fritskes 600 project!

fritskes

Die hard MF'er
13 aug 2005
315
0
diessen
om me eventjes netjes voor te stellen ik ben dus frits en ik heb pas mijn rijbewijs gehaald en ook een motor gekocht ik heb heel lang moeten wachten todat het zover was altijd schakelbrommer gereden maar daar gaat dit topic niet over.

ik heb dus een cbr600 pc19 en ben bezig hem te verbouwen tot een streetfighter
de ideen zijn als volgt ik heb een abm stuurtje wat risers gefreesd en een 2004 r1 kontje met dank aan opm! ook heb ik wat stalen goodridge leidingen maat laten maken omdat het stuur natuurlijk wat hoger is de rest van de kabels moet ik nog bestellen.op het moment ben ik bezig het subframe aan te passen of zeg maar totaal opnieuw te maken, en wat onderdelen bij elkaar sprokkelen

17-05-2007
nog 10 daagjes en dan word ik al weer 19 wat een oude zak word ik zeg het word eens tijd dat het project afgerond gaat worden. daarom heb ik een beroep gedaan op de spuiter ik ben nu alles flink aan het afwerken. en hopelijk deze week alles wegbrengen.
ok ik zag dat de server alle fotos er afgemikt heeft ik ben er niet zo handig mee dus ik post ze gewoon opnieuw: hier in chronologische volgorde

de eerste fotos van de ooo zoo mooie motor wat een oldie is het toch :P
cbr%20600%20proj%20foto1.JPG

even van de andere kant in mijn ogen een potentiele motor
cbr%20600%20proj%20foto2.JPG


hier al wat dingen gestript en inmiddels de schoeptol in het subframe gehad, zo even het kontje gepast en inmiddels wat risers gefreest op mijn stage abm stuurtje erop
cbr%20600%20proj%20foto3.JPG


wat koplampen erop gehangen voor het zicht opzich niet zo slecht maar ik vind ze persoonlijk wat groot en dat voorspatbord is ook niet echt alles
cbr%20600%20proj%20foto4.JPG


verdergaan strippen en het blok eronderuit, erg grappig was dat achter de rechterdraagarm van het blok nog een reservesleutel aan een stukje plakband hing. dat zijn wel leuke verassingen |(
cbr%20600%20proj%20foto5.JPG


even een leuk shotje hoe het erbij stond en met mijn koekblik op de achtergrond 8-)
cbr%20600%20proj%20foto6.JPG


het schone blokje }) wat ook wel een ontvettersbadje kan gebruiken. het blok liep overigens erg goed er was niets vreemds aan te horen.
cbr%20600%20proj%20foto7.JPG


het frame inmiddels aangepast en gepoedercoat zag er ergg netjes uit :9
cbr%20600%20proj%20foto8.JPG


en het blokje weer een frisse beurt verder *D dit was wel veel werk om het zo netjes te krijgen maar het is het zeker meer dan waard!
cbr%20600%20proj%20foto9.JPG


het blok en het frame klaar om gemonteerd te worden op mijn vlamnieuwe hefbrug
cbr%20600%20proj%20foto10.JPG


zo weer wat verder radiator erop kabelboom aangesloten en de kroonplaten gemonteerd
cbr%20600%20proj%20foto11.JPG


de stand van het zitje staat erg lekker tegenover de tank :P al zeg ik het zelf natuurlijk
cbr%20600%20proj%20foto12.JPG


na een lekker avontuurtje met wat schuurpapier en belgom. wat ingekorte vingertoppen overgehouden en: een mooi resultaat als je het mij vraagt!! :9~
cbr%20600%20proj%20foto18.JPG


de velgen en de vork erin, ook zie je het nieuwe koelvloeistof reservoir.
cbr%20600%20proj%20foto13.jpg


het kontje met een panty bekleed en ingesmeerd met poly was ook heel ergg lekker werk. gelukkig heb ik wel meer met polyester gedaan in de brommertijd dus dit kwam nu zeer van pas.
cbr%20600%20proj%20foto14.jpg


een mooi gat eruit gehaald, om aan de binnenkant van de kont het zadel te bevestigen.
en alles verstevigd met wat matjes.
cbr%20600%20proj%20foto15.jpg


hier een mooie scherpe foto van de busjes die ik gebruikt heb om de oliekoelerslangen aan elkaar te verbinden. ik had eerst gewone cilindrische buisjes maar dit vertrouwde ik niet helemaal daarna die linkse gedraaid en dit werkt uitstekend ik durf er zelf aan te gaan hangen met de volle 65 kilo :Y
cbr%20600%20proj%20foto16.JPG


op me stage een setje voetsteuntjes gedraaid. in plaats van die oude rubbere dingen
cbr%20600%20proj%20foto17.JPG



hier 2 ringen gedraaid en de vuldop. in de vuldop zat redelijk lastig schroefdraad om te zetten het was namelijk 14 gangen maar de diameter was niet helemaal volgens de tabel maar het is toch gelukt. de ringen heb ik eerst op maat gedraait en daarna op de freesbank gefreesd geboord en gezagen. hierna schroefdraad ering getapt en gepolijst.
cbr%20600%20proj%20foto19.jpg


dan ziet er zo uit.
cbr%20600%20proj%20foto20.jpg


hier zie je hoe de kont er vanonder uitziet hij lijkt veel te hoog doordat de motor op de bok staat, maar in real life is het echt Sweet!
cbr%20600%20proj%20foto21.jpg


nog een shotje
cbr%20600%20proj%20foto22.jpg


hier zie je het voorspatbord dat ik wat ingekort heb dit is tijdelijk totdat ik een de andere klaar heb.
cbr%20600%20proj%20foto23.jpg


inmiddels alle kabels erop, de gaskabels en de chokekabels heb ik mede dankzij de beste fietsemaker van hilvarenbeek gemaakt *D alles moest namelijk net wat langer vanwege het hogere stuur.
cbr%20600%20proj%20foto24.jpg


shotje van de lekkere bil ;)
cbr%20600%20proj%20foto25.jpg


oja dit is geen demper maar gewoon een holle pijp tot veel genoegen van de buurvrouw 8-) hier heb k toch een weekend mee rondgereden dat was toch wel prettig })
hij is ook mooi verkleurd net na het koppelstuk
cbr%20600%20proj%20foto26.jpg


nu ben ik bezig het zadel verder te vormen en alles klaar te maken voor de spuiter
 
Laatst bewerkt:
er komt natuurlijk wel een ander koplampkapje op dit was even omdat het anders erg kaal was en het spatbord idem
full
 
erg grappig kom ik er van de week achter dat er nog een extra sleutel bij de motor zat de vorige eigenaar had hem met een plakbandje aande rechter bloksteunarm(wat een woord :+ ) gehangen daar ben ik dus echt pas achter gekomen nadat het blok en al er al uit was |(

gr fritskes
 
Laatst bewerkt:
strabeco in tilburg, eurotje of 120 ben je klaar! wel even zelf je balhoofd dichtmaken en overal boutjes indraaien

leveren goed werk!
 
dankje, is dat ook met a brug dat is zeker niet duur dan! hoe heb je dat gedaan met je framenr ?
 
framenummer blijft gewoon zichtbaar, en volgens mij was dat doen incl abrug ja weet ik niet meer zeker..
 
He Fritsje, druk bezig zie ik ;), woorom zet je je shop der nie bij jo... dan hebben we een id wa et ongeveer moe worden :9, en als je hulp nodig hebt, geeft en gil he.

Me zx heeft btw plat gelegen, zalk er ok mar en SF van maken -O- :X
 
he ja je hebt je zx6 idd lekker lullig geparkeerd zo op zijn zijkant!

haha, net bezig geweest met het frame wat beugeltjes erbij gemaakt voor de elektra en de accu enzz.. hopelijk morgenavond afmaken dan kan het gecoat worden

gr fritskes
 
Na mijn stage van 10 maanden op zee, komt er oko echt een cbr600!!!!
Vind het echt 1 van de gaafste fietsen om een fighter van te bouwen :9~

Begint er echt gaaf uit te zien, mooi hoe het kontje staat en de koplampen erop laten!!
Ik hou je topic in de gaten ben benieuwd hoe je bike wordt!

Greetz Mark
 
weer een update,
vanmiddag nog wat kunnen draaien op me stage. heb het gekartelt voor wat extra grip

P1150129.JPG


ik ben nog niet helemaal uit hoe de kleur moet gaan worden als jullie ideeen hebben zijn die natuurlijk altijd welkom. .

gr fritskes *D
 
Laatst bewerkt:
Ik moest hier reageeren fritskes, dus bij deze.

@ fritskes
Ja die is er idd van af, maar al had ik die er op had ik er volgens mij weinig aan gehad. Volgens mij word de exup klep geregeld door de cdi al weet ik dit niet zeker.
En ja het kost idd ook wel iets topvermogen, maar wat je er mee aan gewicht wind is enorm. En het topvermogen intresseert me ook niet zo zeer.
Hij heeft genoeg pk'atjes voorlopig. Moet er waarschijnlijk toch wel erg aan wenen om met zo'n bak vermogen te rijden.
Dat cbr 600 project topic zie ik zo snel niet, als ik het tegen kom post ik het daar ook nog wel een keer.
 
Laatst bewerkt:
weer een update,
ik ben druk bezig geweest met mijn stage heb nog wat kleine dingetjes gemaakt zoals een nippel voor op mijn koelvloeistof reservoir en wat beugeltjes. omdat het weer er ook niet zo naar staat is het blok ook nog niet helemaal gespoten dus dat schiet niet zo op maar, ik ben nu klaar met mijn stage dus de schoolperiode begint weer dus dat staat voor overvloed aan tijd! :P

gr fritskes *D

vanmorgenvroeg het frame weer opgehaald bij de coater
mf4frame.jpg
 
Laatst bewerkt:
weer een update,
ik ben druk bezig geweest met mijn stage heb nog wat kleine dingetjes gemaakt zoals een nippel voor op mijn koelvloeistof reservoir en wat beugeltjes. omdat het weer er ook niet zo naar staat is het blok ook nog niet helemaal gespoten dus dat schiet niet zo op maar, ik ben nu klaar met mijn stage dus de schoolperiode begint weer dus dat staat voor overvloed aan tijd! :P

gr fritskes *D

vanmorgenvroeg het frame weer opgehaald bij de coater
[afbeelding]


wat mooi zeg je frame en brug

erggggggggggggg cool

wat was jij nou kwijt voor het coaten???

gr stefan
 
wat mooi zeg je frame en brug

erggggggggggggg cool

wat was jij nou kwijt voor het coaten???

gr stefan


120 euries, het is echt heel netjes gedaan ik heb ook een paar beugeltjes afgeslepen van de kuipdelen daar is ook echt niets meer van de te zien, heb je dat spatbord en die bugspoiler nog?! dan heb ik daar wel intresse in

gr fritskes *D
 
ziet er erg goed uit dat frame *O*
de mijne is iet amateuristischer gedaan moet ik zeggen :+ hahaha
doe zo voort, ik blijf volgen
 
120 euries, het is echt heel netjes gedaan ik heb ook een paar beugeltjes afgeslepen van de kuipdelen daar is ook echt niets meer van de te zien, heb je dat spatbord en die bugspoiler nog?! dan heb ik daar wel intresse in

gr fritskes *D


ik heb je gemaild toch ??????

gr stefan
het gaat om het ducati voorspatbord toch???
 
ik heb je gemaild toch ??????

gr stefan
het gaat om het ducati voorspatbord toch???

jah klopt helemaal, je hebt weer een mail terug!

Ik heb het frame laten powdercoaten bij stralerij boxtel. te boxtel dus
ik denk dat het wat goedkoper was om dat ze meerdere frames en dingen deden in een keer in de kleur zwart. er hingen ook wat puchjes en een brik frame ook volgens mij.
 
op het moment zit ik een beetje te wachten tot ik me blok af kan spuiten heb wel al een begin gemaakt aan me velgen die ik ga polijsten
@masterZ
het spatbord is binnen,. alleen ik denk dat het met de post gebeurd is maar hij is over de volledige lengte gescheurd. even kijken of ik er nog wat van kan fixen

gr fritskes *D
 
zo dit ziet er ook goed uit :o
zwart frame staat ook nog op me verlanglijstje :Y is erg strak!

een vraag over jouw 25 kw gebeuren, ik zit er zelf namelijk ook mee opgescheept. hoe rijdt je motor met deze plaatjes? mijne zien er namelijk precies het zelfde uit maar mijn motor rijdt er echt bagger mee ik ben benieuwd naar jouw motorprestaties...

en waar laat je je draadboom die normaal achter je topkuip zit?

suc6 met je project verder en zal hem zeker in de gaten houde!

grtz
vincent
 
Terug
Bovenaan Onderaan