framenummer cb 125 t

Appie Staartje

Die hard MF'er
22 jan 2004
695
1
amstenrade
Ik heb een tijdje geleden een blokje gekocht van een honda CB 125 twin uit 84 met alles drop en draan (carbs, regelaars,bobines,uitlaat) voor mijn crosskartprojectje (onafhankelijke voorvering, geveerde achterbrug met differentieel, 4x schijfremmen, wordt lachuh :9~ ...).
Maar om onderdelen te bestellen (contactpunten) heb ik het framenr nodig en ik heb alleen het motornr: CB125TE-2410758. Weet iemand bij welke reeks framenrs dit motornr hoort? Staat niet in werkplaatsboek Haynes.

alvast bedankt
full
 
Zo te zien nog geen reactie, denk echter dat Honda je in dit geval de enige is die je kan helpen. Met onderdelen is het vaak zo dat het framenummer niet belangrijk is omdat het meestal modificaties betreft ter verbetering en deze ook op oudere blokken gebruikt kunnen worden. Let op meestal he, dus soms niet. :)
 
Klopt, bij de motorzaak waar ik normaal mijn spul bestel hadden ze het in eerste instantie niet nodig (alleen type en bouwjaar), maar omdat er geen aftermarket spul voor was, moest hij origeel spul gaan bestellen en daar had hij een framenr voor nodig.
 
PS voor de contactpunten heb je echt geen framenummer nodig, zal eerder in de trend liggen van lagers en passingen. Enige wat ze kunnen met contactpunten is verbeteren, en dus zal een nieuwer type altijd op een oud model passen. Hoogst waarschijnlijk is het zelfs zo dat als ie op een oud framenummer die contactpunten besteld hij automatisch doorgelinkt wordt naar het nieuwere type. Meestal is het gewoon dat ze er niet te veel tijd in willen stoppen om uit te zoeken. En zeker niet voor die 7 euro.
 
nou, 'mijn' motorzaak heeft wel altijd genoeg geduld met me, is een eenmanszaak met zijn vrouw en is zeer klantvriendelijk. En hij had al een set contactpunten besteld maar bleken de verkeerde voor een cb 125 single te zijn en een twin hadden ze niet.

ps. was 16 euri voor 1 (verkeerde)setje , heb er twee nodig. Maar ik kon ze gewoon terugbrengen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan