frustratie met rijschool

18 apr 2005
44
0
zuid limburg
na goed en overwegend gezocht te hebben naar een goede rijschool, kwam ik uit bij een grote rijschool.

Na het nemen van een proefles werd een lesindicatie gegeven van 14 á 16 lessen.
Ik blij dus.
De eerste les die daarop volgde, stopte ik op een 80 km weg (we waren 5 min op weg) voor een rood stoplicht.
Ik sta stil en de instructeur die met de auto volgde, had het niet in de gaten en is met een behoorlijke snelheid (zonder remmen?) op mij ingeklapt.
Gevolg: Motor totall-loss, auto behoorlijke schade, ik kapotte kleding, gekneusde delen en geschuurde plekken, en wat nekpijn.
(ben al in behandeling vanwege whiplash door andere aanrijding buiten mijn schuld.)

Een minder leuk begin dus, maarja iedereen kan fouten maken.
Misschien was het aanbieden van een gratis lespakket leuk geweest, maar daar hoorde ik niets over.
Ik heb zelf aangegeven de kleding graag vergoed te zien.
Helaas doet de verzekering van de rijschool nu moeilijk, aangezien de motor en auto van de rijschool op één polis staan, en onderlinge aanrijdingen niet gedekt worden :X
Niet mijn probleem, maar dat van hun dat weet ik maar het maakt het er niet makkelijker op.

Verder ging het lessen goed, aardige instructeurs, vriendelijk personeel.
Na enkele lessen ben ik na 4 weken tijd (afgelopen donderdag) voor mijn AVB opgeweest, deze heb ik gehaald. *D
Theorie heb ik ook binnen, dus ik d8, nog 4 weekjes w88 op de aanvraag praktijk en dan :]

Na met de rijschool gebeld te hebben voor de aanvraag, krijg ik te horen dat er pas 16 augustus (over 2,5 maand dus!) pas plek is :r
De motor staat al klaar, de kleding heb ik, ik vind deze lange wachttijd voor een grote rijschool die genoeg plaatsen kan inkopen onacceptabel.
Vandaar ben ik meteen rond gaan vragen bij andere rijscholen, en vrijwel meteen heb ik er één gevonden waarbij ik na enkele lessen al op 1 juli a.s. opkan :}

Dit heb ik dus mijn huidige rijschool doorgegeven, zodat ze weten dat ik naar de concurrent zal overstappen als ik niet eerder op examen kan.
Als reactie kreeg ik wel rekening te moeten houden met het betalen van annuleringskosten als ik het examen van 16 augustus bij hun niet wilde volgen |(
Dit terwijl ik telefonisch alleen heb gesproken over beschikbare datums, en er in de voorwaarden van de rijschool staat dat er voor het aanvragen van een examen van te voren betaald dient te worden, dit heb ik nog niet gedaan.
Ze hebben me wel een factuur gestuurd, maar deze heeft een 75 euro te hoog bedrag dus is ook niet rechtsgeldig :+

Ze hebben dus geen poot om op te staan willen ze annuleringskosten in rekening brengen...en als ze het besluiten wel te doen komt de naam van de rijschool hier en op vele andere site's te staan })
Ik betaal niks.

Maarja ik ga dus nu naar die andere rijschool een afspraak maken voor een nieuwe intake-les en dan kan ik op 1 juli op 8-) ipv 16 augustus.

