Frame ontvetten voor het stralen en coaten ??

Makster

MF veteraan
14 sep 2003
2.169
0
Dordrecht
Zoals de titel zegt.... :P

Ben mijn Kawa KLX 650R SM aan het verbouwen en wil het frame zwart laten coaten.

Voordat ik het frame laat coaten laat ik het uiteraard eerst ook stralen O-)

Nu is mijn vraag, moet ik eerst zelf al het vet en vunzigheid van het frame boenen voordat het gestraald gaat worden of is het stralen opzich al goed genoed om alles kaal en vetvrij te krijgen :?

Owja dit is mijn topic in Off / all road & SM Klik

Alvast bedankt !!
 
nee hoor als het frame goed gestraald word ben je je verf en alle vettigheid vanzelf kwijt.

Mooi :}

Neem aan dat roest plekjes dan ook verdwenen zijn ;)

En wat te doen met alle gaten waar draadeind in zit voor de bouten :? Moet ik die afdekken dmv oude bouten erin te draaien of zorgt de coater dat die afgedekt gaan worden :?

Balhoofd dek ik zelf af dmv 2 houten rondjes die ik met een lang stuk ijzer aan elkaar vast zet.
 
Alles waar maar een draadgang inzit moet je dichtstoppen hetzij met een bout(je)
hetzij met iets anders, als er nl in je draadgang gestraald is is je draad dus naar de klote en krijg je er geen bout meer fatsoenlijk in.
 
Alles waar maar een draadgang inzit moet je dichtstoppen hetzij met een bout(je)
hetzij met iets anders, als er nl in je draadgang gestraald is is je draad dus naar de klote en krijg je er geen bout meer fatsoenlijk in.

Welnee, het is eerder de coating die je draad volstopt.

Ik kreeg trouwens wel het advies van de coater om het vantevoren ook al een keer goed schoon te maken...
 
Owkee dan maak ik het gewoon toch ook nog ff schoon, alles voor het resultaat zullen we maar zeggen B|

Waar kan ik trouwens nieuwe bouten bestellen / halen, zitten best specifieke bouten tussen.

Is het ook niet zo dat het gecoate frame na het coaten die oven in gaat ofzo :?
 
Die coater zal blij zijn als hij een moddervet frame binnenkrijgt...gelijk zijn straalgrit naar de klote...

Frame grof reinigen is genoeg, als er maar geen dikke laag smurrie meer op zit. Met de hogedrukreiniger eens schoonspuiten volstaat meestal prima, overigens...
 
Die coater zal blij zijn als hij een moddervet frame binnenkrijgt...gelijk zijn straalgrit naar de klote...

Frame grof reinigen is genoeg, als er maar geen dikke laag smurrie meer op zit. Met de hogedrukreiniger eens schoonspuiten volstaat meestal prima, overigens...

Goeie tip
thumbsup.gif


Haal ook gelijk wel wat ontvetter bij de garage, dan weet ik helemaal zeker dat het ok is.
 
1 ding: steek al-je-blieft de vulopeningen en aansluitpunten op het frame supergoed dicht!! Ik las op noppenforum van iemand waar toch straalgrit in het frame was gekomen, motor tot twee keer toe in de friet gedraaid!! Na een aantal keer volledig reinigen is nog steeds het frame niet schoon...

Ik denk dat je het beste naar passende nippels kunt zoeken en die dichtlassen en erop schroeven, vulopening met een houten prop afsluiten enz... Niet met tape afdichten, dat houdt niet, straalgrit is te aggressief...
 
1 ding: steek al-je-blieft de vulopeningen en aansluitpunten op het frame supergoed dicht!! Ik las op noppenforum van iemand waar toch straalgrit in het frame was gekomen, motor tot twee keer toe in de friet gedraaid!! Na een aantal keer volledig reinigen is nog steeds het frame niet schoon...

Ik denk dat je het beste naar passende nippels kunt zoeken en die dichtlassen en erop schroeven, vulopening met een houten prop afsluiten enz... Niet met tape afdichten, dat houdt niet, straalgrit is te aggressief...

Balhoofd ga ik inderdaad met dik stuk hout aan alle twee de kanten dicht schroeven dmv een stuk draadeind en bouten. Dat al toch wel afdoende zijn :?

Verder in de schroefopeningen bouten draaien en die later weg flikkeren als het geheel gecoat is, kan toch ook wel :?

Maar hoe kan de motor in de soep lopen als er straalgrid IN het frame zit :?
 
Balhoofd ga ik inderdaad met dik stuk hout aan alle twee de kanten dicht schroeven dmv een stuk draadeind en bouten. Dat al toch wel afdoende zijn :?

Verder in de schroefopeningen bouten draaien en die later weg flikkeren als het geheel gecoat is, kan toch ook wel :?

Maar hoe kan de motor in de soep lopen als er straalgrid IN het frame zit :?

Ah, ik weet niet hoe het bij een Kawa zit, maar het verhaal betrof een Suzi DR 350, met de motorolievoorraad in het frame... Need I say more... Indien je de olie allemaal in het blok hebt zitten is er geen probleem natuurlijk...
 
Die coater zal blij zijn als hij een moddervet frame binnenkrijgt...gelijk zijn straalgrit naar de klote...

Frame grof reinigen is genoeg, als er maar geen dikke laag smurrie meer op zit. Met de hogedrukreiniger eens schoonspuiten volstaat meestal prima, overigens...
das het risico van het vak he !!
coater rekent er ook niet minder om als je met een gestraald frame aankomt.
en geloof mij nou maar als ik met me 21 jaar gritstraalervaring zeg dat je beter je schroefdraad kan beschermen met een wegwerpboutje want je draadgang gaat er wel degelijk aan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan