Frame opmeten en motorblok checken

Liane

Die hard MF'er
27 jan 2006
408
0
woerden
Hierbij een oproep aan de echte techneuten van dit forum..

Na een ongelukje in Frankrijk is gisteren dan eindelijk mn R6je aangekomen
in Nederland,atlhans wat er van over is..

Nu ben ik van plan om samen met anderen de motor weer mooi te krijgen..

Alleen t frame meten en motorblok checken is t eerste wat er moet gebeuren
voordat je verder kan..

Nu ben ik op zoek naar iemand die dat voor mij wil doen, uiteraard tegen
betaling..

Diegene hoeft niet hierheen te komen, om hem de moeite te sparen ben ik
bereid om de motor bij m te brengen,het zou wel handig zijn als ie een
beetje uit de buurt van Woerden komt..


Verder zijn alle tips om wetenswaardigeheden welkom..

Alvast bedankt,

Liane



full
 
Als je begint te lullen over het lassen aan je balhoohfd zonder dat dat sress op zou leveren, of dat daar het minste spanning op treed bij belasting ben je naar mijn mening zelf ook een balhoofd! Frameschade op dragende delen (inderdaad HELEMAAL het balhoofd) is altijd technische afkeur. Van dat gelas en gepruts aan aluminium frames wordt ik echt poepie link. Laats zag ik een blade waarbij er een deuk in het frame weggewerkt was met plamuur. (en het was netjes gedaan) En daarna weer lekker vekopen he! Als iemand mij iets dergelijks flikt draai ik ze nek om! Niets ten nadele van bakker hoor. Ik wil gewoon ff mijn gal spuwen over al dat geflans wat ik allemaal tegen kom bij motorfietsen. Echt poepie-link!!

Zozo, jij weet er veel van....

dropje.. als je nou gewoon lekker terug kruipt in je caravan..

EDIT: Zot, volgens mij hebben wij het ook wel eens aan de stok gehad op het forum beetje bot ben je wel :+ maar aan je expertise twijfel ik in dit geval niet..
 
De reaktie van LarsW is niet erg genuanceerd, maar eerlijk gezegd kan ik me wel een beetje vinden in zijn bezorgdheid om een gescheurd Alu frame nog te repareren. Wat ik me afvraag: mag dat zo maar? Zijn daar geen voorschriften voor? Stel je voor dat het niet goed gefixt wordt...
 
Wat ik me afvraag: mag dat zo maar? Zijn daar geen voorschriften voor? Stel je voor dat het niet goed gefixt wordt...

Ts heeft de keus al gemaakt, maar denk je niet dat een vakman als nico bakker wel weet hoe hij zo'n frame moet repareren? Of dat hij het doet als het niet verantwoord is? Denk het niet, als er wat mis gaat is het: ja meneer bakker heeft dat frame gelast. En dat kan hij niet hebben. ;)
 
Ts heeft de keus al gemaakt, maar denk je niet dat een vakman als nico bakker wel weet hoe hij zo'n frame moet repareren? Of dat hij het doet als het niet verantwoord is? Denk het niet, als er wat mis gaat is het: ja meneer bakker heeft dat frame gelast. En dat kan hij niet hebben. ;)

:^

Zelf hobbien in een schuurtje lijkt me in dit geval idd niet handig, maar als de vakman het doet zal het ook echt wel goed gebeuren..
 
Ik weet het dat het geen relevante vraag is en Nico Bakker zal idd. wel weten waar hij mee bezig is, maar de vraag is of hier geen regelgeving voor is. Moeten total-lossjes bv. niet gekeurd worden oid? En mag zoiets door iedere alu lasser gedaan worden? Het probleem is vaak dat iedereen zichzelf al snel een vakman vindt... -O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan