Frame van guzzi afgebroken door zijspan

Het geval is dat het in Nederland ook niet aan de wet voldoet, maar hier handhaven ze niet. Het wordt gedoogd.
In Duitsland handhaven ze (soms) dus wel.
Verder geen eigen ervaring hiermee. Als hij stil genoeg is zal het wel meevallen denk ik.
 
Kan op de foto niet echt zien wat er onder hangt, maar in ieder geval de achterkant van de demper ziet er uit als een standaard california uitlaat, ik zie niet in waarom een motorfiets voorzien van eigen standaard pijp niet aan de wet zou voldoen... Dat is precies de reden dat er ook naar bouwjaar gekeken word. Een guzzi is gewoon luider als een moderne standaard fiets, simpelweg omdat ze gebouwd en gekeurd zijn in een tijd van andere geluidseisen
 
Ik heb die van Guzzifox weleens in het echt gehoord, met zoveel geluid is hij niet uit de fabriek gekomen.
 
  • Haha
Waarderingen: EHE
Wat er op de foto te zien is geen Cali Guzzi demper die heeft geen lasnaad zo kort voor het einde en is ook niet van RVS , daar lijkt het tenminste op de foto naar .
En als het een Orginele Cali demper zou zijn dan zijn die extra platen niet nodig die voldoet ook aan de normen van Duitsland .
Laatste keer moesten Nederlanders hun ,otoren ophalen met een aanhanger omdat ze met niet goedgekeurde uitlaten in Duitsland aan het rijden waren stil of niet stil , de juiste E keur moet erop staan daar
 
Kan op de foto niet echt zien wat er onder hangt, maar in ieder geval de achterkant van de demper ziet er uit als een standaard california uitlaat, ik zie niet in waarom een motorfiets voorzien van eigen standaard pijp niet aan de wet zou voldoen... Dat is precies de reden dat er ook naar bouwjaar gekeken word. Een guzzi is gewoon luider als een moderne standaard fiets, simpelweg omdat ze gebouwd en gekeurd zijn in een tijd van andere geluidseisen
Als ie zo uit de fabriek gekomen is, dan staat er dus ook een E-keur in.
 
even een plaatje daarvan opgezocht een Cal 1100 demper
1654935994396.png


Niet zo;n fraai exemplaar maar aan het uiteinde is te zien dat er een hele text op staat voor de goedkeur
 
E keur op de demper is ingevoerd rond 1980 /81. Op oude jappen zit een eigen keurmerk wat niets zegt. en voor dat oude spul kun je niets meer kopen dus wordt altijd een "passend " model gemonteerd wat niets zegt over het geluid. bij auto oldtimer hetzelfde verhaal.
Zolang ie niet teveel lawaai maakt laten ze je gewoon door rijden ( mijn ervaring in DSL)
 
Toe ze op mijn california 3 zaten waren ze toch een stuk stiller dan op de california 1100
Ongelooflijk dat die Duitsers u zelf van de weg halen gewoon omdat er geen E keurmerk op zit .
 
Volgens mij halen de Duitsers je van de weg als je herrie maakt. En dan heb ik ook nog wel gehoord dat ze een bezemsteel in de demper steken. Dat zal bij jou zeker niet meer lukken. Ze gaan geen controle op E-keurmerken houden, dan kunnen ze alle Nederlanders wel van de weg halen. Je moet alleen geen herrie maken.
 
Ze kunnen niet hun eigen toelatingseisen loslaten op motoren die in NL toegelaten zijn. Wij hebben hier geen plicht uitsluitend toegelaten delen op de motor te zetten. Dan kunnen ze ook je motor aan de kant zetten omdat de banden niet conform zijn. Om over zijspannen helemaal niet te spreken. Wij mogen best een andere uitlaat monteren, daar hoeft geen E-keur op te zitten.
https://www.motorfietsblog.nl/mag-i...ngshendels-op-mijn-motor-in-duitsland-rijden/Het enige argument waarbij de Duitsers denken een stok te hebben om te slaan is veiligheid. Maar een uitlaat draagt niet direct bij aan de veiligheid. Het is ook weer op zijn Duits gezocht. Ze kunnen wel de hendels zien, maar of je Chinese remblokken hebt zien ze niet.
 
Ik ben wel es met een groepje hollanders van de weg gehaald in Duitsland. Enige wat ze deden was ff je uitlaat vingeren om te kijken of de dB killer er in zat. Zelfs de Aprila met zijn Arkaatje kon gewoon doorrijden. Enige wat ze bij mij deden was ff mijn motor googlen om te zien of mijn uitlaat origineel was. Was met de Griso. Dies origineel en Mario de uitlaat ontwerper heeft er in Mandello iets "ongewoons" van gemaakt :+
 
Ik ben wel es met een groepje hollanders van de weg gehaald in Duitsland. Enige wat ze deden was ff je uitlaat vingeren om te kijken of de dB killer er in zat. Zelfs de Aprila met zijn Arkaatje kon gewoon doorrijden. Enige wat ze bij mij deden was ff mijn motor googlen om te zien of mijn uitlaat origineel was. Was met de Griso. Dies origineel en Mario de uitlaat ontwerper heeft er in Mandello iets "ongewoons" van gemaakt :+
Ik ook, aangehouden met een kameraad. Beide BMW r100gs. Mijne legergroen, die van hem netjes. Alles werd gecontroleerd op correcte werking, banden profiel, papieren, enz. Enige aanmerking die ik kreeg was dat geen geel hesje bij had. Als ik beloofde er één te kopen kreeg ik geen boete.

Ze hebben niet opgemerkt dat ik bijna tot m'n middel nat was, een iets te diepe doorwading even ervoor.:+

Ze checken dus echt wel.
 
Ik denk ook dat het beter is dat er iemand van LEOX aanwezig is op zulke momenten.
En aangezien het Nederlands hoofdbureau met zijn drukke agenda verhindert is zal de Belgische afdeling maar een kleine zelfopoffering doen ;)
@DeepSpace kom jij vrijdag aan ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan