Fuck het alarm!

'Eindelijk dat Fuck alarm er uit gerost!!!' > 'Fuck het alarm!'
 
En als het nou een ding van 100e was... Kost nog 500e geloof ik ook toch? Blabla inbouwen, blabla certificaat, blabla GELDKLOPPERIJ!

Ben blij dat veel maatschappijen het ligt ook hebben gezien omtrent een alarm. Ik denk dat een verplichte alarmeis een reden is om de motorfiets te laten staan, of om een andere verz. mij te zoeken ;).

Zoals vermeld, het enige nuttige is een GPS-tracker.
 
Ik heb ook z'n spyball gehad. :N Die heb ik er ook gelijk zelf uitgehaald. Als de deur dicht gewaaid was door de wind, ging het alarm al af. :X En een lege accu binnen 7 dagen wordt je ook een beetje zat... B|
 
JA! GVD die ben ik nog vergeten!
Handzender met lege batterij!!!

Geen problemen met het standaard BMW alarm gehad tot nu toe. Ze zijn gelukkig zo slim geweest het contact tevens te gebruiken voor het alarm, m.a.w. je hebt de zender eigenlijk nooit nodig :)

Je hebt tegenwoordig ook van die auto's zonder sleutel... Ook leuk als dan je batterijtje leeg is _O-
 
Ik heb geen spyball maar wel een ander #%^&* alarm (datatool oid). De mijne gaat vanzelf aan na x seconden contact uit. En dan issie aan, inclusief bewegings sensor. Enfin daar sta je dan op de pont bij een mooi toertje. Natuurlijk zet je je motor even uit... maar die boot beweegt natuurlijk.... Moet ik 'm dan op de pont in de service stand zetten? :N
 
Heb ook al jaren een Spyball alarm, nog geen problemen mee gehad. De servicestand gebruik ik ook altijd als ik een dag ga rijden. Simpel; druk op knop 1 om hem van het alarm af te halen, daarna, binnen tien seconden op knop 2 drukken. That's it.

Zo'n alarm trekt je accu niet binnen een week leeg. Na een week (of veertien dagen, weet ik niet zo uit mijn hoofd) gaat ie van de sluimerstand in de slaapstand. Inderdaad, precies, om je accu te sparen. Het alarm reageert dan niet meer op je handzender. Het lijkt net of je geen stroom meer hebt, want het ding doet niks. Maar als je knop 1 ingedrukt houdt en je zet het contact aan, dan werkt alles weer. Soms is het wat pielen en gaat het alarm af, maar het werkt wel.

Voor de handzenders heb ik ook een reservebatterijtje in huis. Maar dat heb ik ook voor de afstandsbediening van de tv, hd-recorder, stereo, dvd-speler, digibox, en wat voor andere elektronische shit ik allemaal nog meer in huis heb. Dat lijkt me toch nauwelijks een fout van het Spyball alarm te zijn.

*O*
 
Ik ben het eens met f-six.

ik heb ook nog nooit problemen gehad met me alarm.
van die service stand ga ik nog wel eens proberen hahaha.
maar heb hem wel eens 3 weken op alarm gehad.
hij gaat na 5 dagen in slaapstand geloof ik.

maar gewoon starten na 3 weken. geen problemen mee.

*O*
 
Heb ook al jaren een Spyball alarm, nog geen problemen mee gehad. De servicestand gebruik ik ook altijd als ik een dag ga rijden. Simpel; druk op knop 1 om hem van het alarm af te halen, daarna, binnen tien seconden op knop 2 drukken. That's it.

Zo'n alarm trekt je accu niet binnen een week leeg. Na een week (of veertien dagen, weet ik niet zo uit mijn hoofd) gaat ie van de sluimerstand in de slaapstand. Inderdaad, precies, om je accu te sparen. Het alarm reageert dan niet meer op je handzender. Het lijkt net of je geen stroom meer hebt, want het ding doet niks. Maar als je knop 1 ingedrukt houdt en je zet het contact aan, dan werkt alles weer. Soms is het wat pielen en gaat het alarm af, maar het werkt wel.

Voor de handzenders heb ik ook een reservebatterijtje in huis. Maar dat heb ik ook voor de afstandsbediening van de tv, hd-recorder, stereo, dvd-speler, digibox, en wat voor andere elektronische shit ik allemaal nog meer in huis heb. Dat lijkt me toch nauwelijks een fout van het Spyball alarm te zijn.

*O*
Inderdaad, geweldig ding die Spyball!
Ik heb nu nog 2 Blackbirds, eentje met en eentje zonder de Spyball.
Nu heb ik nog een Spyball liggen van een gecrashte BB, dus deze ga ik binnenkort op die andere BB bouwen (ook al heeft deze voor de verzekering geen enkele waarde omdat hij niet door een erkend station wordt ingebouwd). Puur omdat ik het wel een fijn ding vindt, dat mij een iets geruster gevoel geeft.
In de ruim 12 jaar dat ik Spyball gebruik nooit 1 probleem gehad.
Er is trouwens wel een truc om een geactiveerde Spyball zonder schade te veroorzaken te deactiveren (overbruggen), maar die zal ik maar niet op het Forum zetten...... :+
 
Eigenlijk ook nooit problemen met mijn spyball gehad tot nu toe. In de manual staat ook zeer eenvoudig beschreven hoe je de gevoeligheid lager zet en dus niet (van letterlijk) iedere windvlaag op het alarm gaat. En na een aantal dagen doet de handzender het niet meer tot je de sleutel in het contact stopt en dan op de knop van de handzender drukt.
Scheelt mij trouwens aanzienlijk in kosten omdat ik een jonge bestuurder ben en een bijna nieuwe motor heb en dus fikse korting kreeg bij unive! Korting woog ruim op tegen kosten van een SCM systeempje!!
 
Laatst bewerkt:
Ik ook een Spyball, en het ding doet het al jaren prima, zeker nu ik weet dat er een servicestand op zit ben ik nog meer tevreden
Werkt dat echt die servicestand?
 
Hier nog een met een red alert alarm.
Afgezien van dat het ding voor mijn gevoel een beetje wispelturig is qua gevoeligheid. (wel of niet afgaan als ik de motor per ongeluk recht op zet met alarm er op) Heb ik er nooit problemen mee gehad. Bewaakt fijn de accu spanning, geeft een signaal af als die te laag zou dreigen te worden.
En bij het tanken ff contact nog een keer aan en uit zetten om te voorkomen dat het alarm er direct op zou springen. Werkt prima, en kan me niet voorstellen dat die mogelijkheid er niet op zou zitten bij een spyball :?
 
Ik gebruik ook een Spyball en bevalt goed, 1 keer lege batterij van zender gehad maar die voelde ik al aankomen omdat de ene het van 7 meter afstand deed en de bijna lege werkte alleen nog vanaf 10 cm :P. Aan de andere kant denk ik idd niet dat ik op mijn volgende motor weer een alarm wil. Stel je voor je staat in de Eifel en je alarm loopt te bitchen. Misschien valt het mee hoor maar teveel spook verhalen ervoor gelezen denk om weer een alarm te nemen. De verzekering is idd duurder, maar dit neem ik maar voor lief.

Fuck het alarm! :+
 
Eigenlijk ook nooit problemen met mijn spyball gehad tot nu toe. In de manual staat ook zeer eenvoudig beschreven hoe je de gevoeligheid lager zet en dus niet (van letterlijk) iedere windvlaag op het alarm gaat. En na een aantal dagen doet de handzender het niet meer tot je de sleutel in het contact stopt en dan op de knop van de handzender drukt.
Scheelt mij trouwens aanzienlijk in kosten omdat ik een jonge bestuurder ben en een bijna nieuwe motor heb en dus fikse korting kreeg bij unive! Korting woog ruim op tegen kosten van een SCM systeempje!!

De gevoeligheid stond op z'n laagste stand... Heb ik nog expres naar gekeken :Y . In de gevoeligste stand was ook niet echt fijn, reageerde echt op alles. Op mijn vorige motor had ik een RedAlert, nooit problemen mee gehad. Misschien was deze Spyball gewoon niet goed ingebouwd... :/

Fuck het alarm :+
 
Laatst bewerkt:
Ik voel met je mee. -O-


Ook ik moest verplicht een alarm laten installeren omdat ik de motor anders niet tegen diefstal kon laten verzekeren.

We hebben het hier over een OFFROAD motor. |(
 
Wanneer de motor al een paar jaartjes oud is: even overleggen met de verzekering of het alarm eraf mag (dus vragen of de alarmeis mag komen te vervallen).

Dan eraf dat ding. Ik had alleen maar problemen met m'n Spyball, 2 x een unit moeten vervangen (water binnengekomen) en de draadjes zijn zodanig dun uitgevoerd dat ze het ontstekingscircuit belemmeren. Het is ook wat wanneer jouw kostbare ontstekingsstroom door een printplaatje met mini-relais moet lopen. Da's vragen om problemen en storing. Toen ik het eraf had gehaald liep de motor opeens een stuk beter.

Mijn huidige wegmotor heeft een Datatool alarm, lijkt iets beter uitgevoerd, maar blijft toch een ellende wanneer dat telkens na een tiental seconden erop gaat. Effe tanken, wil wegrijden en dan wieuieuwwieuieuwwieuieuwwieuieuwwieuieuwwieuieuwwieuieuw Balen, want met je handschoenen aan krijg je het knopje van de zender niet goed ingedrukt.

Ze moeten gewoon iets maken dat het alarm er pas op gaat wanneer de sleutel uit het contactslot wordt gehaald en dan zo'n 15 seconden later. Is dat nu zo moeilijk???????
 
Laatst bewerkt:
JA! GVD die ben ik nog vergeten!
Handzender met lege batterij!!!Let op komtie dan he: Spyball alarm op servicestand zetten:
1) druk op de hoge knop om het alarm en blokkering uit te schakelen = 1 x indrukken.
2) druk direct hierna op de lage knop om het hele alarm + blokkering af te schakelen = 1 X indrukken.

Tadaaaaa! servicestand.

Als je je alarm weer inschakeld, doet het alarm het weer als vanouds.
Ga je weer rijden en wil je weer van je alarm af, terug naar stap 1) dan stap 2).

;)

focking bedankt *O* *O* *O*
nu kank eindelijk normaal rijden met de focking motor :]
 
focking bedankt *O* *O* *O*
nu kank eindelijk normaal rijden met de focking motor :]


Ja ja, door schade en schande (vooral dat laatste id nog het ergste, door je eigen zuur betaalde alarm voor paal gezet te worden. Als je vrouw/vriendin dat zou doen, zou je d'r gelijk inruilen als je een beetje vent bent) wijs geworden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan