Frame van guzzi afgebroken door zijspan

Guzzi Fox

MF veteraan
16 okt 2019
1.363
1.216
Poperinge (België)
Even voorstellen ik ben Devos Stéphane (Fox)
Uit poperinge (België) heb vrouw en 3 kids en rij al 17 jaar met moto guzzi california 3 waar sinds 7 jaar een zijspan aanhangt
 
20191002_181148.jpg
 
Ik denk dat mijn bevestiging van zijspan aan moto niet goed is . Vorig jaar is de draadstang van mijn achterste schoor afgekraakt heb deze vernieuwd en nog een tweede bijgeplaatst en nu is mijn frame gebroken
 
Dat is inderdaad wel vreemd; want voor zover ik weet zijn alle Tonti-frames af fabriek goed gekeurd voor zijspangebruik
 
De bedoeling is om alle bevestigingen af te zagen en opnieuw te beginnen. Ik denk dat mijn achterste schoorstang te ver naar achter staat , en dat die gebogen schoorstangen voor een verkeerde belasting van mijn frame zorgen
 
Onvoorstelbaar! De bocht in de schoorstangen doet je frame niet scheuren. Ideaal is het niet, maar omdat het kan bewegen. Je frame is volgens mij gebroken doordat het onder spanning gestaan heeft. Tenzij je al jarenlang kneppelhard tegen een drempel of een stoeprand op rijdt.
 
Mijn achterste schoorstang stond onder spanning toen draadstang m20 vorig jaar afbrak dit werd opgelost door beter passend stuk te maken voor aan de moto.
 
Terug
Bovenaan Onderaan