Framenummer balhoofd graveren waar?

mellos-r1

Die hard MF'er
26 mrt 2009
624
0
Nijmegen
Hallo.

Ik zit met een probleem :)

Ik heb een mooie yzf426 crosser (zonder kenteken) met blinkend verchroomd frame.

En ik heb vandeweek van een mede MFer een yzf426 supermoto gekocht met NL kenteken en een minder mooi gespoten / geroest frame.

Nou zou ik graag mijn mooie blinkende frame in mijn SM hebben , maar dan moet ik wel de nummers van het oude frame in mijn chromen frame hebben.

Zijn er bedrijfen die dit kunnen graveren of erin kunnen slaan , zoja zou ik graag weten of er een bedrijf is in de buurt van Nijmegen die dit kan doen.

Volgens mij kan dit ook bij de RDW , maar of hun de nummers uit 1 frame in een ander frame slaan lijkt me sterk , of ik zou mijn gespoten frame moeten vernietiggen lijkt mij?

Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen , ik heb geen zin om mijn frame weer te laten verchromen aangezien de olietank in het frame zit en ik hier vorige keer veel geouwehoer mee heb gehad.

Groeten Mellos-R1.
 
Ja dat begrijp ik wel , maar gaat mij er eigenlijk om dat er verschil zit tussen omkatten en een schade auto/motor weer OK te maken, en dat je dat toch binnen de regels van de wet kunt doen, maar soms moet je een beetje creatief zijn.

Ik vond jou situatie ook wel goed hoor, met name je verweer en het feit dat je uiteindelijk de auto terug kreeg.
 
Ik ken heel veel ducati's waarvan in een bepaald aantal jaren de frames scheurden, alle frames netjes volgens de regels onder garantie vervangen, met slagletters schots en scheef framenummer overgeslagen, Deze rijden ook nog allemaal vrolijk rond. Iedere boeren l*l die een beetje ziet hoe het origineel is, ziet dat het niet meer is zoals het hoort, maar hoor niemand over in beslag genomen voertuigen.

De TS heeft pas een probleem als hij in zijn oude frame het framnummer ook laat zitten, dan maakt hij er een schaduwmotor van en zeker als die op straat terecht komt ben je bij aanhouding het sigaar.

Regels zijn regels, maar als je alles netjes bewaard m.b.t. aankoopnota's e.d. zal het wel een beetje loslopen.

Veel oudere Harleys dito.

Het gaat gewoon lang en vaak goed. Totdat... kwestie van risico inschatting.
 
Hoe kom je nu aan een nieuw frame bij schade ?????
Simpel, deze bestel je bij de importeur, met opgave van het oude frame nummer.
Inleveren van het oude frame, voordat je het nieuwe frame krijgt.

Je vergeet volgens mij dat je een 'voertuig' importeert en dus ook nog BPM moet betalen.
 
Volgens mij kan het ook netjes bij de rdw geregeld worden, een vervangend frame zoals dat heet, moet wel hetzelfde frame zijn.
In Duitsland kan het vervangende frame ook van een ander model zijn! Het land van de ongekende TUV mogellijkheden.

paragraaf 4.3 van dit rdw document

http://www.rdw.nl/NR/rdonlyres/3DA7B8B3-2684-441F-AEA0-C613E2422380/0/2_B_0835f.pdf (404 | RDW)
 
Laatst bewerkt:
Haha , ik zie het alweer :P

Ben ondertussen al bezig met het frame te spuiten het wordt toch wel een leuke SM , ik heb mijn beslissing genomen , binnenkort dus een 426 cross met chromen frame te koop :)

Bedankt voor de belangstelling iedereen ! ( ik kies mooi voor het originele frame met de origenele nummers en het originele NL kenteken.)
 
Terug
Bovenaan Onderaan