frictie

guppy

MF'er
8 feb 2004
32
0
zoersel belgie
ik heb me laten wijsmaken door de motorhandelaar dat mijn koppeling versleten was doordat ze doorslipte.Nu heb ik ontdekt dat mijn orriginele platen nog dikker zijn dan de nieuwe (namaak)platen.dus drukveren versleten.nu nog proberen mijn geld terug te krijgen voor de frictieplaten.bedankt in ieder geval
 

PLR

MF Brikmachinist
23 jan 2003
9.890
2.554
In die richting zat ik ook te denken, je hebt toch geen olie-toevoegingen gebruikt?
Die zijn vaak op Teflon-basis (zelfsmerend effect) en verklaard dus het doorslippen van je koppeling...
 

kidDieX

MF'er
31 mrt 2004
200
0
BE
als de schijven nog dikker zijn dan de nominale opgave van het WPHB, en de veren voldoen ook hoef je ze niet meteen te vervangen omdat je verkeerde olie hebt gebruikt hoor. inspuiten met remmenreiniger, laten intrekken beetje oppoetsen, remmenreiniger goed laten drogen en wat schuren (siliciumpapiertje op een spiegel) wil al eens helpen.
 

SpeedYveS

MF veteraan
10 jan 2003
2.328
0
auto olie is dan meestal de reden dat het slipte.
maar lengte van die veren zecht niet veel hoor. Heb setjes veren die lekker doorslippen maar nog keurig de ori lengte hebben hier.
Heb btw nog een nieuwe set met cb veren leggen geloof ik, of voor 450 of voor de 550 wil ik wel even bekijken voor je.
 

guppy

MF'er
8 feb 2004
32
0
zoersel belgie
zal ik al zeker de olie eens verv.maar ik dacht dat een 500 en 550 hetzelfde waren en in mijn wph van een 500 staat dat de platen nieuw 3.3 mm dik zijn en de veren 31.9.de nieuwe die ik heb zijn 2.7 dik mijn oude zijn zelfs nog iets dikker
 

PLR

MF Brikmachinist
23 jan 2003
9.890
2.554
auto olie is dan meestal de reden dat het slipte.

Jongens,we hebben het hier over een CB uit '77: daar kan ook Hema-olie in die voor een auto is bedoeld (nee,ik start niet nog een topic over het wel of niet kunnen van oliesoorten).
In veel oudere motoren kan gewone auto-olie,zolang de specificaties van de olie aan die van je motor voldoen.
Pas met het toenemen van het specifiek vermogen (pk's/kg) nam de eis voor een betere olie een sprong.
Iedereen zal begrijpen dat een R1 andere olie-eisen stelt dan een gebakje van pak-em-beet 30 jaar...
 

PLR

MF Brikmachinist
23 jan 2003
9.890
2.554
Hûh???
Ik rij geen R1, zal ik ook nooit doen,maar rij wel klassiek.
En daar duvel ik gewone Gamma/Hema/Aldi-goud in,ook met natte koppeling.
En, ook belangrijk natuurlijk, ondervind daar geen problemen mee ;)
 
Bovenaan Onderaan