Wat is nu eigenlijk het moraal van dit verhaal?
Geen idee moest ff :r
Kijk in ieder geval goed uit waar je gaat lessen en vraag van te voren wanneer er examendatums vrij zijn!
En check je spiegels bij stoplichten :+
 
En check je spiegels bij stoplichten :+

Kijk het voordeel....mensen in leswagens kunnen meestal niet rijnden (behalve van je rijschool, althans die zouden dat moeten kunnen) en daar ben jij nu extra op bedacht. Als jij in de spiegel een lesauto ziet als je stilstaat voor het stoplicht, zal je extra attend zijn! :+

Maaruh succes met je VD :)
 
Hmmmm, waarom is dat toch dat zodra een bedrijf of organisatie groter begint te worden, ze steeds minder service en klantvriendelijkheid gaan vertonen?
Zoals je het verhaal hier typt vind ik het nergens op lijken zoals ze met je omgaan. Ik neem aan dat de instructeur (of misschien instructrice?) die je aanreed wel heel uitvoerig verontschuldigingen heeft aangeboden? Ze hadden inderdaad wel wat gratis lessen mogen aanbieden na zo'n knullig incident. Zo'n fout verwacht je niet van een rijschoolhouder.
Verder kan ik je ook niet van advies dienen, hoop dat het allemaal goedkomt en je strax in een keer je RBW haalt! :) Daarna ben je al die ellende zo weer vergeten en dan wordt dit een verjaardagverhaal: "Heb ik jullie al verteld dat ik aangereden was door een lesauto?" :+
 
De hele afhandeling van de aanrijding vind ik al niet erg correct klinken.
Maar wat die examendatum betreft, ik neem aan dat ze wel meer data hebben gereserveerd voor examens, dat is heel gebruikelijk.
En mochten ze er inderdaad zelf geen meer hebben dan kunnen ze toch makkelijk met een andere rijschool van datum ruilen?
Dat beetje service mogen ze je wel bieden lijkt me na zo'n voorval?
 
Kom op..... juicy details: WELKE RIJSCHOOL IS HET???

*D

By the weg.... iedere motorrijschool waarbij de instrukteur in een koekblik achter je aanrijdt valt bij mij in de catogorie: K*T-RIJSCHOOL!

:X
 
ik ben het helemaal met jullie eens, ik heb de rijschool ook verteld als ik geen eerdere datum kon krijgen, ik zou overstappen naar de concurrent...
Had helaas geen effect, alleen wat gezeur over annuleringskosten als ik het examen niet bij hun deed op 16 aug |(

Ik heb er nu een waar ik na het volgen van een nieuwe intake en lessen op 1 juli opkan, ik hoop dat ze bij die nieuwe school tijdens de intake het aantal lessen laag houden (=kosten)
Als we het dan eens zijn over het aantal lessen, kan ik 1 juli al op :}

En die instructeur neem ik ook niets kwalijk, het personeel ook niet.
De instructeur heeft nog vaker gebeld hoe het ging en was best betrokken.
Het is gewoon de werkwijze/beleidvoering van de rijschool waar ik me aan irriteer.
Ook had ik wel verwacht dat de directeur op zn minst eens zou bellen of iets deed.
Het personeel staat ook gewoon met lege handen...al schoot die opmerking van annuleringskosten me wel het verkeerde keelgat in.

Ik hoop dat ik a.s. maandag meer weet hoeveel lessen ik nog moet nemen bij die andere rijschool, als dit meevalt dan ga ik daar lekker rijden en op examen. :]
 
Kom op..... juicy details: WELKE RIJSCHOOL IS HET???

*D

By the weg.... iedere motorrijschool waarbij de instrukteur in een koekblik achter je aanrijdt valt bij mij in de catogorie: K*T-RIJSCHOOL!

:X

:^


Motor instructeurs die in koekblik achter je aan rijden, daar leer je dus echt 3 keer minder van... |(
 
Rijschool zou zich diep, dieper, diepst moeten schamen voor moeilijk doen over de afhandeling van die schade op die manier. Eindelijk eens iemand die niet moeilijk doet dat ie nu weer extra last heeft van lichamelijke ongemakken en daar geld voor wil zien en dan gaan hun moeilijk doen over wat te vergoeden kleding ???

Zwaar schandalig !!!!!!

Als alles exact zo gelopen is als dat jij hier nu zegt O-)
 
GRRRRRR nog meer frustratie!!!!!

Mijn huidige rijschool belde me net op, ze konden het examen van 16 augustus verplaatsten naar 02 augustus...al een verbetering dus.

Maar toch vind ik dat nog erg ver weg, zeker nu ik weet dat ik ook 01 juli bij een ander kan.
Ik heb het voorgelegd aan mijn huidige rijschool, dat zij proberen dat examen van 1 juli van de andere rijschool over te kopen.
Ik heb er niet veel vertrouwen in dat dit gaat lukken, zoals er gereageerd werd, omdat die examens zo gewild zijn.
Meteen erna werd mij medegedeeld dat de annuleringskosten 100 euro zouden bedragen, ja dat is makkelijk geld verdienen hahaha. :z
Er werd mij nu inderdaad medegedeeld wat ik zelf al zei, zij konden ook niet meer voor me doen omdat dat de zin van de baas was.
Ik heb gevraagd of die leuke baas dan eens contact met mij wil opnemen...en dat zou ze doorgeven.
Ik ben benieuwd wanneer ie belt, ik verwacht dit fatsoenlijk wordt afgehandeld, want dit is te belachelijk voor woorden, aangereden worden en dan nog geen cent zien en daarna moeilijk doen over annuleringskosten, terwijl ze zelf zeggen hoe gewild die examens zijn en ze die echt wel aan een ander verkocht krijgen, al helemaal omdat ie pas over 2,5 maand wordt afgenomen.

wat zou een advertentie in de landelijke krant kosten met "(naam rijschool) is :( "

:+
 
Een instructeur die achter je in z'n koekblik zit.....pak de motor blinde vink :(
 
Je moet gewoon dreigen met een schilmesje, dan kan het ineens wel. Ja inderdaad geweld is de enige oplossing! :P

;)


Ik heb mijn rijbewijs al dus wat kan mij het schelen? Gewoon 1 juli afrijden bij die andere rijschool.
 
GRRRRRR nog meer frustratie!!!!!

Mijn huidige rijschool belde me net op, ze konden het examen van 16 augustus verplaatsten naar 02 augustus...al een verbetering dus.

Maar toch vind ik dat nog erg ver weg, zeker nu ik weet dat ik ook 01 juli bij een ander kan.
Ik heb het voorgelegd aan mijn huidige rijschool, dat zij proberen dat examen van 1 juli van de andere rijschool over te kopen.
Ik heb er niet veel vertrouwen in dat dit gaat lukken, zoals er gereageerd werd, omdat die examens zo gewild zijn.
Meteen erna werd mij medegedeeld dat de annuleringskosten 100 euro zouden bedragen, ja dat is makkelijk geld verdienen hahaha. :z
Er werd mij nu inderdaad medegedeeld wat ik zelf al zei, zij konden ook niet meer voor me doen omdat dat de zin van de baas was.
Ik heb gevraagd of die leuke baas dan eens contact met mij wil opnemen...en dat zou ze doorgeven.
Ik ben benieuwd wanneer ie belt, ik verwacht dit fatsoenlijk wordt afgehandeld, want dit is te belachelijk voor woorden, aangereden worden en dan nog geen cent zien en daarna moeilijk doen over annuleringskosten, terwijl ze zelf zeggen hoe gewild die examens zijn en ze die echt wel aan een ander verkocht krijgen, al helemaal omdat ie pas over 2,5 maand wordt afgenomen.

wat zou een advertentie in de landelijke krant kosten met "(naam rijschool) is :( "

:+

Je hebt echt nog geen cent gehad :?

Dan zou ik maar eens actie ondernemen, echt wel dat die gasten netjes die spullen gaan vergoeden |( |(
 
nee nog geen cent gezien...
er is mij verteld dat ik het wel krijg maar dat het wat langer duurt omdat de verzekering moeilijk deed.
Ervaring met verzekeringen heb ik dus ik maak me er niet zo druk over, dat duurt gewoon lang.
Ook wilde ik als laatste "ruzie" met de rijschool, omdat hun nou eenmaal meer macht hebben dan jijzelf hebt.
Ik had zoiets; eerst dat papiertje, dan komt de schade-afhandeling met al het getouwtrek erna wel.

Straks belt als het goed is de directeur van de rijschool, kan ik het voor het eerst allemaal eens met hem bespreken.
Ik heb hem nog nooit gesproken, ook niet over de aanrijding, en dat vind ik best vreemd.
Hij had toen best even contact met me kunnen zoeken, hij moet ervan afweten als er opeens een lesmotor en lesauto mist :z

Wat ik me nu realiseer, is dat er gezegd is dat de verzekering niet uitbetaalde omdat auto+motor op één polis staan...
De auto is wel al gerapareerd en er staat ook een splinternieuwe motor 0-)
Ik neem aan dat de verzekering dat betaald heeft...dus waarom dan niet mijn kleding? en misschien een vergoeding voor de blijvende littekens?
Ik ga die ruzie nu niet uit de weg, die directeur wil ik nu wel eens spreken...
er klopt geen zak van.

Na die aanrijding vind ik dat ze me best wat verschuldigd zijn als rijschool. B|
 
hij woont in zuid-limburg, Bruinsma zit nog altijd in Utrecht B|

:+

[me]Loesje denkt dat jij daar slechte ervaringen mee hebt :P [/me]
 
hij woont in zuid-limburg, Bruinsma zit nog altijd in Utrecht B|

:+

[me]Loesje denkt dat jij daar slechte ervaringen mee hebt :P [/me]

Nee.... ben altijd naar de kleine zelfstandiger gegaan. Al die GROTE jongens doen mij niet zoveel. Maar goed.... Zuid-Limburg... effe de zoekfunktie gebruiken.

I'll be back... })
 
nee nog geen cent gezien...
er is mij verteld dat ik het wel krijg maar dat het wat langer duurt omdat de verzekering moeilijk deed.
Ervaring met verzekeringen heb ik dus ik maak me er niet zo druk over, dat duurt gewoon lang.
Ook wilde ik als laatste "ruzie" met de rijschool, omdat hun nou eenmaal meer macht hebben dan jijzelf hebt.
Ik had zoiets; eerst dat papiertje, dan komt de schade-afhandeling met al het getouwtrek erna wel.

Straks belt als het goed is de directeur van de rijschool, kan ik het voor het eerst allemaal eens met hem bespreken.
Ik heb hem nog nooit gesproken, ook niet over de aanrijding, en dat vind ik best vreemd.
Hij had toen best even contact met me kunnen zoeken, hij moet ervan afweten als er opeens een lesmotor en lesauto mist :z

Wat ik me nu realiseer, is dat er gezegd is dat de verzekering niet uitbetaalde omdat auto+motor op één polis staan...
De auto is wel al gerapareerd en er staat ook een splinternieuwe motor 0-)
Ik neem aan dat de verzekering dat betaald heeft...dus waarom dan niet mijn kleding? en misschien een vergoeding voor de blijvende littekens?
Ik ga die ruzie nu niet uit de weg, die directeur wil ik nu wel eens spreken...
er klopt geen zak van.

Na die aanrijding vind ik dat ze me best wat verschuldigd zijn als rijschool. B|

Gaat helemaal nergens over, als een chauffeur van een bedrijf een ander voertuig van hetzelfde bedrijf in elkaar rijdt kan ik me niet voorstellen dat de verzekering dat niet zou dekken. Maar goed, als dat al zo zijn zijn, dan blijft er altijd nog een benadeelde over: JIJ.
Iemand zo aanrijden kun je toch echt wel een onrechtmatige daad noemen, dus niks moeilijk doen, zij zijn gewoon aansprakelijk te stellen voor de door jou geleden schade. Sterker nog, als er politie aanwezig zou zijn geweest zou het in de genoemde omstandigheden niet echt heel er vreemd zijn om PV op te maken tegen die achteroprijder.

