Foutmelding FI bij GSXR 750 srad (een heel verhaal

gsxr-er

MF'er
10 jul 2001
174
0
Utrecht
Ik heb nu al een paar keer meegemaakt dat mijn gsxr op het display de foutmelding FI (Fuel Injection)gaf. Meestal sloeg de motor af op het moment dat ik toch al ergens wilde stoppen. Daarna lukte het bijna niet om hem weer aan de praat te krijgen. Soms lukt het met duwen maar soms ook niet. Zoals deze week, hij sloeg af toen ik wilde stoppen. Meteen opnieuw proberen te starten resulteerde in de melding FI. Ik moest wat zaken afhandelen dus ik liet het er maar even bij zitten. Een kwartier later was ik klaar en toen moest ik hem aanduwen (wat overigen erg makkelijk ging). De melding FI bleef echter knipperen gedurende de 15 km lange rit naar huis. Toen ik thuis de stoep op draaide sloeg hij me weer af, waarna hij ook niet meer startte. Ik heb hem toen maar een paar dagen laten staan en toen ik hem gisteren voor het eerst weer met de starter probeerde te starten maakte hij hoopvolle geluiden. Omdat de motor toen nog binnen stond heb ben ik er even mee gestopt en heb hem buiten gezet om het opnieuw te proberen. Toen wilde deed hij echter helemaal niks en gaf weer die
:( melding FI. Na een aantal pogingen lukte het me uiteindelijk om hem weer aan de praat te krijgen...zonder dat hij nog de foutmelding aangaf.
WIE O WIE WEET HOE DIT KAN... :?
 
Toevallig las ik gister ook iets hierover op Motormaniacs, die hadden hetzelfde probleem met een Suzuki GSX-R600 (injectiefiets).

Zal het ff opzoeken:

De rest van de week ben ik flink wezen \'spazieren\' met deze GSX-R, echter net voor het weekend ontstond er storing in het brandstof systeem. Er begon een mooi rood lampje te branden en op het LCD-scherm knipperde FI. Meteen even langs de Nimag gereden waar Gert-Jan de machine aan het diagnoseapparaat koppelde. De computer gaf aan dat de timing van het gas/gasklep iets open bleef staan. (Gert-Jan, vergeef me als ik het verkeerd zeg) Even het een en ander van de fiets verwijderen om bij het injectiesysteem te komen, tijdens het afstellen volgde meteen een snel cursus injectietechniekÉG-J bedankt, ik snap er nog niks van. Ziet er allemaal indrukwekkend uit, jammer dat al dat moois achter kuipdelen is weggestopt.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
 
Weet niet meer hoe het precies zat, maar FI hoeft niet Fuel Injection te betekenen, maar betekent volgens mij Fault Indication.

Vraag het even na bij de dealer, kunnen het je zo vertellen.
 
Ik heb net iemand gesproken die had iets soortgelijks met een Aprillia (1 of 2 ll-en :? )Bij hem was het gewoon een te zwakke accu. Ik hem dus eerst maar eens aan de lader hangen. Wel bedankt voor de tip!
 
Terug
Bovenaan Onderaan