Fuck het alarm!

Heerlijk, morgen naar mijn motor gaan en dan gewoon weg rijden.... of niet.
Maar dat bekijk ik dan gewoon heeeeel zakelijk })
 
Spyball?


B| moet er niet per ongeluk op één of andere vage manier vocht inkomen... dan krijg je 'm dus niet meer uit... Leuk ergens midden in Deutschland... B|
 
Spyball?
:} Helemaal perfect. Twee jaar mee gereden, nooit problemen.
Tankstopje, sleutel draaien, knopje drukken en starten maar.
Motor stond altijd buiten onder een hoes, dus vochtig genoeg.
Werkte gewoon altijd zoals het hoorde: motor uit, 30 sec later startonderbreking aan.
knopje drukken en bewegingsalarm aan, knopje drukken en alles uit. Perfect!

edit: Kan natuurlijk ook aan de Italiaanse degelijkheid van de motor hebben gelegen!
 
Laatst bewerkt:
Spyball?
:} Helemaal perfect. Twee jaar mee gereden, nooit problemen.
Tankstopje, sleutel draaien, knopje drukken en starten maar.
Motor stond altijd buiten onder een hoes, dus vochtig genoeg.
Werkte gewoon altijd zoals het hoorde: motor uit, 30 sec later startonderbreking aan.
knopje drukken en bewegingsalarm aan, knopje drukken en alles uit. Perfect!

edit: Kan natuurlijk ook aan de Italiaanse degelijkheid van de motor hebben gelegen!

Spyball: het systeem met een stalen kogel in een kooitje (als bewegingsdetectie) is eigenlijk primitief, maar vooruit. Om te voorkomen dat het alarm en de startblokkeringen er onder het rijden af & op gaan zitten er geschakelde mini-relaitjes in. Eenmaal hoorde ik er duidelijk eentje "Poef!" zeggen en toen was het gedaan met de pret. Deed niets meer. Ook niet starten etc. Dus ook niet rijden. Na het openmaken bleek dat de printplaat was geoxideerd en dat het relaitje uit elkaar was geklapt. Water naar binnen gekomen, de stalen kogel was ook al aardig aan het oxideren.
Er was duidelijk water naar binnen gekomen via het roostertje van de speaker. Is dus niet waterdicht, voorzichtig dus met de tuinslang.

Heb er toen een gebruikte unit op de kop kunnen tikken en die erop gezet. Toen deed alles het weer. En als je er goed over nadenkt dan een gestolen motor met een ingeschakelde Sypball eigenlijk simpel weer werkend gemaakt worden, door gewoon de unit te vervangen.

Toen ik later het alarm eraf had gehaald en alle bedrading had hersteld was ook het af en toe overslaan bij hoge toerentallen weg.......... De draadjes waren naar mijn gevoel ook aardig dun uitgevoerd, laat staan het printplaat verhaal en de mini-relaitjes.

Als je het van je verzekering eraf mag halen krijg je er geen spijt van wanneer je het ook daadwerkelijk doet. Een goed slot geeft minder problemen (behalve wanneer het sleuteltje foetsie is......)

Wie wil er nog een werkend Spyball alarm??
 
Laatst bewerkt:
Spyball: het systeem met een stalen kogel in een kooitje (als bewegingsdetectie) is eigenlijk primitief, maar vooruit. Om te voorkomen dat het alarm en de startblokkeringen er onder het rijden af & op gaan zitten er geschakelde mini-relaitjes in. Eenmaal hoorde ik er duidelijk eentje "Poef!" zeggen en toen was het gedaan met de pret. Deed niets meer. Ook niet starten etc. Dus ook niet rijden. Na het openmaken bleek dat de printplaat was geoxideerd en dat het relaitje uit elkaar was geklapt. Water naar binnen gekomen, de stalen kogel was ook al aardig aan het oxideren.
Er was duidelijk water naar binnen gekomen via het roostertje van de speaker. Is dus niet waterdicht, voorzichtig dus met de tuinslang.

Heb er toen een gebruikte unit op de kop kunnen tikken en die erop gezet. Toen deed alles het weer. En als je er goed over nadenkt dan een gestolen motor met een ingeschakelde Sypball eigenlijk simpel weer werkend gemaakt worden, door gewoon de unit te vervangen.

Toen ik later het alarm eraf had gehaald en alle bedrading had hersteld was ook het af en toe overslaan bij hoge toerentallen weg.......... De draadjes waren naar mijn gevoel ook aardig dun uitgevoerd, laat staan het printplaat verhaal en de mini-relaitjes.

Als je het van je verzekering eraf mag halen krijg je er geen spijt van wanneer je het ook daadwerkelijk doet. Een goed slot geeft minder problemen (behalve wanneer het sleuteltje foetsie is......)

Wie wil er nog een werkend Spyball alarm??

Eh, Ikke wil graag
:$
Heb ook een spyball alarm op mn solex, en er in al die jaren eigenlijk geen problemen meegehad.
Alleen is er sind enige tijd de bewegingsensor defekt, heb het interne batterijtje reeds vervangen, helaas, dat was het dus niet.
Voor de rest werkt alles goed, ook de sirene, getest met een oor in het kastje, bijna een vol uur doof geweest. _O-
wil nog wel graag eens proberen met een andere bewegingsensor, anders zal ik een heel nieuw alarm moeten kopen
 
Wie wil er nog een werkend Spyball alarm??

Eh, Ikke wil graag
:$
Heb ook een spyball alarm op mn solex, en er in al die jaren eigenlijk geen problemen meegehad.
Alleen is er sind enige tijd de bewegingsensor defekt, heb het interne batterijtje reeds vervangen, helaas, dat was het dus niet.
Voor de rest werkt alles goed, ook de sirene, getest met een oor in het kastje, bijna een vol uur doof geweest. _O-
wil nog wel graag eens proberen met een andere bewegingsensor, anders zal ik een heel nieuw alarm moeten kopen~[/quote]


Stuur maar een PMetje
 
heb geen last van mn spyball alarm eingenlijk, wel heb ik een reserve baterijtje in mn gereedschapsetje van mn motor gedaan zodat lege handzenderfrustratie uitgesloten is hoop ik.
starten met een code met de knippering van de ledjes lijkt me haast onmogelijk, dus dan maar een reserve baterij.
en ook een kleine schroevendraaier anders kun je je handzender niet openmaken. :)
 
Zo lieve mensen,

Zo koop je 6 jaar geleden een motor, moet er een alarm op van de verzekering omdat de dagwaarde boven de € 15.000 zat.
Uiteraard heb ik alle polissen vergeleken toen en met wat ik met de motor wilde doen was dit de betere optie.

Dus Spyball alarm genomen.
Van de dag dat die erin ging heb ik er nooit lol van gehad.
Eerst moet je een cursus Morse seinen leren (waarom niet gewoon net als bij je auto, knopje indrukken, alarm aan. knopje weer indrukken, alarm uit?)

Na schade en schande ontdekt hoe je m in de "service stand" kon zetten.
Kijk dan hoef je niet elke keer nadat je je contact langer dan 30 seconden uit had staan niet weer je alarmknopje in te drukken...... :(
Dat maakte het motorrijden weer leuk :Y

Vervolgens laat je je motor door omstandigheden een keer te lang in de garage op je werk staan met het alarm erop....... accu van de motor te leeg om te starten.
En dat gebeurde wel 3 keer in die zes jaar. :N

Van de week bleek de back-up accu van het alarm zelf stuk te zijn waardoor een dagje motorrijden totaal in het water viel :(
De blokkering had niet genoeg stroom om eraf te gaan :N

Door de dealert op laten halen en erbij gezegd als ze 'm niet konden maken, om m dan maar te bypassen, er gaat zeker geen nieuwe in (kom zeg motor is al 6 jaar oud, tijd dat die gejat gaat worden ofzo)
Na 5 jaar is een alarm toch niet meer verplicht bij mijn verzekering (polis voorwaarden gecheckt ;) )

Nu rijdt ik opgelucht en zonder alarm, die je motordag nog in de toekomst zou kunnen verpesten, verder door het leven :]

Misschien maar is een omroepje gaan beginnen voor mensen met een frustratiemotoralarm.

