reinhoud
MF veteraan
Jongens en meisjes,
Ik heb laatst een ongeluk gehad, voorvork helemaal kapot.
De voorvork heeft een deuk in het frame geslagen, maar daar achter zat een buis, dus dat zal een groot deel van de klap hebben opgevangen.
Ik wil toch wel zeker weten of het frame nog recht is, daarom heb ik net wat meetgereedsschap gekocht om de boel te checken.
Het betreft een Suzuki GS1000 uit 1979, ouderwets buizen frame.
Ik had gedacht om de pen door de achterbrug als referentiepunt te gaan gebruiken, die hrizontaal zetten, en dan het balhoofd meten.
Ook wil ik een liniaal langs de bovenste buis houden langs het balhoofd, en dan meten of er verschillen in zitten.
Maar mijn eigenlijke vraag; wat zijn de toleranties eigenlijk? Ik zit nu met een vlugge meting op iets meer dan een halve graad af.
Iets zegt me dat die oude frames helemaal niet zo nauwkeurig gebouwd zijn..
Als iemand tips of tricks heeft is dat van harte welkom.
Dank u
Ik heb laatst een ongeluk gehad, voorvork helemaal kapot.
De voorvork heeft een deuk in het frame geslagen, maar daar achter zat een buis, dus dat zal een groot deel van de klap hebben opgevangen.
Ik wil toch wel zeker weten of het frame nog recht is, daarom heb ik net wat meetgereedsschap gekocht om de boel te checken.
Het betreft een Suzuki GS1000 uit 1979, ouderwets buizen frame.
Ik had gedacht om de pen door de achterbrug als referentiepunt te gaan gebruiken, die hrizontaal zetten, en dan het balhoofd meten.
Ook wil ik een liniaal langs de bovenste buis houden langs het balhoofd, en dan meten of er verschillen in zitten.
Maar mijn eigenlijke vraag; wat zijn de toleranties eigenlijk? Ik zit nu met een vlugge meting op iets meer dan een halve graad af.
Iets zegt me dat die oude frames helemaal niet zo nauwkeurig gebouwd zijn..
Als iemand tips of tricks heeft is dat van harte welkom.
Dank u