Frankrijk

ook net terug uit frankrijk, het blijft voor een Nederlander wel leuk om een motoragent met korte mouwen in zijn overhemd op de motor te zien....
dat plaatst de huidige discussie TAV beschermende kleding weer in het juiste perspectief.
overigens, met een kudde nederlanders in dichte blokformatie op een franse weg rijden? daar kun je in Nederland al een bekeuring voor krijgen.
Niet doen. franse politie heeft meestal een redelijk gevoel voor humor, ( tenminste , de enige keer dat ik een( -politie-) bmw r1100 een wheely heb zien maken was in parijs.) maar er zijn grenzen.....

als ik hier in de buurt een groep duitsers in dichte blokformatie de weg zie blokkeren , terwijl ik toch echt veel haast heb om naar het werk te gaan kan ik er ook niet voor in staan dat ik netjes afstand houd bij het inhalen....

Uhm, hoe rijd je anders op een snelweg? Met dicht bedoel ik niet op elkaars achterwiel.

Ach even een kleine opsomming
- mijn vrouw wordt gestoken door een bij ongeveer 500 meter over de Franse grens.
- gekut bij tolpoortjes. B|
- randdebielen op de weg. Daar is R'dam/A'dam Centrum heilig bij.
- zekering van mijn koelfan was niet bestand tegen de 37 graden hitte daar.
- we verlieten de snelweg en toen kwam er nog een tolpoortje om 50 hele centen te cashen. :z
- 100 meter voor we weer Duitsland inreden stond er een clubje agenten fijn te laseren op de laatste rotonde voor de grens. Gelukkig zaten we achter een traag iemand, anders was het nog een prent geweest ook.
- ze praten alleen maar Frans, zelfs 10 meter over de grens verstaan ze geen Duits, Engels of Nederlands meer. Idem voor Wallonië (nog zo'n fijn gebied).

Toen was ik er alweer helemaal klaar mee. We zullen het weer net niet getroffen hebben, maar ik blijf niet proberen of ik goeie Fransen tegenkom. ;)

Als je net uit Duitsland komt waar alles een stuk netter en schoner is, dan is Frankrijk geen verademing.
 
Laatst bewerkt:
- ze praten alleen maar Frans.

Als je net uit Duitsland komt waar alles een stuk netter en schoner is, dan is Frankrijk geen verademing.

Kom je in Duitsland, praten ze alléén maar duits. Geen Engels, Nederlands, Frans of Italiaans.
Dus rij je snel door naar de UK. Godverdomme hier praten ze alléén maar Engels. Dus géén Duits, Nederlands of Frans. Zo is het ook in Spanje of Italië. Probleem is gewoon dat we geen Frans kunnen.
Gelukkig ken ik wel Frans. 2 eigenlijk. _O-
 
Maar wat ik eigenlijk wel wil weten.
Wie is er allemaal aangehouden in Frankrijk en heeft een waarschuwing/ bekeuring gekregen voor zijn GPS systeem / reflecteren hesje / alcohol tester?
Hoeveel Fransen rijden er met reflecterende hesje of zoiets?
 
Maar wat ik eigenlijk wel wil weten.
Wie is er allemaal aangehouden in Frankrijk en heeft een waarschuwing/ bekeuring gekregen voor zijn GPS systeem / reflecteren hesje / alcohol tester?
Hoeveel Fransen rijden er met reflecterende hesje of zoiets?

Reflectie: geeneen, de politie ook niet, lesmotoren ook niet. En die alcoholtesters ben ik in de franse tankstations ook niet tegengekomen. En dat flits verhaal... Soort urban legend, duikt elk jaar rond de vakanties weer op...

Verder vind ik Frankrijk een heerlijk land en ja er wonen fransen, maar dat is ook de lol. Paar keer pech met de auto gehad en altijd vriendelijk en goed geholpen (zonder ANWB). En natuurlijk zitten er horken tussen, zeker in gebieden waar het geld toch wel binnenkomt, maar verder geen problemen met de fransen. Die horken vind je overal.

OJ
 
Laatst bewerkt:
Ben vorige week nog tegengehouden met de moto en dat was voor een alcoholcontrole, ze hebben me gewoon gevraagd of ik had gedronken ( had ik niet ) heb dan een alcoholtest afgelegd en dat was het, dus geen vragen of ik er eentje bij had .
 
Ik vond dit jaar wel dat er veel politiecontroles waren in Frankrijk, van die soort road blocks. Ik mocht alleen elke keer doorrijden. Soms zelfs even met de vinger aan de pet :-) Zie er zeker betrouwbaar uit...
 
Señor Sjon en zijn eigen sores.....:

[...]


Uhm, hoe rijd je anders op een snelweg? Met dicht bedoel ik niet op elkaars achterwiel.

Ach even een kleine opsomming
1: mijn vrouw wordt gestoken door een bij ongeveer 500 meter over de Franse grens.
2; gekut bij tolpoortjes. B|
3: randdebielen op de weg. Daar is R'dam/A'dam Centrum heilig bij.
4; zekering van mijn koelfan was niet bestand tegen de 37 graden hitte daar.
5: we verlieten de snelweg en toen kwam er nog een tolpoortje om 50 hele centen te cashen. :z
6: 100 meter voor we weer Duitsland inreden stond er een clubje agenten fijn te laseren op de laatste rotonde voor de grens. Gelukkig zaten we achter een traag iemand, anders was het nog een prent geweest ook.
7: ze praten alleen maar Frans, zelfs 10 meter over de grens verstaan ze geen Duits, Engels of Nederlands meer. Idem voor Wallonië (nog zo'n fijn gebied).

1: Tja, kan je overal overkomen..... Slaat dus nergens op ;)
2: Kwestie van een beetje voorbereiding en interesse voordat je op pad gaat.....
3: Die "randdebielen" kom je in heel Europa tegen.....
4: Kwestie van voorbereiding, diezelfde temperaturen kun je ook het het door jou zo geliefde Duitsland tegenkomen hoor... _O-
5: Daarom betaal jij wegenbelasting, de Fransen niet....... _O-
6: Ook schering en inslag in het door jou zo geliefde Duitsland...... ;)
7: Klopt, daarom het het ook Frankrijk... ;) Een Duitser zal ook geen moeite doen om Nederlands te spreken........ ;)
 
vaak zat aangehouden in frankrijk... of ervaring met agentend aar gehad...

-ohhh wat een mooie racepotten... wat klinken ze goed.. geef eens wat extra gas. Nou veel pelzier vandaag he

- je haalde ons net in met 180 toen we voor je aan de kant gingen op deze weg waar je maar 80 mag en daarna sloeg je een doodlopende weg in, dus we komen je even helpen de weg terug te vinden

- goh je rijdt met volle campeerbepakking wel erg vlug de galibier af... je hebt het vast erg naar je zin in ons land... nou fijne vakantie nog.

- op deze weg mag je maar 80 en wij gendarmes dragen alleen een pantalon, overhemd met korte mauwen, helmpje en handschoenen... probeer ons maar eens bij te houden op je racertje.. (bij 180 ben ik afgehaakt)

en vele thumbs up gehad van agenten toen ik met een snowboard bevestigd aan mijn v-strom door de sneeuw aan het ploeteren was met zelfgemaakte sneeuwkettingen. (in duitsland zou alles een e of tuv keur moeten hebben... de zeikerds)
 
Of ik altijd geluk heb weet ik niet, maar ik doe het zo....
Opgevouwen kaart in de zak, en als ik aangehouden wordt, gelijk de kaart trekken....en met een hopeloos gebaar..Je suis perdu...naar de kaart wijzend, en gelijk wordt je weer op het goede spoor gezet, met vaak een opmerking over volledige motorkleding, lekker geluidje, en veel plezier....

Eerste bekeuring uit frankrijk moet nog komen ( diverse keren geflitst hoor)
 
Terug
Bovenaan Onderaan