Freewind valt uit bij het stoppen

JDline

MF'er
29 sep 2009
180
0
Ellowkes,

Mijn eerste postje, direct al een vraagje..
Ik rij voort moment met een susuki freewind 650.
Het gebeurt dat wanneer ik stop de motor uitvalt.
Nu is dit niet zo erg want het is me enkel maar voorgekomen wanneer ik effectief wil stoppen en de motor toch moet uitzetten (handig :+ )
Maar het is toch niet normaal en ik wil niet dat dit erger wordt en toch stilvalt wanneer het niet zou mogen.

Kan iemand mij zeggen wat het probleem zou kunnen zijn ?
Voldoende warm gereden en voor de rest zijn er geen problemen mee.
 
Wat is het stationair toerental?

Die van mij loopt rond de 1800 stationair, en zelfs met een goed warme motor slaat hij wel eens af. Misschien is het wat 1-pitter eigen, ik weet t niet.
Mijn freewind stond eerst armer (1500 stationair) maar sinds hij wat rijker staat loopt hij beter en zuiniger.
 
Is inderdaad een optie.
Als ik hem wat stationair laat draaien heb ik er nogtans geen probleem mee.
op hoeveel hij nu staat heb ik eigenlijk niet bekeken, maar kzal idd eens kijken om hem wat te verhogen.
 
Laatst bewerkt:
Wat is het stationair toerental?

Die van mij loopt rond de 1800 stationair, en zelfs met een goed warme motor slaat hij wel eens af. Misschien is het wat 1-pitter eigen, ik weet t niet.
Mijn freewind stond eerst armer (1500 stationair) maar sinds hij wat rijker staat loopt hij beter en zuiniger.
1800? Ik dacht dat mijn 1-pitter hoog stationair liep met 1200 ...
 
De Freewind hoort volgens mij stationair 1500 toeren te draaien.
De mijne had er eerst ook last van dat hij soms uitviel met stoppen, dat werd steeds erger en toen hebben ze bij de motorzaak geconstateerd dat het kraantje niet meer goed was, na het vervangen liep hij weer perfect. *O*
 
Afslaan kan veel verschillende oorzaken hebben. Heb je verder nog bijverschijnselen? bijvoorbeeld last van ploffen uit de uitlaat als je gas terug neemt? Bij het stationair toerental afstellen moet je niet alleen de grote stelschroef stellen. Deze regelt namelijk alleen de gasklep. Je moet ook het mengsel bij staionairdraaien afstellen ofwel de stationair sproeier. Hiervoor zit er ergens een klein schroefje in je carburateur. Als de problemen blijven zou ik eerst eens de carburateur demonteren en alle sproeiers schoonmaken. Verder kan het ook nog aan andere dingen liggen zoals ontsteking, bougies, luchtfilter, valse lucht enz. enz.
 
Laatst bewerkt:
Ellowkes,

Mijn eerste postje, direct al een vraagje..
Ik rij voort moment met een susuki freewind 650.
Het gebeurt dat wanneer ik stop de motor uitvalt.
Nu is dit niet zo erg want het is me enkel maar voorgekomen wanneer ik effectief wil stoppen en de motor toch moet uitzetten (handig :+ )
Maar het is toch niet normaal en ik wil niet dat dit erger wordt en toch stilvalt wanneer het niet zou mogen.

Kan iemand mij zeggen wat het probleem zou kunnen zijn ?
Voldoende warm gereden en voor de rest zijn er geen problemen mee.

Het gebeurt toch toevallig niet als je je pikkel uitklapt? :X :+
 
Hehe ja, dat zou wel leuk zijn :p Maar dat is het jammerenoeg niet.
En voor de rest is er nx mis mee, valt anders niet stil of stribbelt niet tegen ofzo.
Loopt zeer goed voor de rest.
Nuja echt erg is dit voort moment niet.
Kzal eens kijken voor de stationair.
Alvast bedankt eh :)
 
Stationair stond wel wat laag.
beetje hoger gezet en hij klinkt wel wat mooier nu en stabieler.
valt niet direct meer stil.
Maar had wel nog daarvoor stilgevallen bij het rood licht :p
bedankt he.

sluiten maar
 
Terug
Bovenaan Onderaan