Franse Alpen

Denpeter

Rookie
10 feb 2011
7
0
Beernem, België
Hallo,

Het tweede deel van mei ben ik enkele weken vrij. Ik had gedacht om dan eventueel eens de 'grande route des alpes' te rijden. Ik vroeg me evenwel af als dat in die periode reeds kan? Zijn de cols zoals alpes duez e.d. tijdens het tweede deel van mei reeds open?

Dank voor uw repliek.

Mvg Peter.
 
Grootste gedeelte van de Franse Alpen zullen dan wel al vrij zijn.
Het zou kunnen dat de echt hoge cols dan nog dicht zijn, zoals de Col d'Iseran.
Dan zul je van de route moeten afwijken, volgens mij zijn er dan wel genoeg uitwijkmogelijkheden.
 
Goed plan! Franse Alpen zijn echt geweldig! Ik kan je hierover niet adviseren, want ik was er vorig jaar in juli, elke dag tussen de 25 en 32 graden, echt super! Maar ik zou zeggen: gaan!
 
ik heb hem vorig jaar in september gereden , super gaaf
plak er een dagje monaco aan vast , daar zul je geen spijt van krijgen
volgens mij staat het op de website van de route des grandes alpes , wat er open is of niet
maar er is niet heel veel sneeuw gevallen dit jaar dus het zal ook wel vroeg weer weg zijn
 
Vorig jaar ben ik zelf in de Franse Provence geweest en heb ik nog een stuk van de RDGA (route des grandes Alpes) gereden. Verslagje hier:

Toerverslag Provence en Alpen

Praktische site met veel info over de RDGA:
http://www.grande-traversee-alpes.com/en/my-journey/by-road/the-great-alps-trail/130-a-moto.html
Volgens deze site zijn de Col de Galibier en de Col d'Iseran eind mei nog dicht en gaan ze pas begin juni open.
 
Laatst bewerkt:
ik kom er al meer dan 5 jaar achter elkaar , maar ga er van uit dat half mei nog veel passen dicht zijn !!
 
Terug
Bovenaan Onderaan