Nu nog een naampje bedenken :/
Dit herken ik :Y. Ik heb uit pure frustratie ook het spyball eruit laten trekken.
 
nu die omroep nog!

Net als WNL hebben wij, van omroep STROP, ook 50.000 leden (Yeah sure! :N )
 
Laatst bewerkt:
wat jij omschrijft was o.a. mijn angst. motor staat soms tijden stil (gisteravond voor eerst na 4 maanden weer weggeweest) al 5 seizoenen met dezelfde accu, zonder alarm. motor staat in koude schuur zonder druppelaar. Gisteren gewoon starten zonder probleem :} :}

hoorde ook wel eens verhalen van spontaan uitslaan en vastlopen tijdens ritje (laatste lijkt me een broodje aap)
 
Voor mij geen alarm... zit er helaas wel eentje in m'n auto, maar die gebruik ik nooit. Dat is er zo eentje die tegen je praat :X :X :X

Maar die SCM is gewoon oplichterij, verzekeringsmaatschappijen hebben dat tezamen bedacht met de alarmfabrikanten. Zij stellen de norm en verplichten het de consument.

Zo heb je voor verschillende automerken af-fabriek alarmen die het SCM om vage redenen afkeurt, zodoende neemt niemand een veelal probleemlozer af fabriek alarm (wat ook nog netter ingebouwd zit zonder aparte handzender).

dus SCM? :r
 
Nu zijn de draden weer goed aan elkaar gesoldeerd.
Motor draait nu een stuk beter.
Geen dip meer tijdens het optrekken.

Kan natuurlijk ook een placebo-effect zijn.
Ik rij natuurlijk slechts 20.000km op déze motor per jaar, dus wat weet ik ervan :?
 
Laatst bewerkt:
Nu zijn de draden weer goed aan elkaar gesoldeerd.
Motor draait nu een stuk beter.
Geen dip meer tijdens het optrekken.

Kan natuurlijk ook een placebo-effect zijn.
Ik rij natuurlijk slechts 20.000km op déze motor per jaar, dus wat weet ik ervan :?

Nee, geen placebo effect. Bij mij was het hetzelfde.

Dus: alarm = rotzooi. Technisch zeker mogelijk om het niet ten koste te laten gaan van het goed lopen van de motor. Hoogstwaarschijnlijk uit kostenoverwegingen (meestal worden slechts enkele euro's/Yens/Chinese dollars per alarminstallatie bespaard). Zo worden we weer genept.
 
Mocht iemand toevallig toch op zoek zijn naar zo'n klote alarm,

Ik heb een Spyball Royal voor de liefhebber die wel dat gezeik wil hebben elke dag :D

kosten ..... doe maar een leuk bod

alles is compleet alleen doosje is nie zo mooi :P
 
Ik heb ook zo'n spyball alarm en ik begrijp je irritatie. Bij mij is het gelukkig minder erg, geen lege accu's ed. maar wel een alarm wat soms 'ineens' afgaat. Bijv. wanneer ik bij de pomp stop om te tanken. Dan is m'n sleutel pas 5 sec. uit het contact en begint ie al te loeien. Ook van die startonderbreker word je kierewiet, steeds dat piepje, moet je weer op dat knopje drukken.

Maargoed tot nu toe kan ik altijd rijden, dus ik laat hem maar zitten tot ie het niet meer doet en dan gaat ook de bypass erop.
 
'k zeg :

Unigarant (geen alarmeis) en deze installeren:

GSM_and_GPS_car_tracking_car_alarm_GPS_tracker.jpg


Is je motor gejat, even opbellen, coördinaten opschrijven uit SMS'je wat je toegestuurd krijgt en je krijgt iets vergelijkbaars als dit te zien op Google Maps:

GPS%20telefoon%20map.jpg


Daarna even een melding op MF zetten en een mega meeting organiseren op die lokatie })
 
Laatst bewerkt:
Had ook zo'n geweldig alarm. (geen spyball)
Zijn ze ooit een uur aan bezig geweest om die motor weer aan de gang te krijgen. Bleek het alarm kapot. Of ie een nieuwe moest bestellen voor een paar 100 eus? Nee, laat maar.... Hang er wel een slotje aan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan