Frame van guzzi afgebroken door zijspan

Echt niet!
Ik heb een koelkast waar 2 kratten in liggen dus ik red het vanavond net denk ik.
Gelukkig is morgen de Spar open.
 
Hoi iedereen,

Vandaag 1 jaar bij motor forum .
Ik heb al ontzettend veel bijgeleerd En een boel leuke mensen mogen ontmoeten en leren kennen .
:} :}:}:}:}:} waarvoor dank

Grtz Fox
Ik heb een hekel aan wachten en kom daarom altijd te laat, dus ook nu pas een dag later alsnog gefeliciteerd!!!!

Ge zijt een welkome en plezante aanvulling!
(Wel gezond blijven!)
 
gefeliciteerd dan maar, ook een beetje laat maar zat teveel aan de st. Bernardus om hier bij te lezen. Geloof is leuk, na 6 flessen Abt geloof je alles wat ze tegen je vertellen. In een ander leven wordt ik ook maar trappist denk ik.

benno
 
Hoi iedereen,

Tijd om weer in actie te schieten .
Het plan was om deze winter mijn wielen af te werken en een nieuw zijspanframe te bouwen inclusief nieuwe swingarm met remschijf en twee klauwen ( 1 voor de voorrem en 1 voor de achterrem)
De nieuwe swingarm is nodig omdat ik nu rij met 1 van een classic mini Cooper en daar past enkel een 10 inch velg in en ik wil er een 15inch onder steken

Maar door die fucking corona vielen al mijn plannen in het water.
Mijn maat waar ik normaal ga voor te draaien en frezen heeft een jaar of tien geleden een nieuw hart gekregen en het is onmogelijk om nog naar hem toe te gaan moest hij corona krijgen overleeft hij dat niet . ( en dat is nu het laatste dat ik wil)

Tijdens het verlof heb ik iemand leren kennen ( ook een zijspanrijder) die ook wel eens wat zelfgebouwd heeft en een beetje van mijn plannen op de hoogte is.
Ik vertelde hem ( via Whatsapp)dat alles een jaar uitgesteld is door corona.
Zijn Antwoord was jammer dat je zover woont .
Toen gingen bij mij alle belletjes rinkelen en begon ik te denken dat ik binnen de die uur bij hem thuis kan staan en moest het niet lukken in 1 dag dat er nog hotels bestaan . Met deze woorden een berichtje naar hem gestuurd en zo kwam de bal aan het rollen mijn draai en freesprobleem is opgelost .
Wat een zalige man ik heb hem voorlopig slechts 1 maal ontmoet ...:}:}:}
Nu nog een beetje wachten op rustiger coronacijfers en maatregelen en we kunnen aan de slag.
Ik zie er geweldig naar uit
 
20201115_162650.jpg
20201115_162650.jpg
het frame word systeem ratman koker met buizen ingeboord
 
20201115_144908.jpg

Weet iemand deze maat van brembo p5 klauwtjes ( gebruikt op guzzi v35 v50 ..)
En eventueel ook de afstand tussen de centers van bevestigingsogen alvast bedankt
 
20201115_140637.jpg

De onderste bevestigingspunten worden nieuw gemaakt zodat ze op dezelfde hoogte komen te zitten en het achterste gaat ook 20 cm meer naar achteren deze is al af
 
Mooie plannen!

Waarom wil je alles binnen de velg houden?
Zo'n korte arm maakt m wel gelijk heel stug
 
Is 1 van de theorieën van ed pols ivm induiken van de neus
Ik heb momenteel een lange en zou eens een korte willen proberen dan weet ik het verschil
 
Bekijk bijlage 1565103
Ik ben nog op zoek naar klauwen van een v50 deze zijn kleiner dan deze ( p8) en dan zou ik het scharnierpunt binnen de velg moeten krijgen
je zou eens kunnen denken aam klauwtjes van ALI, zitten er bij mij ook op en werken prima
als je het scharnierpunt binnen de velg legt met een korte arm reageert het wiel heel erg op remmen. die veert dan namelijk in. ik vind het geen probleem omdat ik dat weer gebruik in mijn wegligging/ sturen. kan geen foto vinden dus die kan ik nog maken
 
Terug
Bovenaan Onderaan