GVD!!!
Ik had dus mijn motor een tijd geleden naar de garage gebracht omdat hij aan een grote beurt toe was, slecht startte en de neiging had bij stoplichten af te slaan. Twee weken van te voren een afspraak gemaakt, nota bene.
Mijn motor heeft daar weken (!!!) gestaan (sukkeltje Deurmat gelooft alle smoesjes), afgelopen zaterdag kon ik hem weer ophalen. Ze belden net onder mijn cursus motoronderhoud, en vlak voor het praktijkonderdeel heb ik hem opgehaald.
Even alle puntjes van de cursus herhaald: remklauwen, banden, remmen, verlichting, ketting, en... olie. Het peilstokje raakte het olieoppervlak niet ens. Dus ik terugbellen naar de garage, krijg ik het smoesje dat mijn motor nou eenmaal een rare olietank heeft die daardoor moeilijk te peilen is. Ik terug gekaatst dat dan het pijlstokje daarop afgesteld is en dat ik gewoon een normaal oliepeil wil na een grote beurt. Nou goed, ik mocht langs komen. Wat olie erin gehad (garage-inschatting enkele centiliters, Deurmat-inschatting zo'n beetje een liter). Min of meer tevreden gesteld (positieve houding, he? Ja, foutje, kan gebeuren, het is ook warm in zo´n werkplaats, sukkel die ik ben ) richting mijn ouders gereden.
GVD, het eerste het beste stoplicht sloeg de motor af, en vanochtend kreeg ik hem niet gestart. Precies hetzelde verhaal als drie weken geleden toen ik mijn motor naar de garage bracht. Echt een manier van werken daar. Mijn motor gaat nu naar een andere garage toe (die eerste vertrouw ik niet meer). Mijn vader kent de mensen die daar werken. Weet iemand of ik de rekening kan verhalen op de oorspronkelijke garage?
Ik had dus mijn motor een tijd geleden naar de garage gebracht omdat hij aan een grote beurt toe was, slecht startte en de neiging had bij stoplichten af te slaan. Twee weken van te voren een afspraak gemaakt, nota bene.
Mijn motor heeft daar weken (!!!) gestaan (sukkeltje Deurmat gelooft alle smoesjes), afgelopen zaterdag kon ik hem weer ophalen. Ze belden net onder mijn cursus motoronderhoud, en vlak voor het praktijkonderdeel heb ik hem opgehaald.
Even alle puntjes van de cursus herhaald: remklauwen, banden, remmen, verlichting, ketting, en... olie. Het peilstokje raakte het olieoppervlak niet ens. Dus ik terugbellen naar de garage, krijg ik het smoesje dat mijn motor nou eenmaal een rare olietank heeft die daardoor moeilijk te peilen is. Ik terug gekaatst dat dan het pijlstokje daarop afgesteld is en dat ik gewoon een normaal oliepeil wil na een grote beurt. Nou goed, ik mocht langs komen. Wat olie erin gehad (garage-inschatting enkele centiliters, Deurmat-inschatting zo'n beetje een liter). Min of meer tevreden gesteld (positieve houding, he? Ja, foutje, kan gebeuren, het is ook warm in zo´n werkplaats, sukkel die ik ben ) richting mijn ouders gereden.
GVD, het eerste het beste stoplicht sloeg de motor af, en vanochtend kreeg ik hem niet gestart. Precies hetzelde verhaal als drie weken geleden toen ik mijn motor naar de garage bracht. Echt een manier van werken daar. Mijn motor gaat nu naar een andere garage toe (die eerste vertrouw ik niet meer). Mijn vader kent de mensen die daar werken. Weet iemand of ik de rekening kan verhalen op de oorspronkelijke garage?