friday

eggman

Die hard MF'er
2 dec 2008
589
0
Ede (Gelderland)
Ik vroeg me af bij mijn laatste banden wissel of de vorm van het ventiel en het materiaal waarvan het ventiel gemaakt is, van invloed is op het stuur en rem gedrag van de motor. Dezelfde vraag geldt ook voor het ventieldopje.
Heb al gegoogeled maar kan hier niets over vinden.
Lijkt mij toch dat ik niet de enige ben met deze vraag en dat velen mij zijn voorgegaan in deze zoektocht.
Graag zou ik gebruik willen maken van de bevindingen van anderen.
 
Als je zware ventieldopjes hebt, kan het ventiel bij hoge snelheid kromtrekken waardoor vervolgens de band leegloopt :o Ik denk dat het voor de gemiddelde motorrijder niks uitmaakt of het ventieldopje vierkant of rond is :+ Wat je misschien wel zal merken is als je van die pooiervelgen koopt van carbon of magnesium voor 2000 piek :P Iets met lager onafgeveerd gewicht ofzo meen ik :P
 
op zich bij de originele dopjes niet...die staan recht omhoog...die aftermarketomeenhoekje wel...

vroeg me pas nog af of het nu uitmaakt of ik links of rechtsdragend ben qua motorbalans...
 
Verdomd, je hebt wel je best gedaan _O-
Dus eigenlijk suggereer je dat het hebben van een rubberen ventiel niet de meest optimale keuze is.
Als je dan overgaat naar een metalen ventiel zit je weer met het probleem, zoals al eeder aangegeven dat je onafgeveerde massa omhoog gaat. Lastige materie :+

Als reactie op het antwoord van Mark J
 
Laatst bewerkt:
Race ventiel dopjes moet je hebben
Perfect uitgebalanceerd tevens ook gewichtsbesparend wat weer resulteerd in meerdere Peekaa's en perfect stuur gedrag








:+ :')
 
Rood is toch het snelst, dus volgens mij geldt dat ook voor de ventieldopjes en kun je het beste rode dopjes nemen. De ribbeltjes op de dopjes zijn voor bijvoorbeeld woon-werkers erg handig (geeft de hand meer grip en vergemakkelijkt dus het er op en af draaien van de dopjes), maar als je echt snel wil zijn kun je het beste gladde hebben.
 
Rood is toch het snelst, dus volgens mij geldt dat ook voor de ventieldopjes en kun je het beste rode dopjes nemen. De ribbeltjes op de dopjes zijn voor bijvoorbeeld woon-werkers erg handig (geeft de hand meer grip en vergemakkelijkt dus het er op en af draaien van de dopjes), maar als je echt snel wil zijn kun je het beste gladde hebben.


klopt maar geen dopjes is nog sneller :Y
 
Rood is toch het snelst, dus volgens mij geldt dat ook voor de ventieldopjes en kun je het beste rode dopjes nemen. De ribbeltjes op de dopjes zijn voor bijvoorbeeld woon-werkers erg handig (geeft de hand meer grip en vergemakkelijkt dus het er op en af draaien van de dopjes), maar als je echt snel wil zijn kun je het beste gladde hebben.

Nee hoor, die ribbeltjes op de dopjes zorgen er voor dat de luchtstroom eerder "loslaat" en dat vermindert de weerstand. Vergelijkbaar met die ribbels die de Nederlandse schaatsers ooit op hun pakken hadden en die toen verboden werden.
 
Rood is toch het snelst, dus volgens mij geldt dat ook voor de ventieldopjes en kun je het beste rode dopjes nemen. De ribbeltjes op de dopjes zijn voor bijvoorbeeld woon-werkers erg handig (geeft de hand meer grip en vergemakkelijkt dus het er op en af draaien van de dopjes), maar als je echt snel wil zijn kun je het beste gladde hebben.

nee hier moet ik je toch corrigeren: rood is hier niet sneller: Groene zijn sneller. Groene dopjes krijg je als je je banden afvult met stikstof. En dat is veul beter!
 
Nee hoor, die ribbeltjes op de dopjes zorgen er voor dat de luchtstroom eerder "loslaat" en dat vermindert de weerstand. Vergelijkbaar met die ribbels die de Nederlandse schaatsers ooit op hun pakken hadden en die toen verboden werden.


nee hoor, ribbeltjes zijn er alleen maar omdat dat lekkerder voelt hoorde ik van Kim H.
 
Terug
Bovenaan Onderaan