frames uit de USA

Alf

MF veteraan
17 jan 2004
1.231
0
Misschien een vraag voor F.D .Weet iemand wat de kosten zijn om een frame uit de US te importeren?Komt daar nog vrachtkosten en belasting bij?Frames in de USA lijken een stuk goedkoper.Cyborg Cycles levert hardtailframes beduidend goedkoper dan hier bijv. een Edlund frame.
 
Edlund, daar noem je ook wel ff wat he, die frames zijn overal duur omdat het superspul is......

Kijk anders eens rond voor een VG frame hier in NL, zeer goed spul voor normaal geld...


Ik denk dat verschepen alras erg duur wordt....
 
Edlund, daar noem je ook wel ff wat he, die frames zijn overal duur omdat het superspul is......

Kijk anders eens rond voor een VG frame hier in NL, zeer goed spul voor normaal geld...


Ik denk dat verschepen alras erg duur wordt....
Net gebeld.1900 euro voor een gietstukkenframe.Slik.... :?
Us Cyborg iets van 745 dollartjes.
 
Net gebeld.1900 euro voor een gietstukkenframe.Slik.... :?
Us Cyborg iets van 745 dollartjes.
okee, maar wat voor tuinhekkies kwaliteit is dat dan ?


volgens mij moet je op een frame niet bezuinigen, dat is toch de basis van je project...

ik herinner me een knaap (voor de locals, Jaap Bosscha ;) ) die begin jaren 90 ook een hardcore Harley chopper gebouwd had met het goedkoopste uncle bunt frame dat hij kon vinden.

toen hij na een seizoen rijden de tank er af trok bleek dat diezelfde tank in zijn eentje het frame nog bij elkaar hield, het was kats doormidden...........
 
okee, maar wat voor tuinhekkies kwaliteit is dat dan ?


volgens mij moet je op een frame niet bezuinigen, dat is toch de basis van je project...

ik herinner me een knaap (voor de locals, Jaap Bosscha ;) ) die begin jaren 90 ook een hardcore Harley chopper gebouwd had met het goedkoopste uncle bunt frame dat hij kon vinden.

toen hij na een seizoen rijden de tank er af trok bleek dat diezelfde tank in zijn eentje het frame nog bij elkaar hield, het was kats doormidden...........
Welk merk tank was dat....?
 
Bij cyborg cycles verkopen ze ook Santee frames en daar is volgens mij weinig mis mee. Inderdaad niet duur met de huidige dollar.
Nu nog even langs de douane zien te krijgen zonder de hoofdprijs te betalen.
 
'K heb daar genoeg goedkope, gebruikte frames gezien op de swapmeets... Frames waar je echt super mooie dingen van zou kunnen maken... Maar je moet het hele spul hier natuurlijk wel op kenteken zien te krijgen.. Da's een beetje het probleem. Dat verschepen en invoeren is allemaal wel te doen..
 
'K heb daar genoeg goedkope, gebruikte frames gezien op de swapmeets... Frames waar je echt super mooie dingen van zou kunnen maken... Maar je moet het hele spul hier natuurlijk wel op kenteken zien te krijgen.. Da's een beetje het probleem. Dat verschepen en invoeren is allemaal wel te doen..
in zo'n geval kun je beter een kenteken "regelen" dan gaan keuren denk ik....
 
Bij cyborg cycles verkopen ze ook Santee frames en daar is volgens mij weinig mis mee. Inderdaad niet duur met de huidige dollar.
Nu nog even langs de douane zien te krijgen zonder de hoofdprijs te betalen.

Makkelijk.
Gewoon een container vol bestellen en als schroot importeren.
Of spare parts.
 
Het frame zelf moet ook een goedkeuring hebben.
Dit gaat een lang verhaal worden ben ik bang.
niet als je een kenteken "regelt" , alleen ff de nummers erin meppen klaar....... ;)

(@ baksteen, als je hier al leest, hou dan asjeblieft gewoon je bek ja)
 
welke keuring gek, je gaat helemaal niet naar de keuring want je hebt al een kenteken, of jij een beetje dom zijn jij ???

Ach zo,
Je zei nml "in zo'n geval kun je beter een kenteken "regelen" DAN gaan keuren denk ik...." en ik las het als ..."regelen" EN DAARNA gaan keuren.
Kon toch zijn? Als je bv een anderblok erop had gezet...

Enfin, waar hebben we het eigl. over?
 
als ik "als gaan keuren" had gezegd is het niet goed...........zeg ik het een keer goed, is het weer niet goed......
 
Verschepen kost je 3 x nix. Gewoon in een van de containers van Harley Heaven Gorredijk schuiven. Zij halen een paar keer per jaar allerlei meuk (van complete motoren & auto's tot boutjes en moeren) naar ons kikkerlandje.

Het zelf inslaan van nummers enzo zie ik persoonlijk niet zo zitten. Denk eens aan je verzekering als je (al dan niet door eigen schuld) schade maakt.

Kan je veel beter het frame laten keuren als 'eigenbouw'. Framepje uit de US laten komen, met een lasappapartaat een paar spikkels hier en daar plaatsen als het er te 'gelikt' uit ziet, tekening en gebruikte materialenlijst in elkaar flansen (...eh, vlansen?) en hoppa; een 'zelfgemaakt' Edlundje. Toch?
 
Frames uit de states zijn meer gemaakt voor shows dan voor rijden, dus als je niet met je motor op de aanhanger komt kan je beter een goed frame nemen, dat kost misschien iets duurder (maar hoeft niet, met een beetje zoeken op internet kom je al een heel eind) maar je kan er wel van opaan.
Over kentekens en frames, koop een kenteken van voor 71, dan heb je nergens problemen mee, die hebben nog geen framenummers en zo, dus kun je elk frame gebruiken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan