Frame opmeten en motorblok checken

Liane

Die hard MF'er
27 jan 2006
408
0
woerden
Hierbij een oproep aan de echte techneuten van dit forum..

Na een ongelukje in Frankrijk is gisteren dan eindelijk mn R6je aangekomen
in Nederland,atlhans wat er van over is..

Nu ben ik van plan om samen met anderen de motor weer mooi te krijgen..

Alleen t frame meten en motorblok checken is t eerste wat er moet gebeuren
voordat je verder kan..

Nu ben ik op zoek naar iemand die dat voor mij wil doen, uiteraard tegen
betaling..

Diegene hoeft niet hierheen te komen, om hem de moeite te sparen ben ik
bereid om de motor bij m te brengen,het zou wel handig zijn als ie een
beetje uit de buurt van Woerden komt..


Verder zijn alle tips om wetenswaardigeheden welkom..

Alvast bedankt,

Liane



full
 
Daar zou ik graag toch eens een blik op willen werpen. Interesse in een 2e opinion?


Nou eh,graag....Je komt uit de buurt zie ik..
Alleen hij wordt al wel vd week al opgehaald..
Mn balhoofd is afgebroken werd me verteld...Zegt mij weinig,maar graag..

Stuur me anders effe n mailtje,want ik ben benieuwd wat jij er van denkt op t eerste gezicht..

Man vd garage wil m verkopen voor de racerij,t motorblok is nog goed vertelde hij me...Ik mocht m ook zelf verkopen maar ik ken die weg ernaar toe niet..

Ik weet er zo weinig van...Hij kon er verder weinig hele dingen aan ontdekken,dus werd me afgeraden er nog iets mee te doen..Best was te verkopen en dan weer opnieuw beginnen...


 
Laatst bewerkt:
Nou eh,graag....Je komt uit de buurt zie ik..
Alleen hij wordt al wel vd week al opgehaald..
Mn balhoofd is afgebroken werd me verteld...Zegt mij weinig,maar graag..

Stuur me anders effe n mailtje,want ik ben benieuwd wat jij er van denkt op t eerste gezicht..

Man vd garage wil m verkopen voor de racerij,t motorblok is nog goed vertelde hij me...Ik mocht m ook zelf verkopen maar ik ken die weg ernaar toe niet..

Ik weet er zo weinig van...Hij kon er verder weinig hele dingen aan ontdekken,dus werd me afgeraden er nog iets mee te doen..Best was te verkopen en dan weer opnieuw beginnen...


Ik denk dat je genaait wordt. Zal je ff mailen.
 
Nou eh,graag....Je komt uit de buurt zie ik..
Alleen hij wordt al wel vd week al opgehaald..
Mn balhoofd is afgebroken werd me verteld...Zegt mij weinig,maar graag..Man vd garage wil m verkopen voor de racerij,t motorblok is nog goed vertelde hij me...Ik mocht m ook zelf verkopen maar ik ken die weg ernaar toe niet..

Ik weet er zo weinig van...Hij kon er verder weinig hele dingen aan ontdekken,dus werd me afgeraden er nog iets mee te doen..Best was te verkopen en dan weer opnieuw beginnen...
Balhoofd is het stuk waar je voorvork in je frame zit. Aan de stand van je voorwiel/vork te zien zullen de aanslagnokken wel verbogen of afgebroken zijn...
Het balhoofd zelf is een stuk alu dat aan de framebuizen is gelast. Check deze lassen eens goed op haarscheuren.
Ik weet niet of je frame geverfd/gecoat is, maar als je barsten in de verf ziet dan is er iets niet helemnaal goed. Meestal barst de verf op plaatsen waar buigingen optreden.

Verkopen is niet zo heel erg moeilijk hoor... Gewoon hier op MF of op eBay. Ik denk dat je er dan meer voor vangt dan bij de garage... Je moet er alleen iets meer moeite voor doen.
 
Laatst bewerkt:
Balhoofd is het stuk waar je voorvork in je frame zit. Aan de stand van je voorwiel/vork te zien zullen de aanslagnokken wel verbogen of afgebroken zijn...
Het balhoofd zelf is een stuk alu dat aan de framebuizen is gelast. Check deze lassen eens goed op haarscheuren.
Ik weet niet of je frame geverfd/gecoat is, maar als je barsten in de verf ziet dan is er iets niet helemnaal goed. Meestal barst de verf op plaatsen waar buigingen optreden.

Verkopen is niet zo heel erg moeilijk hoor... Gewoon hier op MF of op eBay. Ik denk dat je er dan meer voor vangt dan bij de garage... Je moet er alleen iets meer moeite voor doen.


Er zijn verder geen barsten in de verf te zien van t frame,daarom was iedereen in de veronderstelling dat t frames goed is..

En dan nog een vraag,wat moet ik nou vragen voor zoiets? Door onwetendheid kan ik makkelijk genaaid worden...
 
Laatst bewerkt:
Er zijn verder geen barsten in de verf te zien of t frame,daarom was iedereen in de veronderstelling dat t frames goed is..

:o niets te zien maar balhoofd afgebroken....

Ik zou ff bij Zot langsgaan.. klinkt alsof iemand er flink beter van word om jouw fiets te verpatsen..


En dan nog een vraag,wat moet ik nou vragen voor zoiets? Door onwetendheid kan ik makkelijk genaaid worden...

Voorlopig niets, eerst andere mensen laten kijken..
 
Laatst bewerkt:
He Yamahameisje

Ik heb je gezien op bij de R6 meeting op 16 april, was daar samen met Karen op dr R6.

Vervelend voor je. De motor is toch echt fors gehavend. Ik weet persoonlijk niet of ik daar met een lekker gevoel op zou zitten als ie opgelapt was. God weet waar het frame nog meer verzwakt is door haarscheurtjes na zo'n forse klapper. Aan de schade te zien moet je daarnaast zoveel centen uittrekken voor 2e hands onderdelen dat het al met al misschien een betere optie is om je motor op te laten kopen door iemand die voor de racerij inkoopt en dan een leuke 2e handse R6 terug te kopen.

Voor een goed adres die goede prijzen biedt: www.opheijmotoren.nl in Loosbroek.

Je kunt hem evt de foto's mailen en hem vragen wat hij ervan vindt. En mocht je advies willen hebben, dan kun je het ding in de vrachtwagen zetten en bij hem langs rijden. Hij zegt je eerlijk wat ie ervan vindt en of het nog verantwoord is om met dat ding terug de weg op te gaan. Tevens kan ie dan een bod doen op je motor.

Denk ook aan je eigen veiligheid, niet alleen aan de portemonee.....

Hoop dat het snel goed komt!

groetjes van Peter en Karen :W
 
He Yamahameisje

Ik heb je gezien op bij de R6 meeting op 16 april, was daar samen met Karen op dr R6.

Vervelend voor je. De motor is toch echt fors gehavend. Ik weet persoonlijk niet of ik daar met een lekker gevoel op zou zitten als ie opgelapt was. God weet waar het frame nog meer verzwakt is door haarscheurtjes na zo'n forse klapper. Aan de schade te zien moet je daarnaast zoveel centen uittrekken voor 2e hands onderdelen dat het al met al misschien een betere optie is om je motor op te laten kopen door iemand die voor de racerij inkoopt en dan een leuke 2e handse R6 terug te kopen.

Voor een goed adres die goede prijzen biedt: www.opheijmotoren.nl in Loosbroek.

Je kunt hem evt de foto's mailen en hem vragen wat hij ervan vindt. En mocht je advies willen hebben, dan kun je het ding in de vrachtwagen zetten en bij hem langs rijden. Hij zegt je eerlijk wat ie ervan vindt en of het nog verantwoord is om met dat ding terug de weg op te gaan. Tevens kan ie dan een bod doen op je motor.

Denk ook aan je eigen veiligheid, niet alleen aan de portemonee.....

Hoop dat het snel goed komt!

groetjes van Peter en Karen :W


Hoi,

Ik weet jullie nog te herinneren van die meeting...

je hebt helemaal gelijk,ik ben bang dat ik de motor niet meer vertrouw,maar ik wil wel graag eerlijk behandeld worden,zodat ik er gewoon voor kan krijgen wat ie waard is..

Ik zal die man de foto's sturen en horen wat hij ervan zegt...Beter is t als er meerdere mensen naar kijken..

Bedankt voor je tips,ik houd jullie op de hoogte...
 
Fijn dat er zulke behulpzame mensen op MF zitten.
Kl*te als je je fiets nog maar zo kort hebt en dan ineens een wrak.

Of..... hopen dat je motorman je idd naait...

;) da's dan nu snel bekent dankzij Zot :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan