foutmelding F1 bij GSXR-600

Het is niet F 1 (één), maar F I (ie). Van Fuel Injection. Dus het zal een defecte injector of iets met het computermanagent zijn. Elke \'echte\' suzuki dealer moet het wel kunnen vinden en fixen.
 
Het is niet F 1 (één), maar F I (ie). Van Fuel Injection. Dus het zal een defecte injector of iets met het computermanagent zijn. Elke \'echte\' suzuki dealer moet het wel kunnen vinden en fixen.

Bijna goed, FI van Fault Indication. Heeft niets te maken met fuel injection. Ik had laatst ook een FI melding en toen bleek er een kabeltje van een luchtklep gebroken te zijn.
 
Krijg (evenals in topic over TL1000) een F1 melding. Uitlezen volgens de \"dealertruc\" levert code C30 op. Op gixxer.com (www.gixxer.com/forums/ubb/ultimatebb.php?ubb=get_topic;f=8;t=003202)en links van TL1000-topic staan lijstjes met codes, echter niet C30! Iemand hier die meer weet?
Had op Gixxer.com hierover vraag gesteld, kreeg dit antwoord:
c30 is the secondary throttle control unit.
american suzuki had issued a service bulletin a while
back regarding intermittent fi errors on 2001 model
year gsxr600\'s, you can see it here:

www.bluegauges.com/reference.htm

the symptoms are the fi warning light going on, but
with no apparent effect on the way the bike runs.
turning the ignition off and on again clears the
error.
i was not aware of similar widespread problems with
\'02 model 600\'s. you may want to ask your suzuki
dealer to see if there has been a similar service
bulletin issued, although it\'s probably more likely
that your case is an isolated incident.
in any case, the warranty should cover replacement of
the secondary throttle control unit if it turns out to
be defective.
 
er is volgens mij al een topic over geweest ff zoeken ...........

GSXR 600 2001 met injectie error
Klopt, was mijn topic. Bij mij is alles opgelost. ze hebben injectie klep vervangen zoals je in het topic kunt lezen. Nu geen problemen meer! Meldt je aan bij Nimag via je dealer en je komt in aanmerking voor vervanging. Het is een bekend probleem bij 2001 model en is opgelost in 2002 model.
Succes
 
Raar want volgens het boekje staat die FI toch echt voor fuel injection maar goed.
Ook bij mij zegt de dealer ( Hans van Wijk )dat het niet is.
Goed irritant in ieder geval want je weet nooit wanneer er \"echt\"iets aan de hand is. Eens kijke of ze het bij de komende beurt gelijk willen/kunnen verhelpen.
 
Klopt, was mijn topic. Bij mij is alles opgelost. ze hebben injectie klep vervangen zoals je in het topic kunt lezen. Nu geen problemen meer! Meldt je aan bij Nimag via je dealer en je komt in aanmerking voor vervanging. Het is een bekend probleem bij 2001 model en is opgelost in 2002 model.
Succes

ik heb er maar 1 x last van gehad.....

zal ik me nu wel of niet ervoor aanmelden...

Wat vervangen ze precies??
 
Terug
Bovenaan Onderaan