Frustratie!!!

Deurmat

MF'er
13 feb 2003
88
0
Nijmegen
GVD!!!

Ik had dus mijn motor een tijd geleden naar de garage gebracht omdat hij aan een grote beurt toe was, slecht startte en de neiging had bij stoplichten af te slaan. Twee weken van te voren een afspraak gemaakt, nota bene.

Mijn motor heeft daar weken (!!!) gestaan (sukkeltje Deurmat gelooft alle smoesjes), afgelopen zaterdag kon ik hem weer ophalen. Ze belden net onder mijn cursus motoronderhoud, en vlak voor het praktijkonderdeel heb ik hem opgehaald.

Even alle puntjes van de cursus herhaald: remklauwen, banden, remmen, verlichting, ketting, en... olie. Het peilstokje raakte het olieoppervlak niet ens. Dus ik terugbellen naar de garage, krijg ik het smoesje dat mijn motor nou eenmaal een rare olietank heeft die daardoor moeilijk te peilen is. Ik terug gekaatst dat dan het pijlstokje daarop afgesteld is en dat ik gewoon een normaal oliepeil wil na een grote beurt. Nou goed, ik mocht langs komen. Wat olie erin gehad (garage-inschatting enkele centiliters, Deurmat-inschatting zo'n beetje een liter). Min of meer tevreden gesteld (positieve houding, he? Ja, foutje, kan gebeuren, het is ook warm in zo´n werkplaats, sukkel die ik ben |( |( |( ) richting mijn ouders gereden.

GVD, het eerste het beste stoplicht sloeg de motor af, en vanochtend kreeg ik hem niet gestart. Precies hetzelde verhaal als drie weken geleden toen ik mijn motor naar de garage bracht. Echt een :r :r :r manier van werken daar. Mijn motor gaat nu naar een andere garage toe (die eerste vertrouw ik niet meer). Mijn vader kent de mensen die daar werken. Weet iemand of ik de rekening kan verhalen op de oorspronkelijke garage? :(
 
Frustrerend ja, ik ken het. Een tijdje terug deed mijn motor het ook niet meer goed, ook weggebracht naar garage hier vlakbij en na een week kon ik hem weer ophalen. Was nog niet 200 meter verder of hetzelfde probleem deed zich weer voor. Toen maar naar m'n eigen vaste dealer weer gebracht en die heeft het opgelost. Hoefde gelukkig de eerste 'reparatie' (die dus niks geholpen had) ook niet te betalen.

In dit geval nu jij al betaald hebt zou ik dus eerst weer even contact opnemen met die garage en er proberen uit te komen met ze, kijken wat zij voorstellen.
 
Ben het met je eens, erg frusti! :(

Je kunt inderdaad helaas niet zonder de oude garage in te lichten overstappen naar een ander en achteraf je geld terug vorderen. Dus halaas zul je eerst weer met die loosers moeten praten. Succes!
 
Ben het met je eens, erg frusti! :(

Je kunt inderdaad helaas niet zonder de oude garage in te lichten overstappen naar een ander en achteraf je geld terug vorderen. Dus halaas zul je eerst weer met die loosers moeten praten. Succes!


:^

Je moet helaas de eerste garage de mogelijkheid geven het probleem op te lossen :(

Dus ik geef je weinig kans
 
Je kunt toch gewoon teruggaan naar die garage en vertellen dat de dingen die ze hadden moeten oplossen nog niet opgelost zijn? :? Ook al zijn het eikels, ze zullen toch werk moeten afleveren waar jij voor hebt betaald. Of heb je alleen voor een grote beurt betaald?
 
GVD!!!



Mijn motor heeft daar weken (!!!) gestaan (sukkeltje Deurmat gelooft alle smoesjes), afgelopen zaterdag kon ik hem weer ophalen. Ze belden net onder mijn cursus motoronderhoud, en vlak voor het praktijkonderdeel heb ik hem opgehaald.

Leuk om te lezen, mijn motor heeft ook kuren en anderhalf week geleden weggebracht. Vorige week gebeld of ze iets meer wisten, hadden ze geen tijd, druk, druk, druk, maar....die avond zou er even naar gekeken worden.
Ok, dat het druk is wil ik wel geloven, maar paar dagen weer gebeld en ja hoor... geen tijd, niet aan toe gekomen, druk, druk, druk. Afgelopen vrijdag was ik in de buurt, dus ging even langs. En....wat is het probleem? Nog steeds geen idee, want ze hadden het zo druk, maar... vanavond toch even kijkje nemen.
Het is dat ik er geen verstand van heb, anders had ik het zelf wel proberen te achterhalen waarom mijn motor het niet doet.
Wat zo frustrerend is dat je zo afhankelijk van hun bent en geen kant op kan. De eerste garage/dealer was net zo, plus dat hij verschrikkelijk duur was, maar dit is ook niet alles. :(
 
diegen die het hardst schreeuwen en zich het lastigste opstellen krijgen meestal hun zin en voorrang op de gewone klant in een garage.

raar maar waar, de lastige klanten worden meestal het eerst weggewerkt en de klanten die braaf een afspraak maken en niet zeuren en zeiken zijn meestal de .....

het wordt dus hoog tijd om even de vervelend klant uit te hangen.

neem dit gerust van mij aan ik zie het al 13 jaar gebeuren.
 
diegen die het hardst schreeuwen en zich het lastigste opstellen krijgen meestal hun zin en voorrang op de gewone klant in een garage.

raar maar waar, de lastige klanten worden meestal het eerst weggewerkt en de klanten die braaf een afspraak maken en niet zeuren en zeiken zijn meestal de .....

het wordt dus hoog tijd om even de vervelend klant uit te hangen.

neem dit gerust van mij aan ik zie het al 13 jaar gebeuren.

Ik vraag me af of er dan geen addertje onder het gras zit, want misschien denken ze maar sneller geholpen te zijn, maar dat ze binnen te kortste keren weer daar staan.
Heb zelf bij een autodealer gewerkt, ik weet uit ervaring dat ze zeikerds kunnen missen als kiespijn. Mijn ex-werkgever heeft iemand zelfs het gat van de deur gewezen, zo zat was hij het met die man.
Wat ik niet kan uitstaan is dat garages je iets beloven, maar niet nakomen. Liefst heb ik dat ze zeggen, we hebben het druk dus het kan wel wat duren, en niet van vanavond kijk ik ernaar en een week later nog nergens naar gekeken. Hoewel ik weet dat ze doen om mensen niet afteschrikken en naar een andere garage gaan. Maar toch,....
 
. Mijn motor gaat nu naar een andere garage toe (die eerste vertrouw ik niet meer). Mijn vader kent de mensen die daar werken. Weet iemand of ik de rekening kan verhalen op de oorspronkelijke garage? :(

Als je de reparatie bij een Bovag garage hebt laten uitvoeren heb je "garantie" op je reparatie en kun je dus gewoon terug gaan en de reparatie alsnog goed laten uitvoeren.
Als je naar een andere garage gaat om het probleem op te laten lossen zonder eerst je andere dealer te contacteren vervalt die garantie en hoeft die dealer je ook geen geld terug te betalen.
 
Deurmat misschien een rare vraag, maar ik stel 'm toch: waarom doe je het onderhoud niet zelf? Aan je verhaal te oordelen volg je een opleiding in die richting. :)
 
Deurmat misschien een rare vraag, maar ik stel 'm toch: waarom doe je het onderhoud niet zelf? Aan je verhaal te oordelen volg je een opleiding in die richting. :)

Ja, het is natuurlijk maar een cursusje motoronderhoud. Op zich leuk & nuttig, maar erg ingewikkeld wordt het niet (wel een goeie cursus trouwens, bij Paul Lam in Nijmegen). Bovendien stond de motor al bij de garage voordat ik iets van de cursus afwist :z

Verder: ik heb al moeilijk gedaan, daarom was de motor na drie weken klaar en niet pas in het najaar of zo. En eigenlijk geloof ik ook niet meer echt dat ze snappen wat er met mijn motor aan hand is, dus daarom ga ik liever naar een andere garage.
 
Terug
Bovenaan Onderaan