Frame van guzzi afgebroken door zijspan

Zo te zien klopt de hoogte van je zijspanframe. Je hoeft dus in het vertikale vlak niet te stellen. Dan zou ik de koppelingen zo draaien dat de bouten van 1 en 2 naar beneden wijzen en je dus in het horizontale vlak spanningsvrij kunt draaien.
 
20191106_155003.jpg
20191106_154927.jpg
 
bus ertussen is altijd prettig zodat de krachten op de bout en klamp kunnen werken, dikwandige buis zal heel wat kunnen hebben maar uiteindelijk toch iets wijken onder de krachten. Ik zou er een busje inlassen idd.
 
De weergoden waren mij gunstig vandaag , door de regen niet moeten werken . Heb nieuw bevestigingspunt onder beloofd gemaakt. Wat denken jullie van de bevestiging,? Geloven jullie erin ?
 
Ik geloof best in die klemmen maar dan zou ik toch bij voorkeur de u-bouten gebruiken en die aan de plaatzijde ondersteunen met het gebogen deel wat je nu erachter steekt. Zoveel mogelijk van de ronde buis omklemmen en er genoeg gebruiken.
 
Langs de bovenzijde is hij ook nog gebout samen met de balbeugels Ps bedankt aan iedereen voor de tips en info ,heb al veel bijgeleerd. Is namelijk mijn eerste zijspanproject ( vorige keer was het enkel aanbouten
 
ik zou die uitlaat klemmen niet gebruiken geeft teveel puntbelasting waardoor het frame makkelijker kapot gaat, ik zou twee halve ringen maken
 

Bijlagen

  • test hulpfame.jpg
    test hulpfame.jpg
    4 KB · Weergaven: 20
Dat is inderdaad mooier. netste zou zijn een groot blok te pakken, daar een gat in te boren van de pijpdiameter en haaks twee gaten om een boutverbinding te maken, daarna het blok doorzagen. Je hebt dan een groot oppervlak om de pijp te omvatten en een goede passing tov. de pijp. Heb even geen plaatje bij de hand maar het idee is hopelijk duidelijk. kijk maar eens bij de buisklemmen, daar zie je wel voorbeelden.

Ik verwacht dat een uittlaatklem vast wel goed gaat, een guzzi frame is meestal vrij dikwandig in vergelijking met moderne jappen en duitsers.
 
Ik denk dat ik die uitlaatklemmen ga vervangen en uw voorstel ga proberen uit te werken , ik heb 1 maal een gebroken frame gehad en zou het daarbij willen laten
 
is gemaakt van een buis die uitgedraaid is voor de juiste passing, daarna 2 bussen eraan gelast waar draad m8 in getapt is voor de helft en de rest op 8 mm uitgeboord. na het lassen doormidden zagen en de randen afschuinen. als er aan de klem nog iets gelast moet worden doe ik dat zoveel mogelijk voor het delen. nogmaals de foto maar dan iets groter. kwaliteit wel slechter
 

Bijlagen

  • test hulpfame.jpg
    test hulpfame.jpg
    10,9 KB · Weergaven: 8
Vorig weekend niet kunnen verder doen ( weekendje op hotel met vrouwtje) vandaag wat zitten draaien en frezen bij een oude vriend
* beugels voor frame ok
*bussen zijspanframe ok
*klampen ok
Hopelijk regent het maandag zodat ik kan verder doen
 
Nog een vraagje . Welke treksterkte gebruiken jullie voor schoorstangen ? Ik heb nu m20 8.8 zou ik niet beter 4.6 nemen, kwestie van een berekend breekpunt te hebben . En misschien m18
 
Terug
Bovenaan Onderaan