Frame van guzzi afgebroken door zijspan

20200311_181736.jpg
 
Opbergdozen van de hubo worden 1 × per jaar aan 1 euro verkocht
De muren van mijn garage zijn ook rondom voorzie van rails , wil je iets voorlopig uit de weg doe je 2 haken erin en het is weg
 
De mijne heeft code m2 en dat moet omgezet worden naar L4e .
Mits een attest van de constructeur waarin staat dat je moto geschikt is voor zijspangebruik en tegen betaling kan je dat (hopelijk) verkrijgen
120 euro in mijn geval ,als ze het willen uitreiken .
Ik heb al eens gekeken op de website van guzzi maar nog niets aangevraagd of ingevuld.
Doe ik later wel eens .
Voor uitleg over deze materie moet je maar eens
Wetgeving zijspan intypen op Google en ga je zo uitkomen bij een artikel van de MAG met alle uitleg erbij
Ik weet wel niet of het zijspan zelf gekeurd en of framenr. moet hebben

Fox

daar zit het probleem , als ze het willen lol
 
Hoi.

Maar dan ben je met 120€ alweer van een hoop gezeik af.

Bij Herr BMW was het met de komst van de /5 over met de fabriek vrijgave, voor Guzzi was dat vanaf het Tonti frame, geloof ik.
Begin jaren '70 dus.

Verder zou ik wel eens willen weten wat er gekeurd gaat worden?
Wordt dat zoiets als de APK, dan valt het wel mee, gaan ze ook keuren op constructie, kan het verhaal wel eens heel anders worden.

Groeten, Paul.
 
Hoi.

Eerst fotootjes trekken en dan naar het praathuis, niet andersom, vriend. :+

Heb ook al een paar pintjes op, maar die plaatjes blijven wazig. 🍻

groeten, Paul.
 
Ik vind dat hij lichter stuurt dan voorheen .
De grote Mercedes stuurdemper is niet meer nodig ,stuur slaat totaal niet meer , nu rij ik met origineele guzzi demper
Bij lage snelheden loopt hij perfect recht ,vanaf 80 a 90 km per uur trekt hij lichtjes naar rechts, hoe sneller hoe meer
Ik vreesde ook dat de neus van zijspan ging duiken bij bochten naar links (doordat mijn voorloop serieus verkleind is), dat is totaal het geval niet . Heb ik al grondig uitgetest.
Ik heb wel het gevoel dat de bak vĺugger van de grond komt dan vroeger, (begrijp ik zelf niet goed)
Verder ga ik de veren nog wat harder meten zetten , ik vind dat hij wat te slap loopt

Kort samengevat : hij stuurt lichter maar ik zou nog wat aan de uitlijning en veren willen ontsleutelen

Grtz Fox
 
Terug
Bovenaan Onderaan