om me eventjes netjes voor te stellen ik ben dus frits en ik heb pas mijn rijbewijs gehaald en ook een motor gekocht ik heb heel lang moeten wachten todat het zover was altijd schakelbrommer gereden maar daar gaat dit topic niet over.
ik heb dus een cbr600 pc19 en ben bezig hem te verbouwen tot een streetfighter
de ideen zijn als volgt ik heb een abm stuurtje wat risers gefreesd en een 2004 r1 kontje met dank aan opm! ook heb ik wat stalen goodridge leidingen maat laten maken omdat het stuur natuurlijk wat hoger is de rest van de kabels moet ik nog bestellen.op het moment ben ik bezig het subframe aan te passen of zeg maar totaal opnieuw te maken, en wat onderdelen bij elkaar sprokkelen
17-05-2007
nog 10 daagjes en dan word ik al weer 19 wat een oude zak word ik zeg het word eens tijd dat het project afgerond gaat worden. daarom heb ik een beroep gedaan op de spuiter ik ben nu alles flink aan het afwerken. en hopelijk deze week alles wegbrengen.
ok ik zag dat de server alle fotos er afgemikt heeft ik ben er niet zo handig mee dus ik post ze gewoon opnieuw: hier in chronologische volgorde
de eerste fotos van de ooo zoo mooie motor wat een oldie is het toch
even van de andere kant in mijn ogen een potentiele motor
hier al wat dingen gestript en inmiddels de schoeptol in het subframe gehad, zo even het kontje gepast en inmiddels wat risers gefreest op mijn stage abm stuurtje erop
wat koplampen erop gehangen voor het zicht opzich niet zo slecht maar ik vind ze persoonlijk wat groot en dat voorspatbord is ook niet echt alles
verdergaan strippen en het blok eronderuit, erg grappig was dat achter de rechterdraagarm van het blok nog een reservesleutel aan een stukje plakband hing. dat zijn wel leuke verassingen
even een leuk shotje hoe het erbij stond en met mijn koekblik op de achtergrond
het schone blokje wat ook wel een ontvettersbadje kan gebruiken. het blok liep overigens erg goed er was niets vreemds aan te horen.
het frame inmiddels aangepast en gepoedercoat zag er ergg netjes uit
en het blokje weer een frisse beurt verder dit was wel veel werk om het zo netjes te krijgen maar het is het zeker meer dan waard!
het blok en het frame klaar om gemonteerd te worden op mijn vlamnieuwe hefbrug
zo weer wat verder radiator erop kabelboom aangesloten en de kroonplaten gemonteerd
de stand van het zitje staat erg lekker tegenover de tank al zeg ik het zelf natuurlijk
na een lekker avontuurtje met wat schuurpapier en belgom. wat ingekorte vingertoppen overgehouden en: een mooi resultaat als je het mij vraagt!!
de velgen en de vork erin, ook zie je het nieuwe koelvloeistof reservoir.
het kontje met een panty bekleed en ingesmeerd met poly was ook heel ergg lekker werk. gelukkig heb ik wel meer met polyester gedaan in de brommertijd dus dit kwam nu zeer van pas.
een mooi gat eruit gehaald, om aan de binnenkant van de kont het zadel te bevestigen.
en alles verstevigd met wat matjes.
hier een mooie scherpe foto van de busjes die ik gebruikt heb om de oliekoelerslangen aan elkaar te verbinden. ik had eerst gewone cilindrische buisjes maar dit vertrouwde ik niet helemaal daarna die linkse gedraaid en dit werkt uitstekend ik durf er zelf aan te gaan hangen met de volle 65 kilo
op me stage een setje voetsteuntjes gedraaid. in plaats van die oude rubbere dingen
hier 2 ringen gedraaid en de vuldop. in de vuldop zat redelijk lastig schroefdraad om te zetten het was namelijk 14 gangen maar de diameter was niet helemaal volgens de tabel maar het is toch gelukt. de ringen heb ik eerst op maat gedraait en daarna op de freesbank gefreesd geboord en gezagen. hierna schroefdraad ering getapt en gepolijst.
dan ziet er zo uit.
hier zie je hoe de kont er vanonder uitziet hij lijkt veel te hoog doordat de motor op de bok staat, maar in real life is het echt Sweet!
nog een shotje
hier zie je het voorspatbord dat ik wat ingekort heb dit is tijdelijk totdat ik een de andere klaar heb.
inmiddels alle kabels erop, de gaskabels en de chokekabels heb ik mede dankzij de beste fietsemaker van hilvarenbeek gemaakt alles moest namelijk net wat langer vanwege het hogere stuur.
shotje van de lekkere bil
oja dit is geen demper maar gewoon een holle pijp tot veel genoegen van de buurvrouw hier heb k toch een weekend mee rondgereden dat was toch wel prettig
hij is ook mooi verkleurd net na het koppelstuk
nu ben ik bezig het zadel verder te vormen en alles klaar te maken voor de spuiter
ik heb dus een cbr600 pc19 en ben bezig hem te verbouwen tot een streetfighter
de ideen zijn als volgt ik heb een abm stuurtje wat risers gefreesd en een 2004 r1 kontje met dank aan opm! ook heb ik wat stalen goodridge leidingen maat laten maken omdat het stuur natuurlijk wat hoger is de rest van de kabels moet ik nog bestellen.op het moment ben ik bezig het subframe aan te passen of zeg maar totaal opnieuw te maken, en wat onderdelen bij elkaar sprokkelen
17-05-2007
nog 10 daagjes en dan word ik al weer 19 wat een oude zak word ik zeg het word eens tijd dat het project afgerond gaat worden. daarom heb ik een beroep gedaan op de spuiter ik ben nu alles flink aan het afwerken. en hopelijk deze week alles wegbrengen.
ok ik zag dat de server alle fotos er afgemikt heeft ik ben er niet zo handig mee dus ik post ze gewoon opnieuw: hier in chronologische volgorde
de eerste fotos van de ooo zoo mooie motor wat een oldie is het toch
even van de andere kant in mijn ogen een potentiele motor
hier al wat dingen gestript en inmiddels de schoeptol in het subframe gehad, zo even het kontje gepast en inmiddels wat risers gefreest op mijn stage abm stuurtje erop
wat koplampen erop gehangen voor het zicht opzich niet zo slecht maar ik vind ze persoonlijk wat groot en dat voorspatbord is ook niet echt alles
verdergaan strippen en het blok eronderuit, erg grappig was dat achter de rechterdraagarm van het blok nog een reservesleutel aan een stukje plakband hing. dat zijn wel leuke verassingen
even een leuk shotje hoe het erbij stond en met mijn koekblik op de achtergrond
het schone blokje wat ook wel een ontvettersbadje kan gebruiken. het blok liep overigens erg goed er was niets vreemds aan te horen.
het frame inmiddels aangepast en gepoedercoat zag er ergg netjes uit
en het blokje weer een frisse beurt verder dit was wel veel werk om het zo netjes te krijgen maar het is het zeker meer dan waard!
het blok en het frame klaar om gemonteerd te worden op mijn vlamnieuwe hefbrug
zo weer wat verder radiator erop kabelboom aangesloten en de kroonplaten gemonteerd
de stand van het zitje staat erg lekker tegenover de tank al zeg ik het zelf natuurlijk
na een lekker avontuurtje met wat schuurpapier en belgom. wat ingekorte vingertoppen overgehouden en: een mooi resultaat als je het mij vraagt!!
de velgen en de vork erin, ook zie je het nieuwe koelvloeistof reservoir.
het kontje met een panty bekleed en ingesmeerd met poly was ook heel ergg lekker werk. gelukkig heb ik wel meer met polyester gedaan in de brommertijd dus dit kwam nu zeer van pas.
een mooi gat eruit gehaald, om aan de binnenkant van de kont het zadel te bevestigen.
en alles verstevigd met wat matjes.
hier een mooie scherpe foto van de busjes die ik gebruikt heb om de oliekoelerslangen aan elkaar te verbinden. ik had eerst gewone cilindrische buisjes maar dit vertrouwde ik niet helemaal daarna die linkse gedraaid en dit werkt uitstekend ik durf er zelf aan te gaan hangen met de volle 65 kilo
op me stage een setje voetsteuntjes gedraaid. in plaats van die oude rubbere dingen
hier 2 ringen gedraaid en de vuldop. in de vuldop zat redelijk lastig schroefdraad om te zetten het was namelijk 14 gangen maar de diameter was niet helemaal volgens de tabel maar het is toch gelukt. de ringen heb ik eerst op maat gedraait en daarna op de freesbank gefreesd geboord en gezagen. hierna schroefdraad ering getapt en gepolijst.
dan ziet er zo uit.
hier zie je hoe de kont er vanonder uitziet hij lijkt veel te hoog doordat de motor op de bok staat, maar in real life is het echt Sweet!
nog een shotje
hier zie je het voorspatbord dat ik wat ingekort heb dit is tijdelijk totdat ik een de andere klaar heb.
inmiddels alle kabels erop, de gaskabels en de chokekabels heb ik mede dankzij de beste fietsemaker van hilvarenbeek gemaakt alles moest namelijk net wat langer vanwege het hogere stuur.
shotje van de lekkere bil
oja dit is geen demper maar gewoon een holle pijp tot veel genoegen van de buurvrouw hier heb k toch een weekend mee rondgereden dat was toch wel prettig
hij is ook mooi verkleurd net na het koppelstuk
nu ben ik bezig het zadel verder te vormen en alles klaar te maken voor de spuiter
Laatst bewerkt: