Franks CB 250 '72 project

Volgende week gaat het frame naar de coater voor een matzwarte coating, dus komende dagen zal ik de framemodificaties moeten uitvoeren. Alle onnodige uitsteeksels bij het zadel gaan weg en een raar buisje onderaan het balhoofd (wederom geen idee waar het voor dient :P).
Maar ik wil ook de voetsteuntjes iets sportiever bevestigen, dus deze gaan 10 cm naar achteren. Heb ook nog even aan een nieuw schakelsetje gedacht maar omdat ik de originele tank houd zou de rijpositie oncomfortabel worden.

Vandaag kwam ik toevallig twee gedemonteerde voetsteuntjes tegen van mn brommer. Heb er even 1 op gezet en vind m aardig goed staan. Zal de pedalen wel wat moeten verbuigen en inkorten

full
 
Laatst bewerkt:
Hi Frank,

Mijn naam is Tom! Ik woon in Den Bosch. Ik ben dit jaar met pensioen gegaan en eindelijk kan ik me volledig richten op m'n grote passie, motoren.

Ik vind het erg leuk om te zien dat een jongen van jouw leeftijd zo geinteresseerd is in 'brommerts' uit de jaren '70. Ik was toen natuurlijk in de kracht van m'n leven, zoals jij nu ook bent.

Anyway, ik ben ook begonnen aan een soortgelijk project, nu wil ik jouw topic niet verstieren, maar als je het leuk vind, gooi ik er ook wel nog wat foto's op!


Dit is overigens ook mijn eerste bericht op motor forum, ik had er nog nooit van gehoord, maar ik heb dit jaar ook een laptop aangeschaft, en het ermee leren werken loopt eigenlijk behoorlijk voorspoedig!


Groeten Biker Tom
 
Laatst bewerkt:
Hi Frank,

Mijn naam is Tom! Ik woon in Den Bosch. Ik ben dit jaar met pensioen gegaan en eindelijk kan ik me volledig richten op m'n grote passie, motoren.

Ik vind het erg leuk om te zien dat een jongen van jouw leeftijd zo geinteresseerd is in 'brommerts' uit de jaren '70. Ik was toen natuurlijk in de kracht van m'n leven, zoals jij nu ook bent.

Anyway, ik ben ook begonnen aan een soortgelijk project, nu wil ik jouw topic niet verstieren, maar als je het leuk vind, gooi ik er ook wel nog wat foto's op!


Dit is overigens ook mijn eerste bericht op motor forum, ik had er nog nooit van gehoord, maar ik heb dit jaar ook een laptop aangeschaft, en het ermee leren werken loopt eigenlijk behoorlijk voorspoedig!


Groeten Biker Tom

Hey Biker-Tom, van harte welkom op het MF! Maak gerust een eigen topic over je eigen motor en zet daar je fotos in, dan kan iedereen meegenieten van de restauratie van je brommer! Als je hulp nodig hebt om de fotos op het forum te krijgen, stuur gerust een priveberichtje of klik hier.
 
Hi Frank,


Wat jammer zeg dat ik nog niets van je gehoord heb. Ik ben erg benieuwd hoe je project er nu voor staat!


Beste Fiah, dankjewel! Sorry, ik denk dat het inmiddels wel duidelijk is, dat ik nog niet zo vloeiend met dit soort forums kan werken. Maar alles helpt een beetje, als ik er niet uit komt zal ik je een prive bericht sturen.
Ik vind het wel hartstikke leuk hoe hartelijk ik hier ontvangen word!


Groetjes,

Biker Tom
 
Hallo Tom, bedankt voor je interesse. Foto's van projecten zijn altijd mooi en misschien is het inderdaad handig dat je er je eigen topic voor aanmaakt.
De afgelopen dagen ben ik bezig geweest met een race-zitje. Het leek me handig dit te maken voordat het frame gecoat gaat worden ivm lijmresten enz.

Eerst even een bodem gemaakt van karton en plastic folie
full


Daarna wat pur gespoten over de bodemplaat. De 2de bus had een kapot ventiel, vond het zonde om een volle bus weg te gooien dus ik heb er een spijker in geslagen..........Wat volgde was een zeer spectaculaire Pur explosie 8-) Het heeft wat keukenrol gekost maar het is uiteindelijk goedgekomen.
full


Daarna ben ik lekker gaan schaven en snijden. Na een uur of 2 schaven had ik een prima mal.
Vervolgens heb ik die ingepakt met plastic folie en tape en daar 3 lagen polyester vezel en hars op aangebracht. Zal nog flink wat moeten verstevigen en plamuren maar het ziet er al aardig goed uit:

full
 
Laatst bewerkt:
Ziet er indd erg netjes uit!

Ik had ook willen gaan purren ;) maar dat was een beetje een mislukking _O-

laagje voor laagje purren ( ivm drogen ), dan is het allemaal best te doen.
( en niet goed gelukt de eerst keer....pur derbij en opnieuw modelleren )

Makkelijk spul om mee te werken, al is het wel ff zoeken naar je vormen in z'n slagroomberg
 
Er zal ook wel het nodige verschil zijn tussen de diverse merken pur. Maar voortvarend hoor.

Maar volgens mij vergeet frank ook om wat extra ruimte te houden bij het frame, dat gaat straks niet lekker meer passen.

voor meer info -> DiMarco toch :+
 
Laatst bewerkt:
Er zal ook wel het nodige verschil zijn tussen de diverse merken pur. Maar voortvarend hoor.

Maar volgens mij vergeet frank ook om wat extra ruimte te houden bij het frame, dat gaat straks niet lekker meer passen.

voor meer info -> DiMarco toch :+

Heb de mijne idd retestrak om het frame getrokken, was wat afstandhouders vergeten te plaatsen......nu dus een andere manier van bevestigen verzinnen, en dan kom het goed.
 
Backfire ik heb werkelijk geen idee wat je bedoelt :P Er zaten wel wat putten in het polyester, en een paar randen waren wat naar binnen gezakt, maar glasvezelplamuur doet wonderen!
Dus eerst alles redelijk egaal maken met die grove plamuur en daarna alles fine-plamuren.
Heb vandaag al een begin gemaakt. Let niet op het onregelmatige zitvlak, daar moet toch nog een zadelpan met bekleding op.

full


Vroeg me trouwens af hoe dat regelmatige stippenpatroon op mijn mal is ontstaan.
Voor het harsen was er niks te zien? Op foto 3 kan je de een klein stuk van het patroon zien
 
Laatst bewerkt:
Super mooi die zelfbouwzitjes :D
Maar mag ik vragen wat je nou eigenlijk kwijt bent aan zo'n ding?
Heb namelijk geen flauw idee wat die polyester zooi kost.
 
Voor matten hars en plamuur moet je ongeveer 60 euro neerleggen. Voor dat bedrag kan je ook een kant en klaar zitje kopen, maar die passen niet snel en ik heb nog maar weinig mooie voorbij zien komen.
 
Ik geloof dat je aardig goed in de richting zit Frank_E.

Een 60 euro ongeveer....voor 2 m2 matten incl hars.
bus purschuim voor 6,5 euro en hetzelfde voor de plamuur dacht ik zo.

Eigen idee, vormgeving en een ervaring rijker....onbetaalbaar... *O* .


Nu nog een stukkie leer/skai zien te bemachtigen en vulling voor het zadel 40 euro.
Zit nog te denken om er wat borduurwerk in te verwerken, ongeveer 60 euro.
Bij een spuiter laten lakken in kleur + blanke lak een 50 euro.


Ik zal ongeveer uitkomen op een 230 euro voor een uniek zadel.

Vind je zelf een stuk leer/skai en vulling, zonder borduursel en spuit je zelf, kan het makkelijk voor een 100 euro minder.
 
Laatst bewerkt:
Borduurwerk is zeker mooi en past absoluut bij jouw tweewieler. Ik ga wat meer voor de race- look dus het zit er voor mij niet in. Bekleden en spuiten ga ik zelf doen. Eerst een losse zadelpan maken van polyester, hierop dan schuim plakken en dan leer eroverheen spannen, vervolgens het geheel op het zitje schroeven (schroeven niet door het leer uiteraard). Ik wil het allemaal zo dun mogelijk houden, die dikke kussens zijn afschuwelijk :N . Het zitje gaat waarschijnlijk zwart worden en deze kleur leer leek me daar wel mooi bij staan AliExpress.com - Maintaining .
Maar ik heb verder geen idee waar ik schuim en leer koop,, iemand een adres?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan