frame wat aan scheuren is lasse kan dat wel??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Deknaller

MF'er
5 jun 2006
127
0
Ossendrecht
hey hey ik heb een vraagje ik heb afgelope zaterdag bij Motoport Goes een Kawasaki ninja uit 1995 gekocht

alles leuk en aardig maar
2dagen nadat ik mijn motor had op gehaalt bij Motoport Goes brakm mijn gaskabel wat natuurlijk kan gebeuren dus ik die kabel ff snel aan de kant van de weg gefixt en ik de volgende dag naar motoport goes gelukkig viel het in de garantie.
mar nu komt het ik hoorde die paar dage beetje gerammel en gekraak dus ik vroeg of ze daar ok ff naar wilde kijke...
bleek het dat mijn frame aan het scheuren was en dat al na 3 dagen na de aankoop
en ze stelde voor het te gaan lasse nou is mijn vraag kan dat wel en is en blijft dat wel veilig

en moet ik er zoiezo al mee eens zijn dat ze dat maar ff gaan lasse ?

groetjes van Deknaller
 
hadden ze het ook niet over richten na het lassen?

nee daar hadde ze het niet over ze zeide dan late we het morge lasse en kan je misschien savonds al weer rijde |(

Waar scheurt je frame dan?


hij is aan het scheuren ongeveer 25 cm van af het balhoofd ongeveer op het punt waar het beugeltje hangt waar je zijkuip aan was hangt


Aan een frame lassen is niet het beste wat er is. Het kan wel natuurlijk maar hoe komen die scheuren in dat frame. Is niet normaal dat dat gebeurd.

kan je dat niet na vragen bij RDW ofzo of hij maby in het verlede totaal los is geweest?

 
Op zo'n motor zie ik het niet echt zitten.

De dealer moet je fiets gewoon terugnemen, ook al heb je geen garantie.
Als je iets koopt wordt je door de wet beschermt, dus het produkt moet naar de koopwaarde goed zijn en een bepaalde tijd mee gaan.
3 dagen en al kapot is alleen voor jou een probleem als de fiets HEEEEEEEEEEEEEL goedkoop was.
 
Ik denk dat je met Motoport maar eens om de tafel moet gaan zitten en die gasten een ander motortje voor jou laten zoeken...
Dit is best bizar B| . Ik zou met een lasje geen genoegen nemen :N
 
Nou ben ik geen lasser van beroep (wel werktuigbouwkundig ingenieur toevallig), maar ik zou niemand aan een aluminium frame laten lassen.

De meeste soorten aluminium zijn uitstekend te lassen, alleen op voorwaarde dat de lasser PRECIES weet uit welke legering het is gemaakt en daar zijn materiaal op af kan stemmen. Weet de lasser dit niet en kiest hij de verkeerde materialen dan kan het aluminium rondom de las zeer bros worden, niet echt aan te raden bij een frame.

Hoe wilde die lasser te weten komen wat de aluminiumsoort is waaruit het frame is gemaakt? Kawasaki effe bellen ofzo?
 
alu krijgt ook nooit dezelfde sterkte na het lassen, dus ik zou die fiets netjes terugbrengen... of ze moeten een neiuwe frame regelen en daarmee opnieuw opbouwen...

blijft nog wel de vraag waarom dat frame scheurt, want dat gebeurt niet zomaar :?


EDIT: ik lees gewoon straal over FZRene zn post heen |(
zoiets dus :P (mede WTB'er)
 
eey bedankt allemaal ik ga hebm trug brenge en lkkr zoeke voor een ander motortje
ben wel benieuwt hoe ze gaan reagere.
ik denk zo van ja maar het kan geen kwaat en zo want zo dede ze vandaag ook al
 
eey bedankt allemaal ik ga hebm trug brenge en lkkr zoeke voor een ander motortje
ben wel benieuwt hoe ze gaan reagere.
ik denk zo van ja maar het kan geen kwaat en zo want zo dede ze vandaag ook al
Neej je moet hun een oplossing laten zoeken... Ze hebben je immers rommel verkocht, dat zullen ze zelf toch ook wel inzien...

Of als je al je geld terug kan krijgen, nooit meer naar Motoport Goes gaan.

ik dacht dat Motoport kwaliteit verkocht
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan