Frame invoeren?

DBR

Die hard MF'er
7 feb 2012
671
0
Droegeham
Maar even hier gedaan want volgens mij hoort hij in dit forum thuis ipv bij Off/Allroads & SM ?

Ik heb net iets meer dan een jaar een Kawasaki KDX200 uit 1991 in bezit maar dit ding staat niet op 'legaal kenteken' (250cc viertakt kenteken :/ )

Gaat om deze motor : (de groene natuurlijk)
Foto-VYI7RV73.jpg


Nu heb ik van meerdere mensen te horen gekregen dat hun motor in beslag is genomen omdat de politie er achter is gekomen dat hun framenummer niet bij die motor hoort dus wil ik maar een frame uit België invoeren.. maar nu zit ik dus met de volgende vragen :

-Welke papieren heb ik nodig ?
De eigenaar heeft deze papieren erbij :
Inschrijvingsbewijs en gelijkheidsvormattest, heb ik meer nodig ?

-Moet hij ook uitgeschreven worden ?

-Ik heb de RDW site bekeken over invoeren van een motor maar echt veel duidelijkheid krijg ik niet, zijn spiegels, knipperlichten, grootlicht, remlicht etc verplicht bij zo'n keuring of is het meer een schouwing (spiegel en remlicht komt er zowiezo wel op)

-Wat kost het invoeren ongeveer ?

Ik wil geen reactie's van koop een andere motor en bespaar je de moeite.. ik heb meerdere motoren bereden maar zo'n 200cc 2takt rijd echt heerlijk licht, een wereld koppel voor een 2t en ik gebruik hem vooral voor offroad ritjes als ik m'n motor rbw een keer heb en daar wil ik geen zware 4takt voor gebruiken ;)

Alvast bedank !
 
Alles overbouwen op het Belgische frame, knippers spiegel enzo er even op zetten en naar de keuring gaan. Is tegenwoordig gewoon een soort schouwing inderdaad (als het een EU kenteken is)
 
Je mag toch gewoon een motorblok vervangen van een voertuig? Ik zou de RDW mailen met de mededeling dat je in je 250cc viertakt benzinemotor met 30pk, een 250cc tweetakt benzinemotor met 30pk hebt gehangen en of je daarvoor moet herkeuren?

De waarden heb ik gemakshalve even verzonnen. Maar volgens mij is het zo dat zo lang de brandstofsoort niet veranderd en je geen vermogenstoename van meer dan zoveel procent hebt, de RDW niet eens herkeurt. Daarom ook even mailen, dan heb je je antwoord van de RDW op papier.

Maar zoals gezegd, ik weet het niet zéker, maar allicht de moeite waard om het te vragen.
 
als je alle papieren erbij hebt en kunt aantonen dat je het frame niet gejat hebt, is het vrij eenvoudig.
bouw alle spullen op het nieuwe frame en laat de motor keuren.
spiegels en richtingaanwijzers hoeft niet.
er word namelijk niet naar de staat van de motor gekeken door de rdw.
motor hoeft zelfs niet te lopen.
als de papieren kloppen en het frame komt van binnen de eu, blijft het een administratieve handeling en word er verder niets gekeurd.
 
Laatst bewerkt:
:Z lezen is niet je sterkste vak of wel?

:?

Als je een motor met kenteken hebt en je doet daar een ander blok in, kun je 'm indien nodig laten omkeuren.

Waarom zou je niet een motor zónder kenteken en met een ander blok kunnen laten keuren voor een kenteken?"

Dat is m.i. gemakkelijker dan een buitenlands frame halen, de hele zaak ombouwen en laten herkeuren van BE naar NL kenteken.

Dus licht gerust je goed onderbouwde opmerking toe :z
 
:?

Als je een motor met kenteken hebt en je doet daar een ander blok in, kun je 'm indien nodig laten omkeuren.

Waarom zou je niet een motor zónder kenteken en met een ander blok kunnen laten keuren voor een kenteken?"

Dat is m.i. gemakkelijker dan een buitenlands frame halen, de hele zaak ombouwen en laten herkeuren van BE naar NL kenteken.

Dus licht gerust je goed onderbouwde opmerking toe :z
Omdat de wet nou eenmaal zo is dat iets wat al een kenteken heeft in het (EU) buitenland hier ook de weg op mag.

Iets wat geen kenteken heeft is een heel ander (veel ingewikkelder en duurder) verhaal.
 
dankjewel heren, hier heb ik wat aan!
Dan zal ik maar even het geld overmaken en dan heb ik binnenkort een legale KDX200 :D!
 
Dus licht gerust je goed onderbouwde opmerking toe :z

als je alle papieren erbij hebt en kunt aantonen dat je het frame niet gejat hebt, is het vrij eenvoudig.
bouw alle spullen op het nieuwe frame en laat de motor keuren.
spiegels en richtingaanwijzers hoeft niet.
er word namelijk niet naar de staat van de motor gekeken door de rdw.
motor hoeft zelfs niet te lopen.
als de papieren kloppen en het frame komt van binnen de eu, blijft het een administratieve handeling en word er verder niets gekeurd.

Aha. Nee, dát mag niet.

Maar dan kan TS, zoals degene boven mij al stelt, toch gewoon deze motor "as is" ter keuring aanbieden in Lelystad?

Dat was je tweede reactie, en dat was al een correctie op de eerste omdat je de openingspost niet goed gelezen had. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan