frz 1000 motorblok

zxrr

Rookie
12 mrt 2008
28
0
hallo,

ik zal me voorstellen, ik heet Roomil (zxrr) ik volg dit forum nu een tijdje. Geweldige topics en petje af voor veel projecten die hier aanwezig zijn.

Nou wil ik een fzr 1000 uit '90 kopen, maar er zit een tik in het blok. de eigenaar zegt dat het blok het doet en stationair hoor je een tik, maar zodra je gas geeft dan valt het blok uit. hij denkt dat het aan de de kleppen ligt. Persoonlijk heb ik nooit zoiets meegemaakt. dus ik vroeg me af of jullie hier iets over weten.

alvast bedankt
 
idd laten staan , FZR1000 blok problemen worden vaak dure reparaties.
Staar je niet blind op 1 motor terwijl er zat andere te koop staan die geen tik in het blok hebben.
 
Even vanuit jouw perspectief: doet een blok het wanneer deze alleen stationair draait? En denken dat het aan de kleppen ligt, heb jij niets aan. Het kan nl vanalles zijn. Niet kopen dus, mooi verder zoeken.
Wanneer je eerst veel wilt gaan sleutelen en geld er tegen aan wilt gooien dan is deze motor voor jou.
 
Laatst bewerkt:
Een FZR 1000 heeft wel een brandstofpomp, maar deze heeft niets met bovenstaande probleem te maken.

De brandstofpomp veroorzaakt geen tik in het blok !!
het "tikken" van de brandstof pomp hoor je alleen als je het contact aanzet, maar zodra de motor draait, kan je dit echt niet meer horen.

Wat het probleem wel is, kan ik helaas ook niet zeggen.

Een tik in het blok is nooit goed.
vaak is het een versleten of niet goed gespannen distributie ketting, maar daardoor slaat de motor niet af bij een hoger toerental.

Het probleem van afslaan bij gasgeven duidt meestal op een carburatieprobleem.
Persoonlijk kan ik dit niet rijmen met de tik in het blok.

Natuurlijk kunnen er meerdere problemen tegelijkertijd aanwezig zijn.
B.v.
Nokkenasketting versleten of kapotte spanner
Kapotte krukas/drijfstang lagers
beschadigd of kapot tandwiel (b.v. van oliepomp)
versleten of beschadigde nokkenas trein
Electrische problemen zoals, bobines of onsteking

Ik persoonlijk zou zeggen: als je niet weet wat je te wachten staat, lekker laten staan.
Of je moet deze kunnen kopen voor een wel heel aantrekkelijke prijs.
 
Laatst bewerkt:
Een FZR 1000 heeft wel een brandstofpomp, maar deze heeft niets met bovenstaande probleem te maken.

De brandstofpomp veroorzaakt geen tik in het blok !!
het "tikken" van de brandstof pomp hoor je alleen als je het contact aanzet, maar zodra de motor draait, kan je dit echt niet meer horen.

Als een brandstofpomp droog loopt kan hij gaan tikken. En als je gas geeft en de motor valt direct uit lijkt dat op geen benzine krijgen. Verhaaltje weer rond.
 
ik kan hem voor 600,- kopen. maar idd, ik heb wel het gevoel dat als het erger is dan verwacht of ik er dan van zal balen. maar kan ik hem dan niet in onderdelen kwijt? hij is namelijk verder in goede staat
 
K weet niet hoe handig je bent, maar ik heb pas een yzf750 van 93 gekocht ook voor 600euro met kapot blok.

Op Internet stond een blok voor 325euro op. gekocht en zelf eronder gezet. 3 keer starten lopen dat ding. Wel geluk met het blok gehad want zag er goed uit en nog steeds (3 weken geleden)

Dus bij elkaar een motor voor 1000 euro die ik nou weer zou kunnen verkopen voor 2000 minimaal. (mits goede staat) als ik het zou willen.

Echter jouw situatie is anders. Fzr1000 blok is duurder. Stel je vind er één voor 500 euro(mits die al niet goed is) zet jezelf onder ben je 1100euro kwijt, maar voor dat geld heb je al een andere fzr1000 als je een beetje rondkijkt....

Ben je niet handig wordt het alleen, maar duurder!!

En je wilt alleen maar rijden als je zo'n ding net hebt en dan komt er een dag waarop je er geen zin meer in hebt of het is te duur om verder te knutselen.

Zet alles op een rijtje en kijk goed wat je doet.

Ps fzr, yzf verbruiken een beetje olie, maar kan geen kwaad (14 jaar oud hé) je hebt er genoeg die het niet doen hoor!!

VG
 
Dat tikken van de brandstofpomp hoor je echt niet als de motor loopt hoor :z

Dan heb je teveel zonder oordoppen gereden en ben je nu halfdoof :z

Sterker nog: de brandstofpomp loopt helemaal niet meer constant als de motor loopt. 't is een veerbelast membraampompje wat af-en-toe een tikje geeft om het systeem op druk te houden, voor de rest van de tijd staat hij stil.

Nogmaals: ik had het erover wanneer de pomp droogloopt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan