Fuck het alarm!

Zie het probleem niet zo.:?

Effe op je zendertje drukken, alarm uit - contact aanzetten en gaan. :)

Voor beweging op een pontje: knoppie indrukken - contact uit - weer knoppie indrukken -> alarm schakelt gewoon in maar bewegingsalarm wordt niet geactiveerd. :)

Batterijtje handzendertje leeg: middels knipperlichtschakelaar een (zelf instelbare) code invoeren en je kunt gewoon starten. (Ook èrg handig als je zendertje bij de verkeerstoren van Schiphol of bij de pompstations op de Route National door een krachtigere zender 'uit de lucht gedrukt wordt'.) :)

En accu leegtrekken? Ik heb 'm door werkomstandigheden een keer drie maanden niet gebruikt. Kan ik eindelijk weer rijden, knoppie drukken en starten. :)

Maar ja, die Amerikanen zullen wel geen Spyball gebruiken dan. *D
 
Ik heb een maat die sinds kort een nieuwe (schade motor) heeft gekocht. Nu zit hier een Spyball alarm op (AM/8510NL), maar reageren de handzenders niet.

Uit de Sleep-mode halen werkt niet dus is hij van plan het eruit te slopen.


Nu zag ik een advertentie waar dit alarm wordt aangeboden. Als hij dit alarm over zou kopen en alleen het kastje in zijn motor plaatst aangezien de bedrading er al loopt, werkt het dan? (Uiteraard met bijbehorende handzenders.)

Iemand die dit kan bevestigen? Zijn voorkeur gaat uit naar het houden van het alarm en bovendien is het plaatsen van een ander kastje wat makkelijker als de hele draadboom eruit halen.

Vond het zonde hier een nieuw topic voor te openen daar er al genoeg Spyball topics zijn hier op MF.
:+
 
Laatst bewerkt:
Het gaat niet om een alarm nemen. Er zit nu een alarm op die niet reageert op het handzendertje. Opties zijn dus:
- Alarm eraf halen, wat weer veel werk is.
- Een ander kastje erop met 2 nieuwe zenders zodat we niet de kabelboom eruit moet halen en de startonderbreking weer te verwijderen etc. Scheelt een hoop (niet leuk) werk.

Maar of de 2e optie dus werkt weten we niet. En om nu nog een alarm te gaan kopen en erachter te komen dat het niet werkt is niet de bedoeling.
 
Laatst bewerkt:
Dat kan, heb ik ook gedaan, werkje van 5 minuten.
Heb hier nog een alarm liggen, werkt alleen de bewegingssensor niet van.
 
Midden in de stad; kut m'n alarm wil er niet meer vanaf. Verschillende dealers gebeld met de reactie; ja daar kunnen we vanaf hier niets mee'. Toen maar de ANWB gebeld, monteur had 't batterijtje van 't kastje vervangen, maar mocht niets baten. Toen maar het hele alarm afgesloten op een of andere manier. Er komt geen nieuw alarm meer op, heb 't oude al 80 x af horen gaan zo'n beetje omdat ik 'm er niet af kreeg!!
 
Dat kan, heb ik ook gedaan, werkje van 5 minuten.
Heb hier nog een alarm liggen, werkt alleen de bewegingssensor niet van.

Merci. We gaan het proberen. :Y

@De rest:
Ik heb hem al medegedeeld dat sommige van die alarmen een "pain in the ass" zijn, maar hij wil het er graag op houden. Het is zijn fiets dus als hij dat wilt dan moet hij dat lekker doen vind ik.

Ikzelf heb een vrij recente versie van het Spyball alarm (zit er nog geen jaar op) en vooralsnog geen problemen. Zegt niks, ik weet het. Maatje van mij had dezelfde en na 2x problemen heeft hij het ook maar laten omzijlen omdat hij er van af wilde.

Maar goed. Thanks voor jullie goed bedoelde adviezen!

Ik heb nog wel een vraag;
Ik heb een code bij mijn alarm gekregen voor het geval dat de handzender niet reageert. Die code werk d.m.v. het contact aan en uit doen (cijfercode) en daarna zou de motor van startonderbreking af moeten gaan (nooit getest).

Hebben jullie geen code of werkte het gewoon niet?
 
Laatst bewerkt:
Ik schop deze maar ff omhoog.

M'n alarm begint oud te worden (7 jaar nu) en ook al wat kuren te vertonen.

Gezien de staat en leeftijd van de motor wil ik deze niet vervangen maar gewoon los- of afkoppelen (bypassen). Is dat een grote klus? Er staat me bij dat bij sommige alarmen dit snel kan, maar misschien dat andere meer problemen hebben?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb met mijn suffe kop mijn 09 blade met veel toeters en bellen laten taxeren bij idex.......ik alle bonnetjes bij elkaar gezocht en prijzen van mijn xtra s ......taxeerden ze em op 25.600 eu pffffffffff. Ik verzekering gebeld en taxatie rapport ingestuurd. Zij terug bellen en mij vertellen alle motoren boven de 20.000 moeten alarm......dus heb nu ook zo n fijne spyball op mijn fiets...........heb me wel even laten vertellen hoe ik em er zelf vanaf kan kleien of de bypass te maken! Is vrij simpel. Maar vind het echt een nep alarm.....maar goed heb dat scm papiertje.........als ik 1 storing krijg fix ik em gewoon weer terug en bij de jaarlijkse inspectie voor de scm bouw ik em wel weer ff om. En heb ook mooi de dealer prijs betaald 415 in de btw en hebben em netjes bij mij thuis ingebouwd.
 
Haha, ik heb een paar maanden terug een spyball uit mijn Blade gesloopt, die deed ook constant raar waardoor ik elke keer de code in moest voeren door hem On en Off te zetten ... op een avond was ik zo pissig dat ik gewoon mijn gereedschap heb gepakt, kuip en tank eraf, en alle kabeltjes weer terugverbonden. Rot maar op met die klotezooi! Ik wil rijden als ik hem AAN ZET .. en niet eerst een uur wachten _O-
 
Dat had ik nou ook. In 2005 alarm op nieuwe motor voor lagere premie. Dan zou het met 2a3 jaar terugverdiend zijn. Na die 3 jaar was ik hem al goed zat. Ik rij nagenoeg elke dag, dus geen lege accu ed, maar toch regelmatig niet van startonderbreker te krijgen. Dan zet je hem niet eens op alarm en begint hij toch te jengelen als het niet snel genoeg lukt om hem van blokkering af te krijgen. Altijd s ochtends en te laat op je werk of s middags en te laat thuis (plus dat je elke keer 5 minuten knopjes staat te drukken met een hoop herrie).

Wil je hem er uit laten halen, kost het je nog eens 200 euro. Nu zelf alles eruit gesloopt en het alarm met een grote boog in de kliko gemikt. Ik ga hem niet aan een ander slijten die dan met het gezeik zit.
Fuck de criminelen die motors pikken.
 
Heb ook zoiets gehad.. Als er een zuchtje wind was dan ging 'ie af, als kleine koters er ongevraagd op gingen zitten ging 'ie niet af. Resulteerde dus in 10x vals alarm per dag en een lege accu. Op een gegeven moment werd ik dat ding zo zat, heb de sirene er af gerukt en heb de draden van de startonderbreker even doorgelust. Thuis gekomen de rest van dat kloteding er uit gesloopt, sindsdien hoef ik geen alarm meer.

Als een leek binnen 5 minuten een startonderbreking kan omzeilen, lukt een crimineel dat wel binnen de minuut. Wat voor een nut heeft zo'n kreng dan :?
 
Als een leek binnen 5 minuten een startonderbreking kan omzeilen, lukt een crimineel dat wel binnen de minuut. Wat voor een nut heeft zo'n kreng dan :?

Inderdaad, het is gewoon even wat draadjes doorknippen en weer de originele doorverbinden en klaar. Ik heb het ook maar even gedaan zonder dat ik verder wist hoe zo'n ding werkte _O-
 
Mijn alarm heeft een RFID. Zodra ik binnen een meter van de motor sta gaat het alarm er af (: Batterij gaat lang mee en ook nooit problemen mee gehad verder. Love it. Scorpio i900.
 
Gewoon een schijfremslot met alarm nemen werkt perfect en 1x per jaar de batterijen vervangen en voila.

Is ook ideaal als je je schijfremslot een keer vergeet en wilt wegrijden met dat ding erop.
Op het moment dat je de motor recht zet gaat het alarm af. ;)

Dat ding werkt namelijk beter in mijn ogen dan een ingebouwd alarm want het heeft gelijk 2 functies en is nog makkelijk mee te nemen onder je zadel ook. :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan