Franco Morbidelli

Het is toch ook vreemd allemaal. Net als Rossi de eerste week in misano nog voor podium rijd,en de andere week direct al grip problemen de eerste ronde s en even later crasht. Het is net of ze bij factory Yamaha een software probleem hebben of zo de ene keer goed en de andere keer bagger. Of het is toeval.
 
Het is toch ook vreemd allemaal. Net als Rossi de eerste week in misano nog voor podium rijd,en de andere week direct al grip problemen de eerste ronde s en even later crasht. Het is net of ze bij factory Yamaha een software probleem hebben of zo de ene keer goed en de andere keer bagger. Of het is toeval.
Er zit een hacker tussen.;)8-)
 
Oh ik wist niet dat hij motogp kampioen is geweest. Wanneer was dat dan wel? want dat heb ik gemist.

Wat jij wel en niet weet is aan jezelf. Ik doel niet op de resultaten...... maar op zijn gemoedstoestand/ zijn eigen uitingen daar over in de media. Van wat we op TV meekrijgen zien we geen vrolijke relaxte gozer. Idem Lorenzo. Zo zie ik MV ook nog vroegtijdig vertrekken uit MotoGP. Hopelijk niet en kan hij zijn motivatie wat langer vasthouden dan Lorenzo.
 
Laatst bewerkt:
Wat jij wel en niet weet is aan jezelf. Ik doel niet op de resultaten...... maar op zijn gemoedstoestand/ zijn eigen uitingen daar over in de media. Van wat we op TV meekrijgen zien we geen vrolijke relaxte gozer. Idem Lorenzo. Zo zie ik MV ook nog vroegtijdig vertrekken uit MotoGP. Hopelijk niet en kan hij zijn motivatie wat langer vasthouden dan Lorenzo.
Dus jij maakt de vergelijking met Lorenzo/ Vinales enkel en alleen opbasis van het "kwakkel "seizoen op de honda. Jaar daarvoor reed hij nog podia. En we weten ondertussen allemaal dat er maar 1 iemand hard kan rondgaan op de honda, waar ze op de yamaha ALLEMAAL hard kunnen rondgaan. Geen juiste vergelijking. Komt daarbij dat de ene rijder 100% fit is wat in het geval van de andere rijder verre van was. Just my 2cents.
 
Dus jij maakt de vergelijking met Lorenzo/ Vinales enkel en alleen opbasis van het "kwakkel "seizoen op de honda.
Je (verkeerde) aanname strookt niet met wat ik schrijf. Met verkeerde aannames ga je zaken verdraaien en iemand iets in de mond leggen wat niet juist is. Probeer dat te vermijden. Zo kun je geen dialoog of discussie voeren.
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad als hij geen rust in zijn kop krijgt dan komt het niet goed.....

De toekomst zal het uitwijzen. Gaat toch tussen je oren zitten als je een paar keer eerste rij start en vervolgens achterin kan bezemvegen........
Ze zullen vast een goede "mental coach" hebben in dat team. En anders...voor een paar ton kan ie een paar sessies volgen bij Emile Ratelband :+
 
Je (verkeerde) aanname strookt niet met wat ik schrijf. Met verkeerde aannames ga je zaken verdraaien en iemand iets in de mond leggen wat niet juist is. Probeer dat te vermijden. Zo kun je geen dialoog of discussie voeren.
Lijkt wel een Lorenzo kopie te worden... Wat bedoel je daar dan mee?
Zoals ik al schreef zijn totaal andere omstandigheden waardoor je Vinales niet met Lorenzo kan vergelijken.
 
Lijkt wel een Lorenzo kopie te worden... Wat bedoel je daar dan mee?
Zoals ik al schreef zijn totaal andere omstandigheden waardoor je Vinales niet met Lorenzo kan vergelijken.

Waar ik op doelde met "copie" heb ik al toegelicht en is daarna zelfs ook door een ander aangehaald. Begrijpend lezen hoeft niet moeilijk te zijn..
 
Ik vind de vergelijking met Lorenzo eigenlijk wel aardig gelukt. De mannen lijken ook uiterlijk op elkaar.

En natuurlijk de rijstijl en de manier waarop ze soms onnavolgbaar hard kunnen gaan - en soms niet. Misschien hebben ze allebei iets van een geniale kunstenaar, kunnen ze iets bijzonders dat ze niet exact kunnen analyseren. In een wereld en een sport waarin alles tot op de laatste bit geanalyseerd wordt.

Dat Rossi veel beter kan opschieten met Vinales, ligt er volgens mij alleen aan dat Valentino geen totale oorlog meer voert met zijn tegenstanders.
 
Dat Rossi veel beter kan opschieten met Vinales, ligt er volgens mij alleen aan dat Valentino geen totale oorlog meer voert met zijn tegenstanders.

If you can't beat them... join them !
Maar eh... weinig Morbidelli gerelateerde posts zo.......
 
Komt waarschijnlijk nog wel genoeg aanleiding voor!

In ieder geval heeft hij de laatste tijd laten zien, dat hij in het huidige Petronas team niet altijd meer de tweede viool hoeft te spelen.
 
Ik vind de vergelijking met Lorenzo eigenlijk wel aardig gelukt. De mannen lijken ook uiterlijk op elkaar.

En natuurlijk de rijstijl en de manier waarop ze soms onnavolgbaar hard kunnen gaan - en soms niet. Misschien hebben ze allebei iets van een geniale kunstenaar, kunnen ze iets bijzonders dat ze niet exact kunnen analyseren. In een wereld en een sport waarin alles tot op de laatste bit geanalyseerd wordt.

Dat Rossi veel beter kan opschieten met Vinales, ligt er volgens mij alleen aan dat Valentino geen totale oorlog meer voert met zijn tegenstanders.
Precies.
 
Wat jij wel en niet weet is aan jezelf. Ik doel niet op de resultaten...... maar op zijn gemoedstoestand/ zijn eigen uitingen daar over in de media. Van wat we op TV meekrijgen zien we geen vrolijke relaxte gozer. Idem Lorenzo. Zo zie ik MV ook nog vroegtijdig vertrekken uit MotoGP. Hopelijk niet en kan hij zijn motivatie wat langer vasthouden dan Lorenzo.
Het gevalletje met de remmen doet mij ook aan Lorenzo denken.

Maverick was drie weken geleden nog wel erg blij trouwens. ;) :}

Knipsel.JPG


En on-topic.. Morbidelli pakte op San Marino zijn eerste overwinning dit jaar. :Y

Knipsel2.jpg


In de ranglijst had ik hem wat verder naar voren verwacht. :?

Knipsel4.jpg

De tweede helft is voor hem wel beter dan de eerste, we gaan het zien. :]
 
1 kapot motorblok en 1 keer eraf gekegeld in Oostenrijk. MINSTENS 20 punten in de vuilbak. tel ze erbij en oordeel dan nog eens.

Dat is voor meerdere rijders zo qua weggegooide punten. Dan moet je alle weggegooide punten van iedere rijder erbij optellen om een beeld te krijgen hoe het dan had gestaan in het kampioenschap.
 
Dat is voor meerdere rijders zo qua weggegooide punten. Dan moet je alle weggegooide punten van iedere rijder erbij optellen om een beeld te krijgen hoe het dan had gestaan in het kampioenschap.
rijders die zelf gevallen zijn is iets anders. FM had geen schuld aan beide voorvallen.
Dovi 1x pech is pakweg 10 punten, veel hoger zou hij niet geeindigt zijn
Quartararo heeft nog niets verloren door pech.
Mir wel, Vinales dan weer niet.

dus Morbidelli zou wel degelijk dichter gestaan hebben als je omstandigheden waar ze zelf niets aan konden doen niet meerekend.

MM kon er eigenlijk ook niets aan doen, mijn voodoo-pop staat eindelijk op punt 8-)
 
rijders die zelf gevallen zijn is iets anders. FM had geen schuld aan beide voorvallen.
Dovi 1x pech is pakweg 10 punten, veel hoger zou hij niet geeindigt zijn
Quartararo heeft nog niets verloren door pech.
Mir wel, Vinales dan weer niet.

dus Morbidelli zou wel degelijk dichter gestaan hebben als je omstandigheden waar ze zelf niets aan konden doen niet meerekend.

MM kon er eigenlijk ook niets aan doen, mijn voodoo-pop staat eindelijk op punt 8-)
Het rem gedoe van Vinales.
 
1 kapot motorblok en 1 keer eraf gekegeld in Oostenrijk. MINSTENS 20 punten in de vuilbak. tel ze erbij en oordeel dan nog eens.
Ik oordeel niet. :P
Maar zo door de lijst is het een bewogen en eigenlijk ook een verloren seizoen voor vele rijders.
Rossi, Petrucci, Zarco, Crutchlow..
Maar ben nu al bijna bang voor je reactie. :+
 
Ik oordeel niet. :P
Maar zo door de lijst is het een bewogen en eigenlijk ook een verloren seizoen voor vele rijders.
Rossi, Petrucci, Zarco, Crutchlow..
Maar ben nu al bijna bang voor je reactie. :+
waarom bang ?
Rossi 2e eigen schuld
Petrucci is gewoon zichzelf : slechte periodes afwisselen met zo nu en dan een opvallend goed resultaat
Zarco probeert beter te doen dan zijn motor soms toelaat
Crutchlow eigen schuld.
 
Terug
Bovenaan Onderaan