Freesje Burr die grinder

reinhoud

MF veteraan
25 feb 2007
15.610
10.696
Andere kant van de evenaar
Heren,

Please, vergeef me als ik de verkeerde benaming gebruik, ik woon al 10 jaar niet meer in NL, en van sommige dingen weet ik niet de NL naam..

Ik ben een krukas van een GS1000 aan het opbouwen, rechte vertanding en sterkere drijfstangen, ik wil een gleufje frezen om een las in te leggen om te voorkomen dat de krukas tordeerd.

Ik heb een die/barrel (geen idee hoe zo'n ding in het NL heet) grinder, ik heb daar 2 freesjes voor, maar die beginnen stomp te worden, de ene had ik gekocht toen ik nog in NL woonde, de ander "geleend" van mn werk.. ;)
Die ik in NL gekocht had kostte mij 40 euro, die ik van mn werk heb kost me $90 als ik die wil kopen, en dat is best duur als je weet hoe kort zo'n ding mee gaat.

Nu kun je ze op E-bay kopen voor weinig, maar is er iemand ervaring heeft met het goedkopere, en het duurdere spul?

Iets zegt me dat ik beter voor het dure kan gaan, maar ook de goedkopen zeggen dat het van carbide is..

Met gereedsschap is het vaak zo dat je betaalkd voor kwaliteit, maar $90 is wel erg veel, en hier mogen ze graag de prijzen opdrijven...

Dank u
 
Als een goedkope het niet goed doet is er toch geen man overboord? en om een las te leggen hoef je niet perse te verspanen toch? kan ook geslepen? Wat is de maat van die frees? wellicht kan iemand er een uit NL opsturen naar de andere kant van de evenaar :Y
 
Heren,

Please, vergeef me als ik de verkeerde benaming gebruik, ik woon al 10 jaar niet meer in NL, en van sommige dingen weet ik niet de NL naam..

Ik ben een krukas van een GS1000 aan het opbouwen, rechte vertanding en sterkere drijfstangen, ik wil een gleufje frezen om een las in te leggen om te voorkomen dat de krukas tordeerd.

Ik heb een die/barrel (geen idee hoe zo'n ding in het NL heet) grinder, ik heb daar 2 freesjes voor, maar die beginnen stomp te worden, de ene had ik gekocht toen ik nog in NL woonde, de ander "geleend" van mn werk.. ;)
Die ik in NL gekocht had kostte mij 40 euro, die ik van mn werk heb kost me $90 als ik die wil kopen, en dat is best duur als je weet hoe kort zo'n ding mee gaat.

Nu kun je ze op E-bay kopen voor weinig, maar is er iemand ervaring heeft met het goedkopere, en het duurdere spul?

Iets zegt me dat ik beter voor het dure kan gaan, maar ook de goedkopen zeggen dat het van carbide is..

Met gereedsschap is het vaak zo dat je betaalkd voor kwaliteit, maar $90 is wel erg veel, en hier mogen ze graag de prijzen opdrijven...

Dank u

Stiftslijper?

 
Heren,

Please, vergeef me als ik de verkeerde benaming gebruik, ik woon al 10 jaar niet meer in NL, en van sommige dingen weet ik niet de NL naam..

Ik ben een krukas van een GS1000 aan het opbouwen, rechte vertanding en sterkere drijfstangen, ik wil een gleufje frezen om een las in te leggen om te voorkomen dat de krukas tordeerd.

Ik heb een die/barrel (geen idee hoe zo'n ding in het NL heet) grinder, ik heb daar 2 freesjes voor, maar die beginnen stomp te worden, de ene had ik gekocht toen ik nog in NL woonde, de ander "geleend" van mn werk.. ;)
Die ik in NL gekocht had kostte mij 40 euro, die ik van mn werk heb kost me $90 als ik die wil kopen, en dat is best duur als je weet hoe kort zo'n ding mee gaat.

Nu kun je ze op E-bay kopen voor weinig, maar is er iemand ervaring heeft met het goedkopere, en het duurdere spul?

Iets zegt me dat ik beter voor het dure kan gaan, maar ook de goedkopen zeggen dat het van carbide is..

Met gereedsschap is het vaak zo dat je betaalkd voor kwaliteit, maar $90 is wel erg veel, en hier mogen ze graag de prijzen opdrijven...

Dank u
Klopt, maar dan ben je weer een week verder voor je een nieuwe hebt, de post is hier nogal traag, post uit Europa is vaak sneller als van de mainland..
 
Webshops
Hardmetalen Stiftfrezen - Metaaltechniek
Stiftfrezen - Frezen - Metaalbewerking

Die op de onderste link hebben freesjes van Pferd en Flexovit, dat zijn bekende A-merken
Maar ook freesjes van Format, die gebruiken ze bij mij op het werk (industrie) ook, nog nooit gehoord dat er eentje brak ofzo
stiftfrezen



Oh, wat ik mij net bedenk;
Die Australische hebben zo te zien een schacht van 1/4" 6,35mm
En Europese een schacht van 6mm

Nu zal dit "waarschijnlijk" wel goed komen als je hem aanspant, maar ik weet niet hoeveel risico je wilt lopen met verspanend gereedschap wat met 20.000 toeren ronddraait.....
Dus check even wat voor spanmaat je frees heeft....
 
Webshops
Hardmetalen Stiftfrezen - Metaaltechniek
Stiftfrezen - Frezen - Metaalbewerking

Die op de onderste link hebben freesjes van Pferd en Flexovit, dat zijn bekende A-merken
Maar ook freesjes van Format, die gebruiken ze bij mij op het werk (industrie) ook, nog nooit gehoord dat er eentje brak ofzo
stiftfrezen



Oh, wat ik mij net bedenk;
Die Australische hebben zo te zien een schacht van 1/4" 6,35mm
En Europese een schacht van 6mm

Nu zal dit "waarschijnlijk" wel goed komen als je hem aanspant, maar ik weet niet hoeveel risico je wilt lopen met verspanend gereedschap wat met 20.000 toeren ronddraait.....
Dus check even wat voor spanmaat je frees heeft....

Klopt, er is een verschil in 6mm en 1/4 inch, het werkt niet altijd..

Ik wil eigenlijk weten of er een serieus kwaliteitsverschil is tussen het goedkope en dure.
Goedkoop kan soms direkt versleten zijn, of het kan wat langer mee gaan, maar niet zo lang als duur..
 
Heb ooit eens voor nood een asje gemaakt met daarin op de kop een zaagsnede van 10mm diep. Schuurpapiertje knippen van 10mm breed (net zo diep als de zaagsnede diep is) en een paar centimeter lang.
Dat schuurpapier strookje steek je dan in die zaagsnede en wikkel je om het asje. Uiteraard wel even kijken naar de draairichting anders rol je 'm af als je gaat schuren.
Kost vrijwel niets, en schuurpapier is snel te vervangen.
Plus je kan variëren van grof naar fijn al naargelang je meer/minder materiaal wil afnemen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan