Framenummer controleren bij de politie?

sub4sec

MF veteraan
22 jan 2004
3.547
0
Hi,

Ik sta op het punt een gixxr te kopen, maar alvorens ik dat doe zou ik willen weten of het mogelijk is aan de hand van het framenummer erachter te komen of de motor al dan niet gestolen is. Niets wijst in de richting van een gestolen fiets, maar een check kan nooit kwaad lijkt mij.

Iemand een idee?


subss
 
Politie geeft die info waarschijnlijk niet. Wat je wel kan doen is de RDW bellen. Zij kunnen misschien wel zien of een motor gesignaleerd staat (gestolen is).
Dit zegt nog niet alles wat er kan ook gewoon een sloopframe gekocht zijn met papieren en deze is dan vervolgens opgebouwd met onderdelen van een gestolen motor.
 
MMm hoe heb je zekerheid dat de motor niet gestolen is? HEt betreft hiet een importmotor die wel gewoon geleverd wordt met de fahrzeugbrief.
 
Politie geeft die info WEL, althans hier (dordrecht) maar dan moet je wel met fiets en al op het bureau verschijnen, dan kunnen ze de motor gelijk innemen als er iets mis is. Even duidelijk afspreken met de verkoper zou ik denken, succes!
 
Normaal gezien kan je dit gewoon gaan vragen. Het is voor je eigen veiligheid.
Ze gaan iet zeggen van wie de motor is ,maar op enkel de vraag. Is de motor gestolen of niet ? Gaan ze je antwoord geven.
Moest het zijn dat de motor gestolen is, heb je ineens een zaakje opgelost.
Iedereen tevreden dus.

Katspeed
 
In tiel op het bureau vertellen ze het ook niet, daar krijg je te horen je moet maar met de motor langs komen en als die dan gestolen is nemen we de motor in beslag. :(
 
Dan wordt ie in beslag genomen. Lekker belangrijk!!! Het is toch nog niet jouw motor. Je maakt toch een proefritje. Heb je hem al gekocht en je kon niet redelijkerwijs vermoeden dat ie van diefstal afkomstig is dan kun je em in theorie weer terug krijgen maar dat duurt wel ff.
 
Normaal gezien kan je dit gewoon gaan vragen. Het is voor je eigen veiligheid.
Ze gaan iet zeggen van wie de motor is ,maar op enkel de vraag. Is de motor gestolen of niet ? Gaan ze je antwoord geven.
Moest het zijn dat de motor gestolen is, heb je ineens een zaakje opgelost.
Iedereen tevreden dus.

Katspeed
 
Ik heb ooit eens een buitenboordmotor nagetrokken (die dingen worden echt veel gejat :( ) gewoon politie gebeld framenummer doorgegeven en ze zouden me zo snel mogenlijk terugbellen.
Kwartiertje later kreeg ik telefoon :}
 
Mmm nou mooi niet dus. Heb het al het bij twee verschillende bureaus geprobeerd. ik ga wel op voor de derde................... B|
 
Terug
Bovenaan Onderaan