheid tot het stellen van de gasklep No.1 behalve (a).
1 vaste carb. De andere daarop syncen.

Bij de afbeelding staat perfect wat waar voor is...
 
Precies in verhouding met de achterste carb.

Mij lijkt de achterste de vaste, voor het synchroniseren :t
Dat lijkt mij ook inderdaad. Ik heb schroef D er uit gehaald zodat die carb volledig dicht staat. Schroef E heb ik zo gesteld dat er ongeveer 0.01~0.02 gap in zit (en de vlinderklep dus niet in het alu vreet bij het dicht"slaan". Dan lopen de kleppen voor de stationair zo goed als synchroon.
 
Terug
Bovenaan Onderaan