framenummer?

kees

Rookie
8 nov 2001
21
0
amsterdam
:] Hoi allemaal! :]

Ik heb zelf weinig verstand van motoren, maar ik heb een oude motor waar de papieren van missen en die dus opnieuw moeten worden aangevraagd.
Nu heb ik alleen het framenummer nodig om die aanvraag te kunnen doen.
NU staat er altijd op je papiertje framenummer: R. tegen balhoofd.
Waar zit dat???????
Als iemand mij dat zou kunnen vertellen dan kan ik mijn aanvraag tenminste indienen voor nieuwe papieren!!!!
Ik hoor het graag!

groetjes
 
je balhoofd is het voorste deel van je frame, zeg maar net onder je stuur en boven je voorvork. Snappie?

Afhankelijk van het merk en type kan het framenummer trouwens ook ergens anders staan.
 
Effe offtopic Kees.
Jouw icoontje komt direct van mijn site af. Ik heb er geen copyright op of zo, dus je bent vrij om het te gebruiken. Maar ik kan niet garanderen dat ie er altijd blijft staan...

On topic: succes met je aanvraag :)
 
Een framenummer moet altijd te vinden zijn lijkt me!
Beetje raar als dat niet ergens herkenbaar staat.
De motor waar het trouwens om gaat is een VN 750 uit '86.
Anders bel ik wel een Kawa dealer op ofzo.
 
Een framenummer moet altijd te vinden zijn lijkt me!
Beetje raar als dat niet ergens herkenbaar staat.
De motor waar het trouwens om gaat is een VN 750 uit '86.
Anders bel ik wel een Kawa dealer op ofzo.

Wat ze bedoelen: als het framenummer niet te vinden is, maar er zit wel een kaal plekje ergens op het frame is je motor gejat en is het nummer eruit geslepen.

Maar het nummer moet wel ergens te vinden zijn.
 
Ja inderdaad mijn icoontje is van jouw site!
Toevallig omdat dat precies mijn eigen motor is.
Ach ja, mocht je site eraf gaan dan moet ik gewoon opzoek naar een andere!
Beter: effe downloaden en op je eigen webspace ploffen... Gegarandeerd altijd je icon bij de hand... :)

Dacht dat bij een ZZR het framenummer op de framestang die onder de tank doorloopt zit, vlakbij het balhoofd... :)
 
Ik heb ooit een TriumpTiger uit '73 op de Vehikelbeurs gekocht. Zonder papieren. Framenummer correspondeerde niet met motorblok nummer. Via een kennis bij de politie het framenummer laten nakijken. Was onbekend. Bij de RDW keuring kreeg ik keurig m'n papieren op het onbekende nummer. Omdat het nummer iets was beschadigd heeft de RDW het nummer nogmaals elders op het frame geponst. Zo kan het dus ook gaan. Suc6
 
Terug
Bovenaan Onderaan