Freedom 2+ Cardo

13 sep 2020
1
0
Net een nieuwe Cardo Freedom 2+ aangeschaft. Afgelopen dagen voor het eerst in gebruik genomen.
Een hele klus om hem te verbinden met onze Tomtom rider. Na de Tomtom teruggebracht te hebben naar de fabrieksinstellingen uiteindelijk gelukt.
Tijdens de rit viel de verbinding toch weer weg; de Tomtom komt met de volgende pop-up: "de vereiste functies konden voor deze headset niet worden gevonden."

Het tweede probleem met de headset is het volgende:
Aanvankelijk een prima communicatie mogelijk tussen de 2 headsets. Na 3 dagen opeens tijdens het rijden een communicatieprobleem; mijn partner kan mij wel verstaan, maar ik hoor hem niet...
Aan/uit en harder zetten e.d. al geprobeerd...

Wie heeft ervaring met deze problemen en heeft een tip om ze op te lossen?
 
Wij hebben gisteren net een Freecom 4+ gekocht en in de helmen geknoeid. Tot nu toe lijkt het een downgrade ten opzichte van de Interphone F5MC die wij hadden. Hier vindt je de complete handleiding in Youtube formaat;
 
Niet echt een pasklare oplossing maar check of je laatste software versie hebt, alles resetten en opnieuw installeren waarbij de volgorde belangrijk kan zijn...tt/mobiel/headset. Tis geknutsel weet ik uit ervaring.

Ik heb iPhone/TT/ Midland headset en werkend icm een Sena set van mijn motormaat gekregen maar ook af en toe valt de Bluetooth verbinding met mijn mobiel weg....en spontaan weer gekoppeld.
 
Uiteindelijk hebben wij de Cardo set weer terug gegeven aan de handelaar en een setje Interphone tour laten komen. Cardo heeft de naam, maar ik word er absoluut niet blij van.
 
Laatst bewerkt:
Wij hebben de 4+ en de 4+ duo nu een jaar in ons bezit maar deze bevalt ons tot nu toe super .
Zodra ik bericht krijg dat er een update is hou ik dit wel bij , hoef niets te veranderen of op nieuw te installeren .
TomTom is ook gekoppeld en werkt perfect , bij de vrouw is de telefoon ook gekoppeld en muziek of bellen gaat zelfs super , ook het geluid is duidelijk , rij je rustig dan is het geluid ook zachter en ga je harder gaat het geluid harder .
Onderling communiceren met zijn 3 tjes gaat ook goed , weet niet of er veel verschil tussen de 2+ en 4+ zit , 4+ heeft JBL speakers misschien iets meer bereik maar volgens mij is de werking zo goed als het zelfde .
Anders ga je naar een motor zaak waar ze het ook verkopen en leg je alles uit en installeren ze het allemaal voor je op nieuw als je het vraagt .
 
Bij mij/ons zit er een vreemd dingetje
zolang de tomtom 550 niet in het spel is werkt de intercom tussen beide freecom2+ units perfect
ieder kan de verbinding starten
als de tomtom 550 ook meespeelt, werkt de intercom enkel als ik de verbinding open.
de tomtom is geconnecteerd met mijn freecom2+
de freecom2+ van mijn vrouw kan op dat moment de verbinding niet initialiseren
op zich wel lekker rustig maar toch
iemand een tip?
 
Volgens de manual moet je hiervoor Parallel audio streaming in Bluetooth intercom configureren.

6.2 USING PARALLEL AUDIO STREAMING With parallel audio streaming, you can hear GPS instructions during a mobile or Bluetooth intercom call, or while
listening to other audio sources, such as music or FM radio.

Bijna alle oudere headsets hebben dit probleem ook. Intercom gebruikt zelf een BT kanaal. GPS komt met een melding en heeft een hogere prioriteit. Intercom wordt verbroken en GPS instructie wordt doorgegeven. GPS BT vebindig wordt weer verbroken en de Intercom verbinding wordt weer opgezet mits je niet te ver van elkaar verwijderd bent. (in praktijk moeten de headsets dichter bij elkaar zijn om te verbinden dan om de werkende verbinding open te houden.
Zo te zien heeft Cardo dit dus opgelost met Parallel audio streaming.
 
Volgens de manual moet je hiervoor Parallel audio streaming in Bluetooth intercom configureren.

6.2 USING PARALLEL AUDIO STREAMING With parallel audio streaming, you can hear GPS instructions during a mobile or Bluetooth intercom call, or while
listening to other audio sources, such as music or FM radio.

Bijna alle oudere headsets hebben dit probleem ook. Intercom gebruikt zelf een BT kanaal. GPS komt met een melding en heeft een hogere prioriteit. Intercom wordt verbroken en GPS instructie wordt doorgegeven. GPS BT vebindig wordt weer verbroken en de Intercom verbinding wordt weer opgezet mits je niet te ver van elkaar verwijderd bent. (in praktijk moeten de headsets dichter bij elkaar zijn om te verbinden dan om de werkende verbinding open te houden.
Zo te zien heeft Cardo dit dus opgelost met Parallel audio streaming.
Parallel audio streaming vind ik niet meteen in de cardo app
Is het misschien Bluetooth audio mixing???
 
Dat lijkt mij inderdaad hetzelfde. De tekst van mij was een copy paste uit de handleiding voor de handmatige configuratie.
 
Thx
We testen het uit
Kan wel effe duren want ze vind het te koud om mee te rijden

Handmatige configuratie ?
Je doet / moet alles toch doen via de cardo app?
 
Terug
Bovenaan Onderaan