frame polijsten? en hoe?

8 sep 2002
44
0
nijkerk
hallo allemaal ik had het idee om het frame en evt de achterbrug van mijn SRAD
te polijsten, hebben jullie hier ervaring mee?
waar moet je op letten, hoe doe je het, enz enz

groetjes Dennis
 
Polijstborsel in de boormachine (of vaste slijper net wat je hebt), veel polijstpasta en nog veel meer geduld en uiteindelijk heb je een mooi gepolijste brug.
 
Hetzelfde als bij de 2 velgen topics verteld wordt!!!!

Alleen is het frame wat meer werk. Ik ga ook mijn achterbrug doen, maar ik heb er 1 extra op de kop getikt zodat ik er makkelijker aan kan werken. En ik kan zo ook blijven rijden.

www.rumkorf.nl Hier staan ook handige tips!
 
ik rijd elke dag (zomer en winter) is het dan een goed idee om mijn velgen en achterbrug te polieren? Ik bedoel, dan zijn ze toch veel kwetsbaarder voor steentjes, koude, zout, ...???
 
ik rijd elke dag (zomer en winter) is het dan een goed idee om mijn velgen en achterbrug te polieren? Ik bedoel, dan zijn ze toch veel kwetsbaarder voor steentjes, koude, zout, ...???

Fijn vanaf blijven joh! :)
Als er waterdruppeltjes op zitten, moet je hem al zemen!
Gij zijt een gewaarschuwd man! :+
 
Bezint eer ge begint he, want eenmaal aan de gang is er geen weg terug. Dan ziet het er niet meer uit!! En dan moet je het afmaken, en het is iig. VEEL werk!

Hou er wel rekening mee dat je motor mogelijk bij inruil wel minder populair wordt want veel mensen schrikken terug van een gepolijst frame, vaak wordt dat gedaan om schade te camoufleren. Eventueel goed foto's maken van voor, tijdens en na om dat uit de wereld te helpen kan een goed idee zijn.

Poets ze!
 
jammer dat er nog steeds geen simpele (goedkope) manieren zijn om een gepolijst frame gepolijst te houden anders dan je na elke rit de klere te poetsen '(
 
moet je het gewoon niet vernissen, na het polishen? zo kan er geen vuil in het materiaal, en blijft het dus gewoon blinken als nieuw... dacht ik.

weet wel niet zeker of je het zomaar met gewone vernis kunt doen, heb het ook eens geprobeert dacht, ik en de vernis bleef na weken lang drogen, gewoon plakkerig...
 
ik geloof dat alle blanke lakken de glimheid niet ten goede komt...

van blanke lak uit spuitbus weet ik het zeker |(

jekan wel transparant poedercoaten misschien, maar weet niet of dat helpt en bovendien is het erg duur volgens mij
 
Terug
Bovenaan Onderaan