Blijvende littekens ook nog :? En zij maar moeilijk doen :? :?
Schandalig, je bent veel te soft voor ze, terwijl ze je gewoon ronduit schandalig bahendelen.
Zoek eens contact met een letselschade-advocaat. Die maakt gehakt van ze !!!!
Of geef iig aan tegenover die directeur dat je voornemens bent dat te gaan doen ;)

Ik ben helemaal niet voor dat soort oplossingen, maar als alles wat je hier post ook idd exact zo gelopen is zou deze rijschool toch echt geen kadotje moeten krijgen op 5 december B| B|
 
--------------------------------------------------------------------------------


Beel Autorijschool van der Sluijs
Langeweide 28, 6191 ES Beel

--------------------------------------------------------------------------------


Berg en Terblijt Autorijschool AWT
Gondulphusstraat 16, 6325 BS Berg en Terblijt

--------------------------------------------------------------------------------


Bunde Autorijschool Lassauw
Beukenlaan 82, 6241 AM Bunde

--------------------------------------------------------------------------------


Bunde DrivingPoint
Prins Willem Alexanderlaan 19, 6241 GL Bunde

--------------------------------------------------------------------------------


Geleen Autorijschool m.j.he van der Sande
Lotharinge 7, 6162 KK Geleen

--------------------------------------------------------------------------------


Geleen Verkeersschool Kuiper
Nachtegaalstraat 47, 6165 BJ Geleen

--------------------------------------------------------------------------------


Geleen Verkeersschool Limburg
Lisstraat 10, 6164 CD Geleen

--------------------------------------------------------------------------------


Heerlen ALPHA
Ganzeweide 169, 6413 GD Heerlen

--------------------------------------------------------------------------------


Horn Verkeersschool Harrie van Hout
Bergerweg 35 c, 6085 AT Horn

--------------------------------------------------------------------------------


Kerkrade Autorijschool Ton Keulen
Nieuwstraat 127, 6462 GR Kerkrade

--------------------------------------------------------------------------------


Klimmen Autorijschool Richard Starmans
Bourgondie 3, 6343 DC Klimmen

--------------------------------------------------------------------------------


Landgraaf Autorijschool Leo Cremers
VivaldiPassage 12, 6371 LL Landgraaf

--------------------------------------------------------------------------------


Landgraaf Autorijschool Zuid-Limburg
Rechtstraat 1, 6374 XH Landgraaf

--------------------------------------------------------------------------------


Landgraaf Rijschool Futura
Prem 4, 6372 MX Landgraaf

--------------------------------------------------------------------------------


Maastricht Auto- en Motorrijschool Ludie
Dr. Schaepmanstraat 50 a, 6224 TW Maastricht

--------------------------------------------------------------------------------


Maastricht Autorijschool Mat Zeegers
Henisstraat 18, 6215 KK Maastricht

--------------------------------------------------------------------------------


Maastricht Autorijschool WMS
7 januaristraat 33, 6227 BB Maastricht

--------------------------------------------------------------------------------


Maastricht Cordewener Verkeersschool
Galjoenweg 65, 6222 NT Maastricht

--------------------------------------------------------------------------------


Roggel Frits Verstappen
Koppelstraat 37, 6088 EN Roggel

--------------------------------------------------------------------------------


Steijl Motorrijschool Vos
Heijskampstraat 40, 5935 VE Steijl

--------------------------------------------------------------------------------


Susteren Verkeersschool Keijbeck
Oude Rijksweg Noord 62a, 6114 JG Susteren

--------------------------------------------------------------------------------


Venlo Autorijschool André Deneer *
Eendenstraat 63, 5912 VG Venlo

--------------------------------------------------------------------------------


Weert Autorijschool Hans Smorenberg


ZIT IE HIER SOMS BIJ???

})
 
Terug
Bovenaan Onderaan