Frankrijk; voor buitenlanders een puntenrijbewijs

cmk

MF veteraan
28 okt 2012
1.992
3
Bergen op Zoom
Frankrijk overweegt ook voor buitenlanders een puntenrijbewijs in te voeren.

Toeristen die op de Franse wegen een overtreding begaan, zouden daardoor punten kunnen kwijtraken en in het uiterste geval zelfs een rijverbod voor het land kunnen krijgen.

De Franse regering heeft een plan opgesteld om het groeiend aantal verkeersdoden een halt toe te roepen. Zo moet er een zwartboek komen van buitenlanders die nog boetes hebben openstaan, meldt de nieuwssite Bienpublic.

Langs de Franse wegen komen vijfhonderd nieuwe snelheidscamera's te staan. Het aantal radarzones wordt verviervoudigd. Daarnaast gaat de politie strenger controleren op andere overtredingen, zoals bumperkleven.

Frankrijk gaat ook experimenteren met patrouilles door drones. Die moeten de bemande vluchten met helikopters waar mogelijk gaan vervangen.
Veel gedoe

De ANWB verwacht niet dat het eventueel in te voeren puntenrijbewijs een succes wordt. ''Je moet dan een enorme administratie optuigen voor buitenlanders met een pakkans van bijna niks. Bovendien komen de meeste Nederlanders niet elke week in Frankrijk. Veel gedoe en weinig effect'', aldus een woordvoerder.

Volgens hem is het eenvoudiger om alle gegevens van overtreders in te voeren. ''Als blijkt dat iemand vorig jaar ook al was gepakt, kun je een hogere boete geven.''
Door: ANP
 
Zouden beter eens iets kunnen doen aan landslui die bezopen achter het stuur kruipen, net als in Belgie. Maar ja, linkse regering, graaien waar te graaien valt, rupsjenooitgenoeg. :r
 
Laatst bewerkt:
'Frankrijk overweegt ook voor buitenlanders een puntenrijbew' > 'Frankrijk; voor buitenlanders een puntenrijbewijs'
 
Goed zo, nog een reden om niet naar Frankrijk te gaan.

Ach, ze hebben wel vaker rare ideeen, die later afgezwakt of afgeschaft worden.
Lekker laten gaan die Fransen.
 
Als je in Duitsland bepaalde overtredingen begaat krijg je ook punten, bij 8 punten ben je je rijbewijs kwijt en mag je een EMG doen (in de volksmond idiotentest).
Een paar jaar geleden is het veranderd want het was 18 punten maar de te geven punten per overtreding is ook veranderd en kan je nu 1 punt krijgen voor een zware overtreding en 2 voor een zeer zware overtreding.
De punten voor zeer zware overtredingen kunnen tot 5 jaar blijven staan en de zware kunnen minder lang vast staan maar dat hangt af van de evaluatie die ze in het nieuwe systeem ook doen.
 
Camera's en puntenrijbewijs matchen niet. Staandehoudingen wel. Anders weet je nooit wie er gereden heeft.

Maar zoals eerder gezegd, zolang alcohol in het verkeer (zeker op het platteland) nog geaccepteerd is, hebben ze nog een lange weg te gaan.
 
Ik kom toch al jaren regelmatig in Frankrijk. Ik heb nog nooit een controle gezien met staande houdingen. Zal wel net zoiets worden als die blaaspijpjes, alleen de ANWB weet er van. Geen Fransman weet waar het over gaat. Nl zijn altijd de braafsten met deze dingen. :+
 
Ik kom toch al jaren regelmatig in Frankrijk. Ik heb nog nooit een controle gezien met staande houdingen. Zal wel net zoiets worden als die blaaspijpjes, alleen de ANWB weet er van. Geen Fransman weet waar het over gaat. Nl zijn altijd de braafsten met deze dingen. :+
Vorige week, midden in Frankrijk, midden in de nacht, aan de kant gezet en gecontroleerd. Er was een groot team aanwezig met Douane, Politie, Gendarmerie etc, compleet met stopsticks.
 
Vorige week, midden in Frankrijk, midden in de nacht, aan de kant gezet en gecontroleerd. Er was een groot team aanwezig met Douane, Politie, Gendarmerie etc, compleet met stopsticks.

Respect.
Je reputatie is je voorgegaan als ze zulke grote middelen gebruiken om je aan de kant te zetten...
 
Tsja, de mooie tijden lijken nu toch wel echt voorbij dat je 's nachts met hoge snelheid over de Route-National, en door de dorpjes, Frankrijk kon doorkruisen.

Nu schaam ik me er wel een beetje voor. Ook dat er nu échte maatregelen worden genomen.
Wellicht zijn al deze controles ook een heel klein beetje mijn schuld?

Ikzelf heb daar niet zo veel last meer van, omdat:
1. Ik nauwelijks nog in Frankrijk kom. 2. Dat ik tegenwoordig niet zo heel idioot hard meer rijd.
 
Ik kom toch al jaren regelmatig in Frankrijk. Ik heb nog nooit een controle gezien met staande houdingen. Zal wel net zoiets worden als die blaaspijpjes, alleen de ANWB weet er van. Geen Fransman weet waar het over gaat. Nl zijn altijd de braafsten met deze dingen. :+

Ik ben ook wel eens in de Dordogne staande gehouden om te blazen. Alle fransen mochten doorrijden….
 
la vahsj kierie

full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan