Freebike circuit training wie heeft dat gedaan?

NapO

MF veteraan
25 jun 2001
13.785
149
A.
ff jullie mening vragen, ik heb me ingeschreven op de circuit training van freebike (www.freebike.nl)22 september.

- hebben jullie deze ook wel is hier gedaan?
- en het is op circuit lelystad is dat een goed/leuk circuit?

graag hoor ik het van jullie m-f\'ers... :)
 
{offtopic}MF\'ers --> MotherFuckers :+ {/offtopic}

{ontopic}Auke en Revolution hebben op Lelystad gereden en waren volgens mij niet ontvreden.
 
martijn...

M-F\'ers is MOTOR FORUMMERS>>>...*zucht* :P
 
Ik heb twee keer een cicruitdag op Lelystad gedaan. Op zich erg leuk alleen begonnen die dagen die ik heb gedaan met een hele ochtend bijzondere verrichtingen. Remproef, slalom, wippen :) , achtje rijden e.d. Best wel leerzaam maar nu heb ik het wel gezien.

De middag op het cicruit was erg leuk. Het is een oefencircuit en geen echt race cicruit daardoor is de snelheid wat lager en zijn alle bochten heel technisch. Ideaal dus om je bochtentechniek te oefenen. Assen is heftiger :9~ vanwege de hogere snelheid maar Lelystad is ook erg goed. Als dit je eerste keer op het cicruit wordt dan zou ik Lelystad eerder aanbevelen dan Assen.
 
het wordt me eerste keer...

ik zie het vanzelf wel...gewoon de broek met kneepads aan en skrapen maar...hehehe :-)
 
Ik heb op Lelystad leren schrapen en als ik het kan kan jij het zeker. Op de openbare weg lukt het me nl bijna nooit. Laats nog geprobeert op de rotondes bij Huizen. Veel verkeer dat je afleidt enzo. Uiteindelijk teleurgesteld naar huis geggaan maar wel vorderingen gemaakt op het gebied van wheelien
 
Op www.nvvm.com vindt je alle data mbt cicrcuit Lelystad. Op de circuitdagen die ik heb gedaan kun je een alrisk verzkering voor die dag afsluiten voor ƒ75.-. Dat geeft wel een lekker gevoel. Voor de circuit avonden kan het denk ik ook wel maar kweet het niet zeker.

De laatste cicruitavond van dit jaar is op 22 september. Vorige week belde ik en toen zeiden ze dat ik snel moest zijn omdat het bijna vol zou zitten. Dit zeggen ze iedere keer dus of het ook echt zo is??

De cicruitdagen die op Assen worden georganiseerd kun je vinden op www.crtholland.nl (een slecht ge-update site. Helaas zijn ze allemaal uitverkocht. :(

Op Assen is het zelden mogelijk om een verzekering af te sluiten. Hangt een beetje af wie de organisator is.
 
ik ben zoiezo niet verzekerd als allrisk...(rare zin...)

ik ben gewoon w.a. en kneedounen kan ik al....het lukt al op de openbare weg...gewoon hardgenoeg over die klaverbladen....knie uitgooien...en gieren maar....

ruud is expert in het uitleggen ervan...en er zijn geloof ik al 10 topics over kneedownen...

eitje dus..hehehe

kom een keer naar alkmaar gsx\'er gaan we ff een leuk ritje rijden...en ff niedountjes oefenen... :)
 
lijkt me een goed plan. Morgen zou ik kunnen maar ik geloof dat de weergoden andere plannen hebben.

Bij nat worden de knee- downs misschien ook wel shoulder- downs. :P Voor mij niet zo\'n probleem want allrisk verzekerd. Maar voor jou....
 
Lelystad circuit is erg leuk. Het is niet een racecircuit, maar dat hoeft voor mij ook niet.Het is een ideaal circuit om je bochtentechniek te oefenen. Als het weer wat meezit zul je geen problemen hebben om je knie daar aan de grond te krijgen. Vooral de bocht na de linkse bocht is erg geschikt. Ook de bocht na het lange eind is te doen. De bocht voor het lange eind moet ook mogelijk zijn, maar dan moet je mischien iets van de ideale lijn af.
Zorg voor een stel goede banden, want het vreet rubber daar.
Ik heb mijn BT010 wel daar aan het glijden gekregen (de eerste knee-down bocht). Ik vondt dat helemaal niet een prettig gevoel, en heb de motor maar even aan de kant gezet om te zien of er geen speling op het achterwiel zat. Dat was natuurlijk niet het geval. Ik had nog nooit zo extreem plat gereden (stepjes van de R6 aan de grond) dus mischien is het wel normaal dat dat dan gebeurd. Maar ik had het liever niet gehad.
 
Ik heb ook een keer een circuitdag en avond van de Nvvm gedaan, is me goed bevallen.
En op het circuit Lelystad is iedere bocht goed knee-down te nemen, ook die bocht voor het rechte eind, en je hoeft daar alleen van de ideaale lijn af als er een trager iemand voor je rijd.
Je mag namelijk alleen inhalen op het rechte stuk :( Maar die laatste bocht voor het rechte stuk ligt achter een bult zodat ze niet kunnen zien dat je daar inhaalt })
 
dat is toch een beetje jammer dat je maar alleen op het rechte stuk mag inhalen...je moet juist overal kunnen inhalen..lekker eruit remmen enzo!

dat maakt het juist leuk.

maar hebben jullie m ook bij freebike gedaan of bij een ander?
 
Lelystad(ben er zelf nog nooit geweest) is geen echt racecircuit,het lijk mij toch totaal anders dan b.v zolder waar je veel meer kan knallen.
Het feit dat je alleen op de rechte stukken mag inhalen is een nadeel zeker als je met gelijke motoren aan het rijden bent.
Je gaat naar het circuit toe om te knallen en lekker hard te sturen/remmen etc toch????????
Op de echte!!!! circuits is het juist een kick als je een ander eruit kan remmen of met het sturen er langs kan!!!!!!!.
Als je aan het knallen bent op de echte circuits denk je niet aan knietje aan de grong en dat soort gein,dit doe ik makkelijker op de openbare weg dan op een racebaan.
 
Ik heb nog nooit op Assen of Zolder gereden, dus ik kan het niet goed vergelijken. Maar ik heb er niet zo veel problemen mee dat er niet mag worden ingehaald op lelystad. Ten eerste denk ik dat het circuit er niet zo geschikt voor is. (te smal) en tweede hou ik mijn motor toch graag heel (ja ja ik ben een mietje :j ) Maar ik ken me zelf een beetje. Ik ga toch te veel wagen als ik overal in mag halen, en dan zit een ongeluk in een klein hoekje. Nu al op lelystad zijn er de laatste keer 4 onderuit gegaan, en de drie keren dat er eerder was ook altijd minimaal 2. Toch erg sneu als je je spaargeld een mooi gekleurde streep op het asfalt ziet trekken\ '(
Ik maan me dus elke keer wat voorzichtigheid aan, en ben volop aan het genieten :}
 
Er is voor beide wel wat te zeggen...
Ik ben het met R1beest eens dat je op een circuit moet kunnen knallen ( met alle gevolgen van dien.) Maar het is natuurlijk ook fijn om op een stuk weg ( niet echt een circuit.) alle tijd te hebben om alles eens goed te oefenen... ( alleen wij doen dat meestal gewoon op een industrieterrein of op een klaverblad...)
 
Dat je op Lelystad niet mag inhalen in de bochten, ligt niet aan de organisator van de circuitdag, maar aan de eigenaar van het circuit de KLPD, de politie dus die zijn bang van alles wat op racen lijkt, en komen af en toe ook effe kijken of men zich er aanhoud.
Maar je kunt mensen aan het einde van het rechte stuk eruit remmen. Maar het is erg vervelend wanneer je met je 600 achter een gast op een hayabusa rijd, die je ophoud in de bochten, om vervolgens op het rechte stuk waar je mag inhalen bij je vandaan rijd alsof je stilstaat. :(
 
Ik vind het wel een voordeel dat er niet mag worden ingehaald op Lelystad, dan kan ik me nl. volledig richten op de bochten zonder dat ik erom moet denken of er niet iemand buitenom komt.
 
Beste Rev.
Op het cicuit rij je zoals je jezelf goed voelt, en het liefst zo hard mogelijk :)
Degene die jou in gaat halen moet je je geen zorgen om maken!
Het is aan degene die jou inhaalt om te bepalen of die dat binnendoor of buitenom doet, daarbij moet HIJ uitkijken wat jij doet en er voor zorgen dat hij je niet hindert.
Dat je soms wel eens schrikt, als er plots een ander naast je zit, maar ga geen gekke rare bewegingen maken, want dan weet die ander helemaal niet meer wat je gaat doen en kan die daar geen rekening mee houden.
Cicuitrijden is gewoon een geweldige bezigheid, en andere motoren inhalen hoort daar gewoon bij.
Groetjes :z
 
Terug
Bovenaan Onderaan