frustratie motorpak lees en huiver!!!!!!

edraket

MF veteraan
12 dec 2001
10.143
0
wijk bij duurstede
stond er enkele weken geleden niet in de MOTO73 een artikel over service binnen DUCATI Benelux???

lees en huiver.

In najaar 2000 koop ik bij affetto een gloedjenieuw Dainese foggy replica overall, merchandising van Ducati en geleverd via de importeur Ducati Benelux.
Afgelopen jaar begon in de witte vlakken de verf spontaan los te laten, dus ik met mijn pak (adviesprijs fl.3300,=) terug naar affetto. Leo belt meteen en zegt dat het pak terug wordt gestuurd naar Italie. Dus in Oktober mijn pak naar Italie, in Januari dit jaar, nadat Ducati Benelux meerdere malen tegen Leo heeft verteld dat ze er volop mee bezig zijn, besluit Leo zelf maar eens bij de fabriek te informeren. Daar wordt verteld dat er inderdaad een pak ligt, maar ze niet weten wat daarmee moet gebeuren, omdat dit niet hun probleem is, maar bij Dainese moet worden opgelost. Dus pak terug naar Nederland, en vanuit Nederland weer naar Italie (Dainese dus) dacht ik. Niet dus. Ducati Benelux zegt dat zij dit zullen regelen, dus gaat het pak naar Ducati Benelux. Vandeweek weer eens geinformeerd hoe het met mijn pak zit, blijkt dit nog in Nederland te zijn omdat Ducati Benelux ineens bij Leo om een rekening begint te zeuren. :j :j :j :j
Zijn ze GVD helemaal zot geworden bij Ducati. Koop je een pak van 3 ruggen, en als er dan iets mee is, dan zijn ze nergens thuis om garantie af te geven. We zijn ondertussen bijna een half jaar verder, en er is dus nog steeds nix gebeurd. En ze zijn niet bepaald coulant bij Ducati Benelux. Om het pak nu nog te laten opsturen zie ik ook niet zitten, want dan kan ik er wel naar fluiten dit jaar.

wat denken jullie wat ik het beste zou kunnen doen.
 
:j :j Voor Ducati Nederland :j :j

Als wraak je Duc verkopen en een veel mooiere Falco kopen en vertellen dat je niets meer aan je pak hebt en dat je je geld terug wil.

Opgelost!
 
Pak ophalen en naar Ducati Benelux zelf gaan. Met bon en de hele shit en dan flink gaan zeiken. Denk dat je dan in no-time geholpen word })
 
Ik heb ooit eens zo'n zeikverhaal met Siemens gehad. Duurde ook eeuwen, totdat ik er (via m'n rechtsbijstand verzekering) een jurist op af stuurde. Toen was het zo voor elkaar *D
 
Heel simpel, garantie wordt afgehandeld door bedrijf waar pak gekocht is en betaald, uit jouw verhaal maak ik op, Affetto.

Waar de leverancier van het pak zijn garantie van daan haalt is jouw probleem niet. Jij heb niks met Ducati Benelux te maken, maar alleen met de winkel waar je hem gekocht heb.

Zelfde meegemaakt met Laser uitlaat, terug gestuurd Laser, zij vonden dat het niet onder garantie viel, dealer (van Wijk) :} wel, heeft mij nieuwe uitlaat gegeven, hij ging het wel met Laser regelen, hoefde ik niet op te wachten.
Zo hoort het, en niet anders.
 
Laatst bewerkt:
Heel simpel, garantie wordt afgehandeld door bedrijf waar pak gekocht is en betaald, uit jouw verhaal maak ik op, Affetto.

Waar de leverancier van het pak zijn garantie van daan haalt is jouw probleem niet. Jij heb niks met Ducati Benelux te maken, maar alleen met de winkel waar je hem gekocht heb.

Zelfde meegemaakt met Laser uitlaat, terug gestuurd Laser, zij vonden dat het niet onder garantie viel, dealer (van Wijk) :} wel, heeft mij nieuwe uitlaat gegeven, hij ging het wel met Laser regelen, hoefde ik niet op te wachten.
Zo hoort het, en niet anders.

:^
 
Ligt waarschijnlijk toch aan Ducati benelux want ik heb heel goede ervaringen qua garantie met Dainesse
Ben 3x mee gevallen sinds ik het hebm er waren enkel naden aan het lossen, binne gestuurd (pak was toen meer dan4 jaar oud) GRATIS gefikst op 3 weken
dus :} Dainesse
en :j Ducati
 
Heel simpel, garantie wordt afgehandeld door bedrijf waar pak gekocht is en betaald, uit jouw verhaal maak ik op, Affetto.

Waar de leverancier van het pak zijn garantie van daan haalt is jouw probleem niet. Jij heb niks met Ducati Benelux te maken, maar alleen met de winkel waar je hem gekocht heb.

Klopt als een bus. Een soort gelijke reactie staat er regelmatig in de consumentengids. Affetto moet het oplossen.
 
Ligt waarschijnlijk toch aan Ducati benelux want ik heb heel goede ervaringen qua garantie met Dainesse
Ben 3x mee gevallen sinds ik het hebm er waren enkel naden aan het lossen, binne gestuurd (pak was toen meer dan4 jaar oud) GRATIS gefikst op 3 weken
dus :} Dainesse
en :j Ducati

Wat is dat nou voor gelul, de importeur vraagt om en bon, toch niet zo vreemd.
Je moet gewoon Affetto om opheldering vragen, zij moeten het oplossen. Wat er achter de schermen gebeurd is helemaal niet interressant.
Als Ducati nog steeds op een bon zit te wachten, tegen wie hebben ze dat dan gezegd,precies, Affetto, waarom weet jij dat niet, waarom heeft Affetto geen bon opgestuurd.

Affetto :j
 
Wat is dat nou voor gelul, de importeur vraagt om en bon, toch niet zo vreemd.
Je moet gewoon Affetto om opheldering vragen, zij moeten het oplossen. Wat er achter de schermen gebeurd is helemaal niet interressant.
Als Ducati nog steeds op een bon zit te wachten, tegen wie hebben ze dat dan gezegd,precies, Affetto, waarom weet jij dat niet, waarom heeft Affetto geen bon opgestuurd.

Affetto :j
het probleem is dat in oktober Ducati Benelux zei dat het pak meteen naar de fabriek gestuurd moest worden, en nu (na bijna een half jaar dus) ineens om een bonnetje begint te zeuren. Woensdag a.s. komt de garantievent van Ducati bij Leo om het pak te bekijken, maar ik heb nu geen zin om het naar Dainese te sturen, want met het seizoen in aantocht kan ik 'm niet meer missen. Als Ducati meteen goed had gereageerd en dus in oktober om die bon had gevraagd, dan was m'n pak al lang en breed gerepareerd geweest, maar eerst doet Ducati lang en breed volhouden dat er in italie aan wordt gewerkt, terwijl het in italie dus in een hoekje ergens lag weg te teren, en nu beginnen ze zo te zeiken.
En over die bon, als leverancier (ducati) weet je ook wel wat je aan je klanten (affetto) hebt geleverd, dus :j ducati.
Het probleem is dat deze pakken niet meer gemaakt worden (limited edition) en affetto geen maat 52 meer heeft hangen, alders had ik van hem zo een nieuwe mee mogen nemen. Wat dat betreft :} voor affetto.
Ik wacht nu af tot woensdag, en ik heb al tegen affetto verteld dat als dit niet naar behoren wordt opgelost, dat ik dan stappen ga ondernemen.
 
Laatst bewerkt:
Laat ducati Benelux zien dat je kwaad bent en spuit je duc groen (kawa groen).

maak een foto en stuur deze op naar Ducati en schrijf eronder dat je duc groen zie van ergenis...

Hier kunnen ze volgens mij niet omheen :+
 
Laat ducati Benelux zien dat je kwaad bent en spuit je duc groen (kawa groen).

maak een foto en stuur deze op naar Ducati en schrijf eronder dat je duc groen zie van ergenis...

Hier kunnen ze volgens mij niet omheen :+
ehm , doe dan een fotoshop actie , lijkt me ook wel strak dan
 
Zwerft dat pak niet ergens anders in Nederland rond? Als een winkel het heeft hangen willen ze het vast wel verkopen aan Affeto en kunnen zij jou weer een nieuw pak geven.

En het kan volgens mij binnen 3 weken bij Dainese, dus ff geduld, of heb je geen ander pak?
 
Laat ducati Benelux zien dat je kwaad bent en spuit je duc groen (kawa groen).

maak een foto en stuur deze op naar Ducati en schrijf eronder dat je duc groen zie van ergenis...

Hier kunnen ze volgens mij niet omheen :+

Zoiets?

misc.php


Moet zeggen dat hij er wel van opknapt :+
 
ff snel in elkaar gefotosoept... Ik zie dat de remschijf ook groen is geworden en de tank + voorspatbord nog een beetje rood zijn...

Ach.. gaat om het idee ;)
 
wij hebben zo`n soort geval ook gehad met een klant ,oplossing in ons geval nieuw pak bestellen en de oude claimen voor garantie ,zo hoort het trouwens ook te gaan ,zelfs ducati benelux zal dat beamen ,het feit dat een dealer niet op zijn geld wil wachten voor de claim ligt meer aan de dealer als aan de importeur ,wel ben ik, het eens met het feit dat het lang duurt voordat je je geld van ducati terug krijgt, en kan ik dus ook begrijpen dat leo in dit geval eerst reaktie afwacht van ducati gemiddelde wachttijd van claim is ongever 6 maanden en inderdaad ze zijn als het goed is niet meer leverbaar toen ik hem moest claimen waren ze nog op voorraad

groeten van een andere ducati dealer
 
Laatst bewerkt:
nee ik ken ed al via de ducati mailing list ,en weet dat hij erg tevreden is over zijn dealer en daar kan ik me wel in vinden ,we zien elkaar wel eens op ducati meetings
 
nee ik ken ed al via de ducati mailing list ,en weet dat hij erg tevreden is over zijn dealer en daar kan ik me wel in vinden ,we zien elkaar wel eens op ducati meetings
zo issut

trouwens, vandaag Leo gebeld. Pak gaat nu terug naar Dainese. Maar hopen dat ze een beetje op willen schieten daar in Italie.
tot die tijd zal er nix anders opzitten dan me in m'n ouwe lookwell te persen
 
Terug
Bovenaan Onderaan