Frankrijk Alpe d'Huez: D219/D210 met wegbanden te doen? (CBF600)

MotorBaasje

Die hard MF'er
20 feb 2015
384
8
groene hart
Deze vakantie zijn we (vrouw, dochter en ikzelf) met de Honda CBF600 en Suzuki GS500 in de omgeving van Serres/Les Hautes Alpes lekker aan het rondtoeren. Geweldig rijden hier, boven alle verwachting goed!

Maandag aanstaande wil ik alleen een dagje met de CBF richting Alpe d'Huez en heb deze route in gedachten. Rondlezend hier op het forum kwam ik een mooi stuk route tegen: met de D210 naar Villard Notre Dame en dan met de D219 (balcony road) naar Bourg d'Oisans/Alpe d'Huez. Ik zag dat en deel van deze weg onverhard is.

Ik ben niet vies van een stukje onverhard, maar vroeg me af of dit traject een beetje te doen is met een CBF600 fiets. Hoor graag jullie reacties en evt tips voor aanpassingen op deze route.
 
Het is alweer een paar jaar terug dat ik deze route heb gereden, maar volgens mij is het gewoon verhard, of ik moet het mis hebben?

Die site is erg mooi om leuke weggetjes te vinden, maar volgens mij weten die nog een spannend verhaal van de A2 tussen Amsterdam en Utrecht te maken. Altijd rijkelijk overdreven dus.
 
Die site liet ik me idd niet door afschrikken, was meer ter illustratie. Sterker, hierdoor kwam ik ook op het spoor! :)
 
D219

En aansluitend de col de solude, was goed te doen, ik rij ook sportmotor

Is drie jaar terug dus kan veranderd zijn..
Aan de andere kant van Bourg D'oisans ligt de D211A, ook heel mooi, kun je daarna de col de Sarenne meepakken. Mooi stukkie vond ik toen.
 
Ik rij 'm dan andersom, eerst de Col du Solude (D210) en dan de D219.

Vanaf Bourg D'Oisans had ik het plan om naar D'Huez Altiport te gaan en dan de 'Route du col de Sarenne' te pakken (D211F) naar Lac du Chambon.Leek me wel leuk omdat ik de Sarenne piste in het verleden ben afgeskied. Kijken of ik er nog wat van herken zo in de zomer.

Ik kan bij Lac du Chambon echter ook via de D211A komen die je noemt. Zelfs wat korter en ik zit qua km's al wel aan de tax. Is deze 211A duidelijk meer de moeite waard dan de 211F?
 
Ik rij 'm dan andersom, eerst de Col du Solude (D210) en dan de D219.

Vanaf Bourg D'Oisans had ik het plan om naar D'Huez Altiport te gaan en dan de 'Route du col de Sarenne' te pakken (D211F) naar Lac du Chambon.Leek me wel leuk omdat ik de Sarenne piste in het verleden ben afgeskied. Kijken of ik er nog wat van herken zo in de zomer.

Ik kan bij Lac du Chambon echter ook via de D211A komen die je noemt. Zelfs wat korter en ik zit qua km's al wel aan de tax. Is deze 211A duidelijk meer de moeite waard dan de 211F?


Dan zou ik de Sarenne pakken, de D211A is een vergelijkbare weg als de 219 maar minder spectaculair vond ik, nog steeds mooi hoor, Sarenne is heerlijk rustig, wij zijn toen helemaal niemand tegengekomen.

Veel plezier met je routes, alles is mooi daar.
 
Dat filmpje van die Col de Solude is trouwens helemaal onverhard zie ik. Maar ik begrijp dus goed dat er genoeg gewone wegmotoren overheen gaan?
 
Sarenne en Solude beide goed te doen op wegbanden! Er rijden ook wielerterroristen rond dus met de motor ook goed te doen.
 
Vanmorgen was ik om 9u vertrokken en sowieso van plan de D210 en D219 via Villard Notre dame te pakken. Inderdaad zeer goed te doen, ik was wat beducht voor grote kuilen/stenen etc maar dat bleek niet nodig. Beetje opletten maar dat moet je toch altijd.

Vandaag dus ff 380km bochten draaien genoteerd; die voel ik nu goed, terwijl ik in de hangmat lig bij te komen :)
Het eerste deel van de route heb ik de D212F (Col du Parquétout) toegevoegd, ook een absolute aanrader! Verder ook nog de Col de Galibier ff meegepakt, hebben we die ook mooi gehad.

Al met al een topdag, wat een fantastische routes zijn hier te vinden buiten de doorgaande drukke wegen. Dank voor jullie feedback!

D210 Col du Solude.JPG
 
Terug
Bovenaan Onderaan