Frame van guzzi afgebroken door zijspan

20200328_110137.jpg
 
Yep valt het op? Ik zat links en rechts van mijn zetel met een groot gat en heb het zo opgelost is wel dunwandige buis 2mm veel dunner kan ik niet lassen met mijn electrodenlasapparaat ik zou er graag eens een nieuwe koppen 3 in 1 maar ben er nog niet uit welke en dan heb je nog dat ander aspect (geld & het vrouwtje)
 
Op laatste foto kun je die gaten zie die ik bedoel
Ik moet wel toegeven dat halflive gelijk heeft het is altijd wat aan de zware kant van mij
 
Deze morgen extra vlucht gegeven aan moto haalt niet veel uit moto loopt recht bij 90km ga ik sneller trekt hij naar rechts . Het plan is toespoor vergroten naar 2.5 cm ipv 1.5 cm
Graag had ik hem rechtuit willen zien lopen rond de 120 a 130 per uur
Wat denken jullie?


Ik vind 2,5 cm geen rare waarde. Ik heb je topic nog eens doorgelezen en je schrijft dat je de voorloop van je zijspanwiel een stuk minder hebt gemaakt. Hoe verder je zijspanwiel naar achter staat hoe minder het effect van toespoor merkbaar is. Toen ik bij Pols werkte (40 jaar geleden) werd de regel nog gehanteerd dat de voorloop in mm. het gewicht van de trekkende motor in kg. was, dus meestal 25 a 28 cm. Vaak kwamen we dan op een toespoor uit tussen 3 en 4 cm.
 
Klopt , maar iedereen spreekt hier van 1,5 max 2cm ik heb het gevoel dat ik nu veel te weinig toespoor heb en denk dat ik ergens ga eindigen rond de 3 a 4cm
Begrijp niet goed waarom die richtlijn niet meer gebruikt word van voorloop in mm ,heeft dat misschien te maken met het feit dat er nu veel bredere banden worden gebruikt
 
In de tijd van Pols waren het motorbanden of smalle diagonaalbanden. Voorvork aanpassingen stonden in de kinderschoenen. 100pk was krankzinnig veel vermogen. Het was gewoon een andere tijd.
Ik denk dat jij wel meer toespoor kan zetten. Maar 4cm blijft wel het maximum, als je daarboven gaat zitten gaat je zijspanwiel dusdanig krabben dat hij weer naar rechts gaat tekken en banden vreten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan