frankrijk (snelheid)

Op maandag 24 november 2003 21:42 schreef boerken het volgende:
dat van snelweg: tjah moet de route nog plannen, der is toch geen haast bij

maareuh dat brand topic was gewoon uit interesse, ik heb het toen ook al gezegd.
Verschil tussen zeggen en doen...

eneuh reply op dat van toekomstig agent: welke motorijder houd zich altijd aan de regels?? Ja in uniform wel ja.

Voor je route: rij via Ieper en volg de gele wegen tot Boulogne-sur-Mer. Van daar noordwaarts de kustlijn volgen (via de Caps). Let op voor Gendarmerie net voorbij de dorpjes waar je door rijdt.

Brandtopic: first think, than act.

In uniform??? Ben je gek?? Dan mag je pas eens stevig :] .
:) :) :) Vertel nu niet verder dat ik dit gezegd heb, ik ontken alles.

BTW, doe iets aan je -d,-t,-dt, het staat zo slordig in PV's. :)
 
Als ik dit allemaal zo lees hebben we veel geluk gehad van de zomer.
Barcelona - Beringen (1400km). Ik was ziek. Vrouwtje reed en wou zo snel mogelijk thuis zijn.
2xkeer gestopt om te tanken en ongeveer tig keer om te :r . Net geen twaalf uur onderweg.
Snelheid is bijna nooit onder de 180km/u geweest. Vrouwen achter het stuur :X :)
 
Zeer vervelend dat andere landen nu ook al beginnen met het opvolgen van het "goede" :r voorbeeld van Nederland.

Tijdens mijn ritten in Frankrijk op de Route National ben ik bijna geen enkele Fransoos tegengekomen die braaf de maximaal toegestane 90 km/h rijdt. Voordeel op de route national is wel dat je van medeweggebruikers lang van te voren waarschuwingsseintjes krijgt als de Gendarmerie er staat. Soms zelfs wel 10km van te voren :) .

Maar op de tolweg is het inderdaad wel wat lastiger als ze daar ook al beginnen. Ze kunnen je dan na het tolpoortje zo van de weg plukken :o .
 
Voor je route: rij via Ieper en volg de gele wegen tot Boulogne-sur-Mer. Van daar noordwaarts de kustlijn volgen (via de Caps). Let op voor Gendarmerie net voorbij de dorpjes waar je door rijdt.

Brandtopic: first think, than act.

In uniform??? Ben je gek?? Dan mag je pas eens stevig :] .
:) :) :) Vertel nu niet verder dat ik dit gezegd heb, ik ontken alles.

BTW, doe iets aan je -d,-t,-dt, het staat zo slordig in PV's. :)
Via Ieper - Veurne kun je rijden maar ook Ieper - Poperinge - Frankrijk binnen snelweg A25(denk ik) richting Calais.

Oftewel Brussel/Antwerpen - Gent - Brugge - Oostende - Veurne - Adinkerke....=> Calais.
 
Via Ieper - Veurne kun je rijden maar ook Ieper - Poperinge - Frankrijk binnen snelweg A25(denk ik) richting Calais.

Oftewel Brussel/Antwerpen - Gent - Brugge - Oostende - Veurne - Adinkerke....=> Calais.

Weet ik, maar wie koopt nu een motor om tijdens uitstapje op de autosnelweg te gaan koekeloeren?? B| Behalve voor KB-rijders (voor ik die op m'n nek krijg)

Je kan beter via het Heuvelland onder Ieper rijden, via Steenvoorde (koffie op de markt) en dan via de kleine dorpjes (witte en gele wegen) naar Boulogne. Goed om te rijden en leuke streek. :] :]
 
Mijn ervaring met de Franse wet was zomer 2002 op de terugweg. Ik ben toen geflitst ong. drie Km voor het einde van de tolweg. Ze stonden net achter een brug. Ik zag ze net op tijd, maar reed toch nog 163 Km na remmen (daarvoor 190).
Ik werd keurig opgevangen bij de tolpoorten (als enige terwijl er ook een paar Fransen in m'n buurt zo hard reden) en moets een boete betalen van 95 Euro. Als ik met 190 geflitst was, had ik m'n auto (met vrouw, 2 kinderen en bagage) kunnen inleveren (eigenlijk al boven de 168 Km).
Mijn les: rij niet harder dan 160!(op 130 Km wegen)als je met eigen vervoer verder wilt.
 
Weet ik, maar wie koopt nu een motor om tijdens uitstapje op de autosnelweg te gaan koekeloeren?? B| Behalve voor KB-rijders (voor ik die op m'n nek krijg)

Je kan beter via het Heuvelland onder Ieper rijden, via Steenvoorde (koffie op de markt) en dan via de kleine dorpjes (witte en gele wegen) naar Boulogne. Goed om te rijden en leuke streek. :] :]

Heuvelland is inderdaad leuk om te rijden, rond de Kemmelberg naar de Rode Berg en dan via de zwarte Berg naar Boeschepe, Steenvoorde, nog even de Cassel meepikken...

Je kent de streek ook redelijk goed voor iemand die niet van die kanten is. Ga je daar vaak rijden of heb je daar familie?
 
Heuvelland is inderdaad leuk om te rijden, rond de Kemmelberg naar de Rode Berg en dan via de zwarte Berg naar Boeschepe, Steenvoorde, nog even de Cassel meepikken...

Je kent de streek ook redelijk goed voor iemand die niet van die kanten is. Ga je daar vaak rijden of heb je daar familie?

Woon in Londerzeel, ben de meeste weekends in Zandvoorde (Oostende) en heb familie (mét motor) in Dranouter. Need I say more? 8-)
Doe dus regelmatig toertjes in de streek van Diksmuide, Ieper,...
De plaatsen die je noemt deed ik reeds met de motor en via Steenvoorde reed ik naar B-sur-Mer, om langs de Cassel af te komen, via de Caps. Niiiiice.
PS Op een paar kilometer van Boulogne, richting Caps, ligt aan de linkerkant, in een bocht naar rechts, een kleine parking. Hierlangs kan je't strand op. Hééééééérlijk om er ff te stoppen en te gaan zwemmen. 8-) 8-) 8-)
 
Woon in Londerzeel, ben de meeste weekends in Zandvoorde (Oostende) en heb familie (mét motor) in Dranouter. Need I say more? 8-)
Doe dus regelmatig toertjes in de streek van Diksmuide, Ieper,...
De plaatsen die je noemt deed ik reeds met de motor en via Steenvoorde reed ik naar B-sur-Mer, om langs de Cassel af te komen, via de Caps. Niiiiice.
PS Op een paar kilometer van Boulogne, richting Caps, ligt aan de linkerkant, in een bocht naar rechts, een kleine parking. Hierlangs kan je't strand op. Hééééééérlijk om er ff te stoppen en te gaan zwemmen. 8-) 8-) 8-)
Wij gaan met de club meestal rijden in Noord Frankrijk, onlangs nog een paar leuke baantjes tot in St-Omer gedaan...

Bedankt voor de tip. Ik zal die rit naar Boulogne wel eens maken...lijkt me leuk
 
Frankrijk is veel te mooi om voorbij te schieten via de peage.
Lekker binnendoor en op tijd stoppen voor een bakkie koffie (schandalige prijzen daar trouwens, daar is de nederlandse hoereca nog heilig bij ).
 
TIP: RIJD NIET HARDER DAN 179 KM BIJ LIMIET 130,
OF 159 bij 110!
(met km correctie van 10 alleen 135 boete maar behoud van je rijbewijs..... :-)

Beste allen,

Frankrijk heeft inderdaad een max snelheid van 130. Ze zijn enorm strak aan het controleren vanwege een nieuwe focus van de regering: terugbrengen van verkeersongelukken. Frankrijk had het hoogste aantal verkeersslchtoffers van de EU. Inmiddels hebben ze een pact met NL dus alle filtspalen krijg je ook leuk gewoon op je mat.

Wij zijn kortgeleden gepakt met 187 km.
Kilometercorrectie 10 km.
Uiteindelijke km: 177.
Resultaat: 135 Euro boete én rijbewijs kwijt!

Extra irritant: eerst wordt je rijbewijs naar een lokale overheid gestuurd, dan naar Parijs, dan naar Den Haag. We hebben geen idee wanneer hij weer in ons bezit is! Duurt waarschijnlijk 2 maanden. Maar aangezien het de Franse Slag betreft zou het zomaar een half jaar kunnen duren

Overzichtje boetes:
- Te hard rijden:

< 40 km te hard: 135 Euro
40 > 50 km: 135 Euro en rijbewijs kwijt
> 50: 750 Euro en rijbewijs kwijt (vlgs mij echt kwijt en voorkomen)

- gordel niet om: 90 Euro
Overal in St Tropez stonden ze op de hoek puur op gordels te controleren

Rijden in NL:
Als je dan denkt: ik kan in NL wel voorzichtig rijden. Vooral niet doen: geen rijbewijs kunnen overleggen is een boete. Ongeluk: ben je onverzekerd = je leven lang betalen. Is bevestigd door de politie

Ook een brommertje pakken zit er niet in: moet je een rijbewijs kunnen overleggen of een certificaat.

Groet en veel rijplezier!
SW

PS: Tip van mijn vriend: op de motor kun je altijd nog even je kentekenplaat ombuigen.... :-)
PS: mijn tip: aan een meetverrekijker ontsnap je alleen niet.....
 
TIP: RIJD NIET HARDER DAN 179 KM BIJ LIMIET 130,
OF 159 bij 110!
(met km correctie van 10 alleen 135 boete maar behoud van je rijbewijs..... :-)

Beste allen,

Frankrijk heeft inderdaad een max snelheid van 130. Ze zijn enorm strak aan het controleren vanwege een nieuwe focus van de regering: terugbrengen van verkeersongelukken. Frankrijk had het hoogste aantal verkeersslchtoffers van de EU. Inmiddels hebben ze een pact met NL dus alle filtspalen krijg je ook leuk gewoon op je mat.

Wij zijn kortgeleden gepakt met 187 km.
Kilometercorrectie 10 km.
Uiteindelijke km: 177.
Resultaat: 135 Euro boete én rijbewijs kwijt!

Extra irritant: eerst wordt je rijbewijs naar een lokale overheid gestuurd, dan naar Parijs, dan naar Den Haag. We hebben geen idee wanneer hij weer in ons bezit is! Duurt waarschijnlijk 2 maanden. Maar aangezien het de Franse Slag betreft zou het zomaar een half jaar kunnen duren

Overzichtje boetes:
- Te hard rijden:

< 40 km te hard: 135 Euro
40 > 50 km: 135 Euro en rijbewijs kwijt
> 50: 750 Euro en rijbewijs kwijt (vlgs mij echt kwijt en voorkomen)

- gordel niet om: 90 Euro
Overal in St Tropez stonden ze op de hoek puur op gordels te controleren

Rijden in NL:
Als je dan denkt: ik kan in NL wel voorzichtig rijden. Vooral niet doen: geen rijbewijs kunnen overleggen is een boete. Ongeluk: ben je onverzekerd = je leven lang betalen. Is bevestigd door de politie

Ook een brommertje pakken zit er niet in: moet je een rijbewijs kunnen overleggen of een certificaat.

Groet en veel rijplezier!
SW

PS: Tip van mijn vriend: op de motor kun je altijd nog even je kentekenplaat ombuigen.... :-)
PS: mijn tip: aan een meetverrekijker ontsnap je alleen niet.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan