Frame van guzzi afgebroken door zijspan

Na een weekje vogezen en verdun een paar dagen thuis en maandag vertrekken we terug voor een weekje naar noord frankrijk . Vorige week miste ik een frigobox, dit is bij deze dan ook weer opgelost
 
20200801_165912.jpg
 
Heej, nieuw bumpertje?

Maar ff serieus. Kantel die box niet bij hevig stoppen?
Heb nog geen testrit gedaan , denk wel dat hij niet zal bewegen het is ook wel niet de bedoeling om hem propvol te steken tijdens het rijden .het plan is om hem op camping eraf te halen en in de stekker te steken en hem dan propvol te steken met locaal bier en eten het rek zal ook enkel eropblijven tijdens reisjes , binnen de 5 min. Is het er terug af
Grtz Fox
 
Ik heb een 12"zijspanwiel, dat is helemaal waardeloos, er zijn vrijwel geen 12x125 banden te koop.
Als ik zelf bouw maak ik een afweging tussen 13"of 15"
13"omdat het een hele makkelijke maat is. Je neemt de rechter achternaaf van een VW met een steek van 100. Als je een GTI vindt heb je nog een schijfrem ook. Op je swing arm las je een plaat met vier gaten en je kunt rijden.
15" omdat het dezelfde banden zijn als op de motor. Als je een 28mm as op je swing arm maakt kan je er zo een Smart naaf op schuiven en daar ook de remmerij van gebruiken.
Nu ben ik aan het kijken om mijn Moturist wiel naar 15" om te bouwen, het spatbord is daar de beperkende factor.
Mm ff in mn olifantengeheugen gevroet, maar is dat spatbord niet berekend op 18'', uitspraak van E Pols zelf. Omdat volgens hem in div buitenlanden geen kleiner wiel gevoerd mocht worden dan die van de trekkende motor.
 
Daar krijg je echt geen 18" wiel onder. Ik herinner me wel menige discussies met Ed over die wielen omdat ook toen al (begin jaren 80) die bandjes al slecht te krijgen waren. Eén van de redenen om vast te houden aan die wielen (ik meen NSU Prinz) was dat de bijbehorende naaf van aluminium was en er een schijfrem op paste.
 
Daar krijg je echt geen 18" wiel onder. Ik herinner me wel menige discussies met Ed over die wielen omdat ook toen al (begin jaren 80) die bandjes al slecht te krijgen waren. Eén van de redenen om vast te houden aan die wielen (ik meen NSU Prinz) was dat de bijbehorende naaf van aluminium was en er een schijfrem op paste.
Jij zat aan het vuur. Maar op de foto van het ontwerp model staat wel degelijk een groot wiel. Uitgangspunt was dat er een groot wiel in zou moeten passen. Ja uiteraard niet op de gebruikte NSU naaf.
Helaas kan de foto niet meer terugvinden maar stond vroeger op de pagina van moturist.nl
 
Zopas motor gekocht voor het vrouwtje haar verjaardag aanstaande woensdag .
Ze is recent begonnen aan haar rijbewijs en denk dat dit wel een ideale opstappen zal zijn voor haar. Hopelijk is ze er blij mee
 
  • Leuk
Waarderingen: EHE
Soes 600?
Mooie fiets en ideaal voor beginners.
Ja een 600 , 1 van de 2de reeks bouwjaar 2004 amper 33000km heeft wat lichte gebruikerssporen maar mechanisch nog als nieuw .volledig groot onderhoud gehad inclusief nieuwe remolie kleppen gesteld nieuwe batterij, kettingset
En dat voor de prijs van 1500euro .
Ik denk dat ik een koopje gedaan heb :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan