Foutje gemaakt, kabel beschadigd. Hoe nu verder? Honda NC700

Randyfisherman

MF veteraan
1 apr 2009
10.886
67
Noord-Holland
Vanmiddag tijdens het monteren van een setje valbeugels op de Honda van mijn vriendin heb ik een domme fout gemaakt, uiteraard net vier dagen voor vertrek van de vakantie. Tijdens het vastdraaien van de framebout heb ik de kabel van onderstaande sensor (?) beschadigd, deze is tussen de bout en het frame gekomen. Ja ik weet het, niet opgelet, dom, maar goed hoe nu verder.

Ten eerste, wat is dit, want het 773 pagina's tellende WPHB heeft me nog geen duidelijk antwoord verstrekt (ik blijf zoeken). Krukassensor?

Ten tweede, uiteraard start de motor niet meer. Startmotor draait rond, vrijstand lampje brandt, killswitch goed en standaard ingeklapt. Dit voor mij nog immer mysterieuze kabeltje is dus een flinke spelbreker. Kan ik deze tijdelijk bypassen of omzeilen om de motor rijdend naar een dealer te brengen? Gaan twee kabelschoentjes of kroonsteentjes met een stukje draad mij redden? Alle feedback is welkom, behalve dat ik een stomme eikel ben want daar heb ik mezelf vandaag al een aantal keer tot benoemd. Thanks!!

full
 
STOMME EI... Lamaar, heb je zelf al gedaan. :+


Eh ja, probeer op z'n minst de draden weer met elkaar te verbinden dmv. een kroonsteentje. Als de motor het dan weer doet kan je er allicht de vakantie mee uitzingen, en daarna naar de dealer voor het betere werk.


Fijne vakantie toegewenst. :W
 
beschadiging aanpellen en de aders weer aan elkaar verbinden. sensor moet werken om de motor draaiend te krijgen. doorverbinden om de sensor te omzijlen gaat niet werken want dan heeft de onsteking geen signaal wanneer de bougie moet vonken. en anders op de aanhanger naar de reparateur.
 
Ik hoop voor je dat de tips van de bovenstaande heren nog werken,de grootste fout
die je gemaakt heb is proberen te starten,met een beetje pech maak je zo sluiting
en is je ECU naar de eeuwige jachtvelden.
 
STOMME EI... Lamaar, heb je zelf al gedaan. :+


Eh ja, probeer op z'n minst de draden weer met elkaar te verbinden dmv. een kroonsteentje. Als de motor het dan weer doet kan je er allicht de vakantie mee uitzingen, en daarna naar de dealer voor het betere werk.


Fijne vakantie toegewenst. :W

Grapje mag ik hopen?

Mijn advies; soldeer de draden netjes aan elkaar. Elk adertje krimpkousje er omheen, en dan om de aders samen nog een kousje.
 
Ik hoop voor je dat de tips van de bovenstaande heren nog werken,de grootste fout
die je gemaakt heb is proberen te starten,met een beetje pech maak je zo sluiting
en is je ECU naar de eeuwige jachtvelden.
Nee gelukkig niet, startmotor draaide gewoon rond niks aan het handje. Zojuist zoals het een Honda betaamd direct na de druk op de knop lopen.
 
Grapje mag ik hopen?

Mijn advies; soldeer de draden netjes aan elkaar. Elk adertje krimpkousje er omheen, en dan om de aders samen nog een kousje.


Wat jij wil. :W




Bedankt voor de reacties allen. MF held Erwinko heeft me uit de brand geholpen en heeft het weer vakkundig gerepareerd! We kunnen op vakantie. Slotje mag er op ;-)

:t

En een prettige vakantie samen. 8-)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan