Frame opmeten en motorblok checken

Liane

Die hard MF'er
27 jan 2006
408
0
woerden
Hierbij een oproep aan de echte techneuten van dit forum..

Na een ongelukje in Frankrijk is gisteren dan eindelijk mn R6je aangekomen
in Nederland,atlhans wat er van over is..

Nu ben ik van plan om samen met anderen de motor weer mooi te krijgen..

Alleen t frame meten en motorblok checken is t eerste wat er moet gebeuren
voordat je verder kan..

Nu ben ik op zoek naar iemand die dat voor mij wil doen, uiteraard tegen
betaling..

Diegene hoeft niet hierheen te komen, om hem de moeite te sparen ben ik
bereid om de motor bij m te brengen,het zou wel handig zijn als ie een
beetje uit de buurt van Woerden komt..


Verder zijn alle tips om wetenswaardigeheden welkom..

Alvast bedankt,

Liane



full
 
als er niks ernstigs aan de hand is met het wrak( ik zou er nog geen rooie cent in steken om eerlijk te zijn ) dan willen we ook weten wie de 1e opinie uitgebracht heeft.

en ik vind die rechtse er ook niet bot uit zien hoor O-) .

beetje jammer dat al dat moois weer teniet gedaan wordt :X

 
Zot zegt dat ie best kapot is, maar wel te maken. Er zat een scheurtje in het balhoofd bij de aanslagnok. Die kan volgens mij zonder problemen hersteld worden door een vakman als Nico Bakker. Verdere schade is nogal veel. Beide wielen een richtbare deuk, 1 poot echt krom, andere net een tikkie. Onderste kroonplaat krom. Sub frame gebroken. Al het plastic kapot en als toetje een vette buts in de tank.
Financieel is die zeker toto, maar het betreft een eigen onverzekerde schade, die met wat gebruikte delen en richtwerk best weer goed rijdbaar te maken is.

Wie biedt meer dan 2000 euro?
 
Maar kun je er nog mee rijden zonder dat het frame bewerkt hoeft te worden.

Ja.

Ik kan niet zien of de scheur richting nok of richting lager loopt, maar de nok zit er nog op en de scheur staat niet open. Bovendien zit de scheur helemaal aan de voorkant onderop, waar die het minste stress heeft. Ik zou die scheur bij een normale schade vrije motor tijdens regulier onderhoud nooit zien. Hij zit precies in een hoekje en ik moest hem een aantal keer aanwijzen aan TS voor ze hem ook zag. Te fotograferen is die helemaal niet.
 
Behoorlijke schade toch dus. Er zal een afweging gemaakt moeten worden tussen:

1. Verkopen wrak voor zeg 1500 euro en andere R6 uit 1999/2000 kopen voor 5.000 euro.

2. Oplappen. Dus uurwerk tellen (ervan uitgaande dat ze zelf niet veel sleutelt aan de motor) en onderdelen (waarvan wel veel 2e hands, maar toch ook een aantal nieuwe besteld moeten worden). Dat zal ook een fors prijskaartje zijn. Daar zou je dus een lijstje en begroting van moeten maken wat dat gaat kosten ongeveer.

Dan kun je een goede afweging maken tussen optie 1 of 2. Met daarbij de gedachte dat je bij optie 2 op een heftige schadefiets rondrijdt, is optie 1 erg interessant, ook al ben je daar uiteindelijk een 500 eurie meer voor kwijt.

Conclusie: het oplappen moet niet meer dan een 3000 euro kosten. Voor mijn gevoel ga je daar bij deze zeer heftige schade al snel overheen. Zeker als er nog uren betaald moeten worden.

En niet iedereen die je aangeeft dat je het wrak maar het best kunt verkopen voor de racerij is per definitie een oplichter die aan jouw leed wil verdienen. Gezien de schade kan dat advies best reëel zijn. En ja, dat hij er wat euro's aan wil verdienen is logisch. Hij moet immers met jouw fiets gaan leuren. Maar dat kun je evt ook zelf doen via iemand als bijv. Marco Opheij of zelfs hier op MF in het topic ZAC te koop / gevraagd.

Veel wijsheid toegewenst!
 
Ik zou ermee naar Nico Bakker gaan, zelf alles van tevoren strippen...

2e hands voorvork scoren..

Subframe is 2e hands ook te vinden..

En desnoods een racekuip erop...

Gewoon weer rijdbaar maken.. maar ja, het is niet mijn motor

ik snap de ophef over schade nooit zo goed, mits goed gerepareerd is er niets mis met een (ex)schade motor
 
Behoorlijke schade toch dus. Er zal een afweging gemaakt moeten worden tussen:

1. Verkopen wrak voor zeg 1500 euro en andere R6 uit 1999/2000 kopen voor 5.000 euro.

2. Oplappen. Dus uurwerk tellen (ervan uitgaande dat ze zelf niet veel sleutelt aan de motor) en onderdelen (waarvan wel veel 2e hands, maar toch ook een aantal nieuwe besteld moeten worden). Dat zal ook een fors prijskaartje zijn. Daar zou je dus een lijstje en begroting van moeten maken wat dat gaat kosten ongeveer.

Dan kun je een goede afweging maken tussen optie 1 of 2. Met daarbij de gedachte dat je bij optie 2 op een heftige schadefiets rondrijdt, is optie 1 erg interessant, ook al ben je daar uiteindelijk een 500 eurie meer voor kwijt.

Conclusie: het oplappen moet niet meer dan een 3000 euro kosten. Voor mijn gevoel ga je daar bij deze zeer heftige schade al snel overheen. Zeker als er nog uren betaald moeten worden.

En niet iedereen die je aangeeft dat je het wrak maar het best kunt verkopen voor de racerij is per definitie een oplichter die aan jouw leed wil verdienen. Gezien de schade kan dat advies best reëel zijn. En ja, dat hij er wat euro's aan wil verdienen is logisch. Hij moet immers met jouw fiets gaan leuren. Maar dat kun je evt ook zelf doen via iemand als bijv. Marco Opheij of zelfs hier op MF in het topic ZAC te koop / gevraagd.

Veel wijsheid toegewenst!

Bedankt voor je advies..

Ik heb besloten om voor optie 1 te gaan..

En ik wil even iets uit de wereld helpen, ik zou heb nooit gezegd dat iemand een oplichter is,dat zou ik nooit zomaar zeggen,alleen als ik ineens van verschillende mensen hoor dat ik wellicht genaaid wordt,wil ik dat graag uitsluiten..

En als iemand iets voor mij verkoopt is t inderdaad logisch dat hij er ook aan verdient,hoewel ie ook aangaf dat hij t belangeloos zou doen voor me..

Ik wacht Marco Opheij zn mening even af en verder zal ie inderdaad in de verkoop gaan..

Bedankt voor jullie hulp en advies...
 
Bedankt voor je advies..

Ik heb besloten om voor optie 1 te gaan..

En ik wil even iets uit de wereld helpen, ik zou heb nooit gezegd dat iemand een oplichter is,dat zou ik nooit zomaar zeggen,alleen als ik ineens van verschillende mensen hoor dat ik wellicht genaaid wordt,wil ik dat graag uitsluiten..

En als iemand iets voor mij verkoopt is t inderdaad logisch dat hij er ook aan verdient,hoewel ie ook aangaf dat hij t belangeloos zou doen voor me..

Ik wacht Marco Opheij zn mening even af en verder zal ie inderdaad in de verkoop gaan..

Bedankt voor jullie hulp en advies...
Goede beslissing. Wat ga je nu aanschaffen?

Zowel de cagiva Raptor zie http://www.motorbikes.be/nl/Cagiva_Raptor_650_i.e._2006.aspx

als de ducati Monster 620 zie
http://www.ducati.com/bikes/my2004/ducatiModel.jhtml?modelName=620-04

lijken me bij jou te passen.
Jammer genoeg zijn het beide italiaantjes wat vaak betekend dat de onderdelen slecht geleverd kunnen worden. Vooral bij cagiva is de logistiek een groot drama.
 
Bedankt voor je advies..

Ik heb besloten om voor optie 1 te gaan..

En ik wil even iets uit de wereld helpen, ik zou heb nooit gezegd dat iemand een oplichter is,dat zou ik nooit zomaar zeggen,alleen als ik ineens van verschillende mensen hoor dat ik wellicht genaaid wordt,wil ik dat graag uitsluiten..

En als iemand iets voor mij verkoopt is t inderdaad logisch dat hij er ook aan verdient,hoewel ie ook aangaf dat hij t belangeloos zou doen voor me..

Ik wacht Marco Opheij zn mening even af en verder zal ie inderdaad in de verkoop gaan..

Bedankt voor jullie hulp en advies...
Was ook niet de bedoeling om jou persoonlijk daarop aan te spreken, maar dat werd hier vanuit andere hoeken gesuggereerd.... Opmerking was meer bedoeld in zn algemeenheid richting die kant...

Veel succes en we horen wel wat het geworden is! :W
 
Als je begint te lullen over het lassen aan je balhoohfd zonder dat dat sress op zou leveren, of dat daar het minste spanning op treed bij belasting ben je naar mijn mening zelf ook een balhoofd! Frameschade op dragende delen (inderdaad HELEMAAL het balhoofd) is altijd technische afkeur. Van dat gelas en gepruts aan aluminium frames wordt ik echt poepie link. Laats zag ik een blade waarbij er een deuk in het frame weggewerkt was met plamuur. (en het was netjes gedaan) En daarna weer lekker vekopen he! Als iemand mij iets dergelijks flikt draai ik ze nek om! Niets ten nadele van bakker hoor. Ik wil gewoon ff mijn gal spuwen over al dat geflans wat ik allemaal tegen kom bij motorfietsen. Echt poepie-link!!
 
Als je begint te lullen over het lassen aan je balhoohfd zonder dat dat sress op zou leveren, of dat daar het minste spanning op treed bij belasting ben je naar mijn mening zelf ook een balhoofd! Frameschade op dragende delen (inderdaad HELEMAAL het balhoofd) is altijd technische afkeur. Van dat gelas en gepruts aan aluminium frames wordt ik echt poepie link. Laats zag ik een blade waarbij er een deuk in het frame weggewerkt was met plamuur. (en het was netjes gedaan) En daarna weer lekker vekopen he! Als iemand mij iets dergelijks flikt draai ik ze nek om! Niets ten nadele van bakker hoor. Ik wil gewoon ff mijn gal spuwen over al dat geflans wat ik allemaal tegen kom bij motorfietsen. Echt poepie-link!!

:W
 
Geen fijne gedachte om na een wheelie het voorwiel weer op de grond te zetten met een frame wat flinke tikken en dus mogelijk ook verzwakte plekken heeft opgelopen... :N


Ik denk dat ik t vertrouwen in de motor kwijt ben, omdat hij zo hard gestuiterd is,op zowel de voor- als achterkant...
Maar zoals met veel dingen denkt iedereen het zijne ervan en is t een persoonlijk gevoel..
 
Terug
Bovenaan Onderaan