Framenummer weg na poedercoaten

Frits!

MF veteraan
15 mei 2005
1.366
0
Den Haag
Ik heb een frame op het oog dat is gestraald met zand en daarna gecoat. Allen 1 probleempje: het framenummer niet meer te lezen.

Dit kan 2 dingen betekenen:
- ze hebben als een mongool staan stralen totdat het nummer weg was. (lijkt me toch vrij onlogisch, maar ik heb geen ervaring met de hoeveelheid metaal dat eraf getraald wordt en dan moet je dat zien in verhouding met hoe diep het nummer is getikt.
- ze hebben het framenummer laten volvloeien met poedercoat

3e optie, maar daar ga ik niet vanuit> het heeft nooit een nummer gehad.

Wat kan ik het beste kan doen?
- Lichtjes glasparelen ipv zandstralen dat balhoofd? (tsjaa, is je frame wel veiling bij coaters en stralers.
- Opschuren (heel lang) tot de poedercoat weg is en de coating alleen nog in de puntjes van de letters zit? >Hierna overspuiten met blanke lak.

Iemand andere ideeen?
full
 
Laatst bewerkt:
Slotje!
afbijtmiddel van FLUXAF (verfhandel) 0,750 ml voor 11-12 euro
Niet van albastine

1 minuut laten intrekken, daarna afvegen. Dit nog 2 maal herhalen en je zit op het metaal.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een frame op het oog dat is gestraald met zand en daarna gecoat. Allen 1 probleempje: het framenummer niet meer te lezen.

Dit kan 2 dingen betekenen:
- ze hebben als een mongool staan stralen totdat het nummer weg was. (lijkt me toch vrij onlogisch, maar ik heb geen ervaring met de hoeveelheid metaal dat eraf getraald wordt en dan moet je dat zien in verhouding met hoe diep het nummer is getikt.

wij hebben in purmerend een straalbedrijf die dat ook doet,bij mij collega was ook ook zijn nummer er uit gestraald.
hij heeft het met afbijt kaal gehaald en is naar de rdw gegaan en die hebben het er weer in geslagen,het was niet helemaal weg maar het scheelde weinig.
 
Ik weet dat dit topic oud is OMA!

Maar alsnog even de vraag of het mogelijk is om de plek van het framenummer rondom af te plakken en alleen binnen het vak met afbijt te werken?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan